Jag har bara skummat igenom tråden snabbt, men...
Anovo gör rätt samtidigt som dom gör en liten slentrian.
Fuktskador är och har alltid varit ett hett ämne inom elektronikbranchen och det har blivit bestämt praxis att det inte går att fastställa exakt vad fukt gör och kommer göra med elektronik i framtiden. Dvs i princip alla fel kan härledas till fukt om fukten bara spridit sig "rätt/fel" och så är det bara. T.e.x om du har en dator/telefon med fuktskada och lämnar in via ett försäkringsärende så kommer den aldrig att bli lagad oavsett hur litet felet är, den blir utbytt direkt. Det går nämligen inte säga vilka fel den har idag eller hur vida det kommer utvecklas fel i framtiden.
Det jag hade gjort om jag var du är att kolla med HTC om de ha något officiellt uttalande på hur vida detta är ett fabrikationsfel och de tar på sig det, eller maila till HTC och kolla om dom via mail kan bekräfta att detta är ett produktionsfel och maila till anovo, så är jag helt säker på att anovo lagar denna om HTC tar det som goodwill om det nu är ett välkänt fel som du säger.
Anovo tjänar inget på att säga att det är en fuktskada, tvärtom, dom får inget betalt alls utan tvingas skicka tillbaka den till dig och fråga dig på pengar. Hade dom lagat den hade HTC betalt anovo på en gång.
Last edited: Sep 21, 2012