Problem: anovo vägrar laga min one x

Discussion in 'One X - Allmänt' started by unreal_is_back, Sep 17, 2012.

1. danwhistler

danwhistler Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har bara skummat igenom tråden snabbt, men...

Anovo gör rätt samtidigt som dom gör en liten slentrian.

Fuktskador är och har alltid varit ett hett ämne inom elektronikbranchen och det har blivit bestämt praxis att det inte går att fastställa exakt vad fukt gör och kommer göra med elektronik i framtiden. Dvs i princip alla fel kan härledas till fukt om fukten bara spridit sig "rätt/fel" och så är det bara. T.e.x om du har en dator/telefon med fuktskada och lämnar in via ett försäkringsärende så kommer den aldrig att bli lagad oavsett hur litet felet är, den blir utbytt direkt. Det går nämligen inte säga vilka fel den har idag eller hur vida det kommer utvecklas fel i framtiden.

Det jag hade gjort om jag var du är att kolla med HTC om de ha något officiellt uttalande på hur vida detta är ett fabrikationsfel och de tar på sig det, eller maila till HTC och kolla om dom via mail kan bekräfta att detta är ett produktionsfel och maila till anovo, så är jag helt säker på att anovo lagar denna om HTC tar det som goodwill om det nu är ett välkänt fel som du säger.

Anovo tjänar inget på att säga att det är en fuktskada, tvärtom, dom får inget betalt alls utan tvingas skicka tillbaka den till dig och fråga dig på pengar. Hade dom lagat den hade HTC betalt anovo på en gång.

Last edited: Sep 21, 2012
  2. Fructis

Fructis Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Anledningen till att jag upprepar mig är för att jag inte behöver något argument. Varken du eller jag sätter reglerna för vad som ska behandlas eller inte.
    Ingen är skyldig att bevisa något alls eftersom att hans garanti är förbrukad, det spelar ingen roll om det är ett ursprungsfel eller inte, för det är ju de en garanti skall täcka, ellerhur?

Ber om ursäkt till alla som tycker att jag upprepar mig, men seriöst, hur svårt kan det vara att förstå? Garantin ryker när telefonen fuktskadas, Oavsett vad som felar på den.
    Ja, det stämmer att Wifiproblemet ska åtgärdas iom att det är ett ursprungsfel och detta då skall täckas av garantin. Har själv doat 3 telefoner pga detta. Anovo vet det, HTC vet det och alla vi som jobbar med detta vet det.

Håller med föregående talare att han borde ta diskutionen mot HTC iom att det är ett ursprungligt fel, men att försöka lösa något mot anovo går inte då deras regler är tydliga mot detta.
    Enda chansen han har är att Anovo tar an sig detta som goodwill, för de har då verkligen inga skyldigheter att ens röra telefonen då den är fuktskadad.

Och eftersom att du har lika lite "argument" som jag så får du faktiskt vara tvungen att läsa reglerna och bestämmelserna hos de företag du lämnar in telefonen hos.
    http://www.anovo.se/garanti.php?p=mobiltel

Nu har fan jag upprepat mig själv 40 ggr i detta inlägg...
    Trevlig kväll

Last edited: Sep 21, 2012
  3. wenom666

wenom666 Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Anovo har inget med detta att göra, dem är bara en serviceverkstad och följer tillverkarens krav och regler, du måste vända dig direkt till HTC och ställa dina krav gentemot dem, men är det en fuktskada så är dina chanser minimala att du kommer få det igenom men det är värt ett försök.

plun likes this.
  4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Många säljare har en tendens att "glömma" konsumentköplagen och bara prata om garanti. Det är bekvämt för säljaren.

5. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo vad spelar den lagen för roll om en användare är en stor drulle och blöter ner sin lur ?

Det finns några smarta innevånare i det här landet som fattar att man måste ha en drulleförsäkring till sin hemförsäkring !

wenom666, Fructis and mobilkungen78 like this.
  6. danwhistler

danwhistler Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nåja, flera i den här tråden har mycket att lära.

Några att man inte ska blöta ner telefonen. Några andra att man inte får mer rätt bara för att man höjer rösten och börjar låta smart(läs dum).

Lycka till till trådskaparen!

7. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Njau jag tror det kan finnas en öppning om man är smart.

Om man har tummen mitt i handen och inte fattar engelska så kan det vara möjligt att Anovo pillrar till antennen. (vilket är mycket enkelt)

Men de kommer aldrig att stå för reparationen eftersom luren är kraftigt skadad.

8. unreal_is_back

unreal_is_back Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har bara använt telefonen i vardagligt bruk, som alla andra mina telefoner, knappast så att jag har blött ner den, kan inte minnas något tillfälle då den skulle kommit i kontakt med vatten, men men. iallafall så är ärendet hos ARN nu så får se vad som händer, ska hämta ut telefonen som anovo skickat, senare idag.

9. unreal_is_back

MINA ENHETER

uppdatering

Fick hem telefonen idag, tyckte det var lite konstigt när jag öppna paketet och det blinkade rött, telefonen var altså påslagen och hade lite batteri, dee hade alltså inte stängt av telefonen innan de skickade den, sen så hade de gjort en systemåterställning, så allt var raderat, gjorde inget då jag hade tagit backup på allt.

förövrigt verkar telefonen funkar precis som den ska, förutom wifi dårå :P

10. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Den skulle ju kunnat startas under transporten också ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

11. Dezent

Dezent Teen Droid Medlem

Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    iPad Air 2
    Vad fick du för ärende nummer från ARN?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

12. unreal_is_back

MINA ENHETER

anovo... märkt att det nu sitter nån svart grej över blixten på insidan av glaset som täcker halva blixten, den vanliga täckning spökar den med, hade aldrig problem med dålig täckning innan, nu är den halvskum och försvinner ibland.

vad gör jag nu då? ingen garanti + har fått 2 nya problem från anovo...

13. ayne

ayne Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

kontakta anovo om det är fel som uppkommit av deras service.. vet inte exakt hur länge, men man har garanti på utförd service.

14. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Och det är väl just en av orsakerna till längden på denna tråden. Tidigare har det hävdats att det inte finns någon sådan garanti pga fuktskadan.

15. gizmo

gizmo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Undrar samma sak.