App-förslag: Budget-tracker baserad på BankDroid

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Nordell, 26 aug 2011.

1. Nordell

Nordell Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej allihopa!

Under årens lopp har jag ibland försökt hålla koll på vad jag lägger mina pengar på genom olika budget-appar.

När man väl glömt att fylla i en vecka har månadens budget fallit och man får börja om.

Bankdroid, tidernas bästa android-app, spårar alla kontohändelser och markerar dom med ett namn, exempelvis ICA SUPERMARKET, Spotify eller SF BIO.

Vad jag längtar efter är en budget-app som drar information från kontohändelserna i bankdroid och låter oss "Tagga" olika butiker så att pengarna man lägger på olika ställen automatiskt läggs ihop och läggs under en kategori, typ mat och nöje.

När man väl har taggat en transaktion kommer alla transaktioner från samma ställe hamna under samma kategori oavsett när man handlar. Ungefär som filter i Gmail.

Helt plötsligt har jag en app som automatiskt spårar vad jag lägger mina pengar på utan något jobb som helst från mig.

Händelser från okända ställen dyker upp som en notification där man får tagga händelsen till en kategori. På detta sätt gör man det enklast för sig själv och andra.

Eventuellt kan man föra någon statistik över nätet där olika butiker taggas automatiskt baserat på hur de taggats tidigare av andra.

De andra funktionerna i programmet kan vara hyfsat enkla till att börja med:

En möjlighet att föra budget över olika kategorier och bli varnad på notification när man närmar sig gränsen för veckan, eller månaden.

En Pie chart där man enkelt kan se vad man lägger mest pengar på.

En bonus-grej som jag hade älskat är att dela vissa kategorier med andra, så att man kan föra ett matbudget med bruden där alla ICA-transaktioner går till en gemensam kategori på olika mobiler...

Finns det någon här som har lust att ta sig an något sånt?

2. bunker

bunker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER