[APP] Spotify Controller

Diskussion i 'Applikationer' startad av cewan, 13 feb 2011.

1. cewan

cewan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja, vore toppen om ngn ville ställa upp!

2. inact_0042

inact_0042 Guest

Kan inte öppna spellistor via appen...

Hej!

Suverän app du skrivit! Tyvärr bråkar den lite med mig. Har installerat enligt instruktioner, java etc. Testet vid installation fungerade sånär som på volymjusteringen som inte gjorde någon skillnad alls. Men värre är att när jag skall öppna en spellista jag importerat, händer följande:

- startad spotify på datorn går ner, och loggas på igen
    - den spellista jag valt i appen visas på datorn
    - appen timar ut och visar "Nothing is playing..."

om jag då på datorn startar en låt får jag genast information, omslag, låtnamn etc i appen. Navigation från appen fungerar sedan som förväntat.

Har du någon idé om vad som kan vara problemet här?

Mvh, Pontus

Last edited by a moderator: 19 nov 2011
  3. cewan

cewan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja, det är struligt det där med playlists i Windows-versionen av Spotify. Det är ju någon bugg i deras app som gör att spellistan inte laddas ordentligt när anropar programmet från ett annat program. Tyvärr har jag ingen bra lösning på det förrän Spotify har lagt till bättre stöd.
    Ibland funderar jag nästan på att avaktivera playlist-funktionen i min app, om man kör mot Windows...

4. inact_0042

inact_0042 Guest

Det var tråkigt att höra! Din app är den bästa jag hittat hittils och hoppas verkligen Spotify förbättrar stödet innan du tar bort playlistfunktionen... Jag lade märke till en popup när jag startar appen som ber mig uppgradera servern, var hittar jag den senaste? När jag installerade använde jag en länk högre upp i denna tråden, och fick ner v1.9.1. Har du någon idé om hur en installer skulle kunna se ut/fungera? Vad för sort är du ute efter?

5. cewan

cewan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kul att höra att du gillar appen!

Där var en liten bugg i versions-kollen. Senaste versionen är 1.9.1. Om du uppdaterar appen så blir du av med popupen. Tack för att du lyfte detta!

Jag har faktiskt en installer på G! Säger till om jag inte reder ut det :-)

6. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Hej!

Testat denna app under Ubuntu 11.04 med senaste Spotify-klient.

Först, installationen lade till spotify repository trots att jag redan hade den inlagd + spotify installerat.

Autodiscovery fungerade inte trots att jag hade programmet igång (inkl Spotify), trots att min telefon är på samma LAN som htpc's med Spotify.

Sedan fungerar det bra att köra play, skip & pause. Det går dock ej att lista några spellistor. Läste ovan om problem med Windows men jag kör som sagt Linux och har, till synes, samma problem.

Tack annars för bra app!

7. cewan

cewan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!
    Mmm, jag är inte en mästare på installationsskript tyvärr. Säg till om du har några tips på hur jag ska ändra det!

Autodiscovery ska fungera, se till att telefonen har wifi påslaget. Kolla annars brandväggar osv.

Lista spellistor är inte en funktion som finns. Instruktionerna säger att du kan importera listor och låtar från officiella spotify-appen.

Tack själv :-)