App fungerar på gammal tlf men ej på den nya.

Diskussion i 'Applikationer' startad av theone1973, 17 jul 2020.

  1. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 388
    Mottagna gillanden:
    1 738

    MINA ENHETER

    Jag är lite lost och inte påläst i ämnet.

    Vad är syftet med att trimma din bil? Låter sjukt jobbigt att blanda olika bränslen i olika mängd, måste man alltid göra det med biltypen du äger eller beror det endast på att du trimmat motorn att du blandar på det sättet?
     
  2. theone1973

    theone1973 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2020
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Syftet är att den ska vara snabb såklart. Dagens nya motorer är enkla att få bra fjong i.

    Jobbigt är det inte, det tar 2 min extra vid pumpen. Jag tankar inte så ofta...1 gång i veckan.

    Det går i steg när man trimmar, allt görs via telefonen. Enkelt och extremt bra, jag kan logga och se hur motorn "mår" under full acceleration osv. Jag försöker skriva något nedan så ser du varför jag helst vill köra E30 mix.

    Original effekt= 340 hk. ( 12 sek )
    Steg 1 trim = ren mjukvara är där 420 hk ( 9 sek )
    Steg 2 trim = mjukvara + downpipe = 440 hk ( 8,5 sek )
    Steg 2 trim E30 = mjukvara + downpipe + anna bränslepump och E30 mix = 520 hk ( 7,65 sek )

    Tiderna inom parentes är 100-200 km/h. De mäts med Dragy GPS och redovisas.Man får inte ha för mkt luting osv, det går inte att fuska. Det är ren motorkraft som tvingar bilen att accelerera i farter över 150. Som du ser gör den lilla mix med etanol stor skillnad.

    Vi är ett glatt gäng från världens alla hörn som chattar via whatsapp. Tyskar,Belgare,Engelsmän,Amerikaner drar det till en annan nivå. Deras gör 100-200 på under 5 sek.

    Det är fortfarande bara en liten BMW 1-serie som har samma prestanda som en "super car" för flera miljoner.

    Hoppas du får lite klarhet hur det fungerar :)
     
  3. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 834
    Mottagna gillanden:
    4 925

    MINA ENHETER

    Tävlar du med bilen? Förstår inte annars när du använder alla dessa hk.
     
  4. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Häftigt!
    Ja etanol har ju betydligt högre oktan, så det är klart det gör stor skillnad när man trimmat. Blandar du med 98 oktan eller?
     
    theone1973 gillar detta.
  5. theone1973

    theone1973 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2020
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Yes blandar etanol med 98, tändningen blir bättre. Jag kan logga och se om den har tendens att "spika". Ganska häftigt att det är så lätt med en telefon. De har sålt över 35000 licenser till just den motorn.

    När BMW släppte M140 sa teknikerna på BMW att 450hk är rimligt.

    Leo83: Nej kör ganska lite med den faktiskt. Jag har kommit till åren och alltid gillat fart. tävlat i Superbike på 90 talet så 300km/h är jag uppväxt med. Mina bröder körde oxå snabba hojar..man vänjer sig fort. Att köra en vanlig bil är för mig helt otänkbart.
    Nu ska du inte tro jag kör runt som en galning..eller både och. Är där inga bilar och vägen är clean drar jag alltid på. Det går inte att motstå när effekten finns där. Leéndet på läpparna är det sjukaste jag varit med om.

    Antingen är man för fart eller inte. Det är som att diskutera politik :)
     
    jogge gillar detta.