Diskussion: Användarerfarenheter Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av andekar, 14 mar 2012.

1. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Visst går det att välja det manuellt, men på de flesta andra enheter sköts det här automatiskt och man behöver bara gå in och göra ett manuellt val av ljusstyrkan när man inte tycker att det automatiska valet är korrekt. Det skulle jag vilja ha även på Xperia S.

Mvh

2. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Ljusstyrkan ska fungera automatiskt. Det är bara om man ställer in den på max som den inte justerar efter ljusförhållandena.

3. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 757
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello

5. twk99

twk99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Köpte den idag, svarta modellen! :)

Grym skärm, kamera och design. Känns lika robust som aluminium. Storleken passar mig perfekt.

Det enda minuset än så länge är touchknapparna. Det händer att jag missar dem. Som andra har skrivit så fungerar det bra om man "swipar" över dem. Jag stör mig inte jättemycket på det men det kunde varit bättre!

6. wmb

Mottagna gillanden:
    2 757
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Upptäckte något för mig nytt nyss. Jag har ju varit borta ett bra tag från android dock

Om man tar ett kort så får man ju ett mini-album nere till höger. Det albumet kan man slida åt vänster så lägger den ut korten på rad

Meto gillar detta.
  7. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Ni som har Xperia S tillsammans med ett 3-abonnemang, vilken hastighet kommer datahastigheten upp i? Det finns en bra app som heter Speed test som man kan använda.

8. wmb

Mottagna gillanden:
    2 757
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    straxt utanför centrala norrköping 9.6-9.8 mbit dagtid

Hade förväntat mig 10mbit i riktigt bra förhållanden, så jag är nöjd

9. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Ah, det låter faktiskt helt okej. Jag räknar inte med mer. Jag antar att det är ungefär samma kvalitet 3,5 mil söderut...

10. wmb

Mottagna gillanden:
    2 757
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Vet inte om man snittar det. Vad jag vet är iaf att appen bredbandskollen inte håller måttet längre

Kör som vi skrivit innan med speedtest.net

Norrköping är, som jag ser det, nästan känt för att ha bra hastigheter. Åker man till Linköping så svär man alltid på låga hastigheter, samma i Västervik osv

11. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

När jag är hemma i Göteborg kommer jag upp i 7-8 mbit när jag är inne, jag är nöjd. Går sjukt snabbt ändå :)

12. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Bredbandskollen är nog inget vidare nej, speedtest är bättre som sagt.
    Jaha, jag har visserligen aldrig jämfört hastigheterna här med motsvarande i en annan stad, så jag har väl inget att komma med där. Jag får prova på egen hand.
    Men jag gillar din jämförelse mellan Linköping och Västervik! :)

13. InDesire

InDesire Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Körde speed test 4 gånger, snittade strax under 3 ner. / Kristianstad

14. wmb

Mottagna gillanden:
    2 757
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
  15. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då har man köpt sig en Xperia s, har inte haft Android sen min gamla Magic och måste säga att ja är riktigt nöjd med den :-)
    En liten sak som jag stör mig på bara, där man sätter i laddaren den lilla luckan sitter inte fast ordentligt och det e lite störande.
    Annars så undrar jag hur man får snabb menyn till Wifi och sånt upp i notification bar ist för att ha den som widget?
    Ska kolla min batteritid nu med

16. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

gmd gillar detta.
  17. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag kommer upp i 5,1mbit i download och 1,3 mbit i upload i centrala Stockholm med 3. Mitt abonnemang är upp till 6mbit per sekund, så jag är rätt nöjd.

gmd gillar detta.
  18. Affe_

Affe_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Tänkte dra en liten sammanfattning efter att ha haft telefonen i en dryg vecka.

Skärmen.
    Shit pommes frites vilken underbar skärm. Färgerna är starka och klara och svärtan är bra för att vara en LCD-skärm. Storleken på 4,3" är precis perfekt för mig, hade inte klarat av att använda en större skärm med en hand. Dessutom blir den snyggt kolsvart i avstängt läge vilket smälter ihop bra med den svarta randen runt om.

Kameran.
    Har inte provat kameran överdriver mycket men de få gånger jag fotat utomhus har den tagit skarpa bilder, men det som imponerar mer är färgerna. Det blir verkligen naturliga färger, om än ibland rätt starka. Lite synd att telefonen inte renderar mer än till standard-zoomen i telefonen, vill man zooma in mer måste man nog slänga in dem i datorn för i telefonen blir det grynigt. Gillar att det finns en dedikerad kamera-knapp också.

Design/Utseende/Knappar.
    Här väger jag inte bara in hur telefonen ser ut, utan även hur knappar fungerar osv, därav en fyra. Designen är sjukt snygg i min mening, men det är ju såklart en smaksak. Den är rätt lång men passar mina händer bra. Den vita är ruskigt snygg och det svarta i skärmen som går ända ut i kanten matchar snyggt.
    Tanken med gummiflärparna som täcker HDMI och USB-ingångarna är bra, men fungerar inte särskilt bra i praktiken. Visst, det är snyggt, men att sitta och pilla loss en gummiport varje gång man vill ladda är irriterande. Dessutom är det rätt problematiskt att få fast den igen, även om det går bättre efter 10e gången. Hade varit smidigare att ha ett laddningsuttag i botten där bara mikrofonen sitter nu. HDMI-porten använder man ju inte lika ofta så där känns det mer okej.
    Knapparna runt om fungerar bra, även om av/på-knappen på toppen känns rätt hård att trycka på och trycker jag mitt på pekfingret så händer det inget för att fingret är så mjukt, måste i princip trycka högst upp på fingret för att trycka ner den. Har jag dessutom hörlurar i så blockeras hela knappen eftersom den sitter precis brevid och då jag är högerhänt och jag måste använda vänsterhanden. Skulle varit smartare att sätta hörlursuttaget på andra sidan.

Wi-Fi/Mottagning.
    Wifi fungerar bra hemma, har inga problem med det alls. Mottagningen utomhus med H/3G är riktigt bra om man jämför med min gamla HTC Desire. Hemsidorna laddas sjukt snabbt och programmen hämtar info på bara sekunder.

Interface.
    Interfacet är snyggt och glider på rätt bra, något smålagg ibland men inget man direkt reagerar på. Tror det blir bättre med ICS då den använder grafikprocessorn mer. Lägger inte så stor vikt vid att ICS inte fanns från början, även om man tycker att det kunde ha kommit vid det här laget. Webläsaren är stört snabb och laddar de flesta sidor på bara någon enstaka sekund.

Batteritiden.
    Till en början var jag sjukt besviken på batteritiden. Kunde ha telefonen i fickan en dag och ändå var den urladdad på 10-11 timmar. Försökt lösa det med olika sätt som folk förespråkat och igår fungerade det skitbra och jag hade 2,5 timme screen on och ändå 30% kvar. Klarade mig utan problem en hel dag (vilket är målet), men idag vet jag inte om den hoppat tillbaka till att dra batteri igen. Problemet jag har är att den drar sjukt mycket i idle-läge. Dock verkar det inte vara ett problem för alla så jag får se om det blir bättre eller om man får lämna in telefonen.

Sammanfattning.
    En riktigt bra telefon som utan problem klarar det jag använder den till. Vissa kanske hellre vill köpa en telefon med fyra kärnor men det är inget behov jag har utan klarar mig bra med denna. Kameran och skärmen är det som verkligen står ut med telefonen, sen tycker jag den är riktigt snygg också. Frågan är ju om batteriproblemet är bara för enstaka telefoner och fixas i en uppdatering eller om man får byta ut den, för folk här verkar ju klara sig minst en hel dag iaf.

Ger den en 8/10 om batteritiden fixas.

19. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aah najs ska kolla den, hur rootar jag luren lättast och vilken är den bästa rommen
    Min polare har s2 lte och den har många sköna saker, tex i kontakterna så swipar man höger på kontakten så får man fram sms till den kontakten sen swipar man åt andra hållet så ringer man.. Kan man få det på något sätt?

20. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

ExDialer har den funktionen vill jag minnas!

gmd gillar detta.