Animus Heart vs Homey

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Asphyxia, 19 jan 2019.

  1. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    2.0 fungerar klockrent, allt som fungerade innan fungerar nu med. Har dock inte gett mig på att försöka skriva något scenario än, något jag undviker så långt jag kan. Fullständigt hatar mobile-only logik för sånt här, att skriva komplexa regler är inte för en liten skärm oavsett vad de själva vill påstå.
     
  2. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Jag verkligen hoppas att de fixar det. 433 igen så kan jag jämföra med min pi + rfxcom, och har alla mina sensorer synliga plus flera grannars. Men homey får jag bara några.
     
  3. Exxpert

    Exxpert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2012
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Olika hela tiden..
    Jag har iof en animus men 433-räckvidden är ju sådär i den med, men faktum är att det är VÄLDIGT beroende av vad det är för nått jag kopplar till den. Tempsensor från telldus behöver typ ligga bredvid, ett vanligt uttag från nexa kan lätt styras från 10 meter. Fattar faktiskt inte riktigt rimligheten i det.
     
  4. m1cke

    m1cke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Google Pixelbook
    Platta 2:
    Microsoft Surface Pro 7
    Beror lite på hur man ser på "det smarta hemmet"
    Skall du använda mobilen för att styra saker så är det bättre. Framförallt snyggare. Men om man, som jag, vill att allt skall fungera som ett vanligt hem men strömbrytare etc och använda styrningen som ett lager på det för att styra på tider, rörelse etc så använder man appen ganska sällan. Appen används mest för att bygga flows och då saknar man WebUI.

    Det bästa för mig med nya appen är favoriter på första sidan. Har mitt Natt läge där (som är smidigare att köra igång i app än brytare i hallen) och min styrning av motorvärmare till bilen.
    Föredrar iallafall 2.0 även om jag förlorat WebUI.
     
    bernard gillar detta.