Anovo

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Mr ed, 26 jul 2010.

1. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Alltså jag menade mer retoriskt sett, att hur man än gör är det alltid någon som blir missnöjd, och den sprider gärna sitt missöde vidare till andra.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

2. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

måste ju bara snabbt berätta om min bärbara hp som jag sitter med nu.
    tangentbordet är löst på höger sida vilket gör att det känns lite konstigt och låter en del där. svaret jag fick när jag lämnade in den på garantin va " De är så på den modellen de gör vi inget åt"

3. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Haha, det var det dummaste jag har hört, klart att saker inte ska sitta löst på datorn, Specielt inte tangentbordet, men aja dom körde väl den vanliga lösningen ignorera felet och tänka "Not my problem" Typ som denna http://www.dw-jotd.com/images/notmyjob.jpg :D

4. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jag arbetar en Hel del med HP eftersom vi både säljer och servar dem.
    Jag misstänker att din HP är en av de modeller som HP lanserade för 1 år sedan.
    Flera av dessa hade en svaghet och det var att just tangentbordet var fäst
    endast på vänster sida, vilket gjorde att det "svajade" lite på höger sida ungefär
    vid knapparna K L O. Detta är alltså ingen "fel" utan en konstruktionsmiss. Kanske
    var detta de menade?

Alternativt kan du kontrollera att alla skruvar på baksidan (Märkt med ett tangentbord)
    sitter ordentligt så att fästskruvarna inte lossat, samt att på framsidan om du har
    den modellen där tangentbordet har 4 "hakar" vid F1-F12 knapparna, så de inte har
    hakat loss (du kan isåfall skjuta de uppåt så de fastnar igen).

Men som sagt, jag tror du har en av de modellerna med konstruktionsmissen och då
    är det inget man kan fixa. Felet beror på att det är tomrum under tangentbordet och
    de har inte satt något fästpunkt där, vilket hade varit bra.

5. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tangentbordet är löst ungefär från alt gr och upp till höger kant. på tangentbordet.
    Om det nu är så att det är en konstruktionsmiss så stärker det bara mina tankar på att byta dator till ett vettigt märke.
    nu försvann vi från ämnen lite . sorry avbryter här

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Jag har som flera andra stött på en hel del problem med Anovo.

Jag anser att det är det minst serviceinriktade Företaget i Sverige just nu.

Dom går knappt kommunicera med, skickar man ett mail till dom tar det flera dagar innan man får svar. Vill man komma i personlig kontakt med dom får man betala för det,19,50:- kostar det. Nu verkar dom har tagit bort minutpriset och istället debiterar dom det som per samtal. Kul om man har en reklamation mot dom, då får man själv betala för att komma i kontakt för att lösa problemet.

Jag tror inte jag har skickat in en enda telefon och blivit nöjd med resultatet.
    Många gånger har jag fått tillbaka dom i sämre skick än dom skickats in.

Skickade in en M600:a för några år sen för ett displaybyte. Fick tillbaka en telefon med en skärm som inte fungera alls. Skickade tillbaka den igen och fick tillbaka den med fullt av damm innanför displayen. Efter en del om o men fick jag sen en helt ny telefon via Anovo men den skickade dom fel så det tog 2 veckor till att reda ut vart telefonen tagit vägen.

7. Mr ed

Mr ed Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har anovo iaf reggat in den i systemet tycker det är helt värdelöst att det ska ta över 2veckor att fåtillbaka telefonen. Nån som vet om man kan kräva nånform av kompensation?

8. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Menar det! Det har stått "Vi har registrerat beställningen i vårt datasystem" i tre dagar nu för mig ;) Måste vara riktigt segt reggningssystem :cool:

9. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Ja hitintills har nog aldrig Anovo fixat nånting åt mig på första gången.. Har haft tre lurar inne på rep och det har alltid varit nåt fel när dom kommit tillbaka..
    Bäst var väl frugans Nokia med slide.. Fick helt plötsligt vit skärm, skickade in den..
    Tog 5 veckor att få tillbaka den och då var plåtbiten på baksidan så skev att den tog i tangenterna och repade dom.. Ringde tillbaka och fick då reda på att jag kunde skicka in den för express rep eftersom det var ett nytt fel åtgärdat av dom.. Då gick det på en vecka drygt.. Fick tillbaka luren igen och då hade dom bankat in plåtbiten, det var en synlig bukla och tangentbordet var fortfarande repigt... Express rep igen och ytterligare en vecka så funkade allting..
    Detta var iofs ett par år sen men då var deras känsla för kvalitet rätt usel och dessvärre verkar den ju inte ha blivit bättre.. :(
    Fick tillbaka luren

10. bellis

bellis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

skickade in in min för att högtalaren strulade den 3/8 enligt posten så överlämnades den till anovo den 4/8 men dom har fortfarande idag den 12/8 inte registrerat in den i systemet.

uselt .. är det enda jag kan säga..

11. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När man skickar anovo får man be till gudarna att den fungerar när man får tillbaks den. Har haft problem med mina 2 senaste mobiler. Råkade krossa på min N73:a så fick den utbytat och telefonen uppdaterad. Det stod att de hade testat mobilen men det gick inte att titta på bilder (Permission Denied).
    Min andra uppdaterade dom bara. Samma fel kvarstod.

En kompis hade problem med att hans hero inte hittade minnes kortet. Det enda dom gjorde var att uppdatera telefonen vilket inte hjälpte. Han fick skicka in den 3ggr.

Tyvärr har jag dåliga erfarenheter av dom men vad ska man göra. Nån som har bra?

12. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Fick tillbaka min telefon i fredags. Visade sig att det var katshing.se som var sega att skicka telefonen till anovo, tog dem en vecka. Sen tog anovo bara tre dagar på sig att fixa den när de väl fått den.

Supernöjd med ärendet då jag inte har något damm alls kvar under displayen och dessutom bytte de frontglaset och framsidan av skalet. (har råkat tappa telefonen en gång och då var det över asfalt vilket resulterade i repor på fem olika ställen) Men eftersom de bytte skalet så ser telefonen i princip ny ut :)

13. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Jag lämnade in min tidigare telefon C905 och den var på lagning hos Anovo i 4veckor. Efter dom veckorna så tröttnade Media Markt där jag hade köpt telefonen och gav mig en ny telefon istället för att jag skulle få vänta ännu mer.
    Tänk bara på att väldigt många teleföretag har en 2veckors tid vid reparation.

14. Elfson

Elfson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    I elvertygs-branchen är allt över 3 dagar oacceptabelt när det gäller garantirep, förstår inte varför vi skall acceptera minst 2 veckor på mobiler.

15. bellis

bellis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kan berätta att idag 12 dagar efter att anovo mottagit min telefon så har dom äntligen skrivit in den i sin databas. Men dom har där anivit att dom mottog den idag och inte den 4 augusti när posten överlämnade den till dom .. .. snacka om fula jäklar har föresten inte fått svar än på mina 2 meddelanden som jag skickat dom ..

16. Freko

Freko Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det här låter ju för jävligt. om alla lite random fram till jul skriver till minst 10-15 mobil-butiker och frågar vilka som sköter servicen på nallarna samt att man skall köpa ny lur precis, och får man svaret Anovo så skriver man tillbaka "det är ett jävla skitföretag och jag får nog tyvärr handla nån annanstans.." så kanske det blir lite press på dom.

17. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Skickade in en sten död Vivaz (DOA) på återförsäljarens begäran, fick aldri tillbaka den först tog det dem en och en halv månad att byta ut den mot en ny och sen skickade dem den till någon i trelleborg. detta gjorde så jag sumpa min chans på desire både första och andra leveransen.

18. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag skickade in en Sony Ericsson W380i till Anovo. Visserligen åtgärdades problemet temporärt, men jag tycker nästan det blev värre efteråt. Nu är den som tidigare + lös knappsats, signerat Anovo. :-)

19. Robindroid

Robindroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skickade in min htc Desire till Anovo pga damm och den kom tillbaks utan touchfunktion, tydligen så hade de förstört frontglaset. De bytte ut glaset och när jag fick tillbaks telefonen upptäckte jag att Void-skruvarna var sönderskruvade + att det fattades en skruv och att jag inte kunde höra personen jag talade med.

20. factasy

factasy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja
    Jag måste säga att jag förstår er alla med vad ni skriver om anovo.
    Tyvärr så måste jag säga att jag bor i samma stad som detta företag och har även gjort en skit praktik där.
    men jag måste även försvara personalen där de gör vad de kan för att laga alla mobiler.
    Men det är inte lätt med tanke på att de lagar hela nordens mobil park, och då menar jag Nokia, Samsung,Sony, Htc, med mera, jag har aldrig varit med om att det kommer in så många defekta varor till ett och samma ställe.
    Jag tycker att man skulle klaga lite på tillverkarna med.
    Utav 10 mobiler som ex Nokia har gjort så är det fel på 4 av dem redan från fabriken och då kan ni ju tänka er vad många mobiler det blir som är trasiga.