Annan "launcher" isf "Sense" ?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av crf_niklas, 15 aug 2011.

1. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Kanske senaste uppdateringen fixat det då. Jag var oerhört konfunderad när den kom & jag testade tre olika exemplar men samtidigt så var det inte så många timmars testande ;)

2. difference

difference Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Jag har inte senaste då Tre är lite långsamma.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 112
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Olika folk uppfattar "perfekt" flyt olika.

Häromdagen på jobbet så hade en arbetspolare köpt en ny Samsung SII. Frågade några småsaker först såsom om smålag och bra flyt och han svara på en gång att den laggar inte det minsta allt flyter på helt perfekt.

Dagen efter lånar jag luren och testar den lite. Inte fan var det perfekt flyt inte. När man bytte skärm så småhackade animationen hela tiden det var inte det där "60fps" flytet som vissa transitions har i LPP och GO Launcher.

Jag hade förväntat mig mer flyt i touchwiz faktiskt. Vart lite lätt besviken på den korta stund jag prova då jag hade förväntat mig mer flyt. Nu är ju det inte telefonens fel utan launchern Samsung har.

Vad jag menar med detta är att perfekt flyt för en kan upplevas som hackigt för en annan. Man är olika känslig/uppmärksam på sådana små skavanker.

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jo jag upplever det så också på sgs2 & även på SE-telefonerna när man swipar men som du säger så sitter det ju i deras gränssnitt & det är väl inte så att dom laggar i den benämning jag menar utan svepningarna rycker lixom fram, dock likt hela tiden.

Sense ska ju flyta mer & det jag upplevde med sensation var att den gjorde det men laggade till med jämna mellanrum, garanterat en sak som går att fixa till & en petitess för de flesta men jag blir grymt irriterad...

5. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 112
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Stör mig som fan på sånt jag också. Av någon anledning så kan jag inte slappna av om jag ser att telefonen småhackar vid svepningar. Allergisk och grymt känslig mot sånt!