Syftet är att den ska vara snabb såklart. Dagens nya motorer är enkla att få bra fjong i.
Jobbigt är det inte, det tar 2 min extra vid pumpen. Jag tankar inte så ofta...1 gång i veckan.
Det går i steg när man trimmar, allt görs via telefonen. Enkelt och extremt bra, jag kan logga och se hur motorn "mår" under full acceleration osv. Jag försöker skriva något nedan så ser du varför jag helst vill köra E30 mix.
Original effekt= 340 hk. ( 12 sek )
Steg 1 trim = ren mjukvara är där 420 hk ( 9 sek )
Steg 2 trim = mjukvara + downpipe = 440 hk ( 8,5 sek )
Steg 2 trim E30 = mjukvara + downpipe + anna bränslepump och E30 mix = 520 hk ( 7,65 sek )
Tiderna inom parentes är 100-200 km/h. De mäts med Dragy GPS och redovisas.Man får inte ha för mkt luting osv, det går inte att fuska. Det är ren motorkraft som tvingar bilen att accelerera i farter över 150. Som du ser gör den lilla mix med etanol stor skillnad.
Vi är ett glatt gäng från världens alla hörn som chattar via whatsapp. Tyskar,Belgare,Engelsmän,Amerikaner drar det till en annan nivå. Deras gör 100-200 på under 5 sek.
Det är fortfarande bara en liten BMW 1-serie som har samma prestanda som en "super car" för flera miljoner.
Hoppas du får lite klarhet hur det fungerar
Click to expand...