[App] Touch LED Notifications

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av hikari, 5 apr 2011.

  1. rina.

    rina. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    awesomeness!
     
  2. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    för att ändra ljusstyrka skriver man ett värde till filen /sys/devices/platform/star_touch_led/wled (0-20)

    det finns säkert något bättre, för när den skrivs "lyssnar" något i telefonen och ändrar till <värde> + "00uA" och sätter ljusstyrkan.
     
  3. rina.

    rina. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    kan man ändra hastigheten på blinkningarna? utan root.
     
  4. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    det blinkar inte alls, det är appen som gör (kör den inte själv, men antar att den får det att blinka för att meddela), sätter man ett värde till wled-filen så stannar det till telefonen startas om

    det går helt klart att lägga till alternativ i appen för hur ofta/starkt/osv. det ska blinka, men det är upp till hikari (eller om källkoden släpps)
     
  5. rina.

    rina. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Va? Det blinkar visst.
     
  6. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    har du appen i fråga installerad? har du missade sms/mms/samtal/mail?

    om du svarar nej på någon av ovanstående och det blinkar om dina touchknappar är det något fel med din lur, eller så har du en annan app som ändrar ljusstyrkan
     
  7. swefse

    swefse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag vaknade nu och såg att touch-knapparna hade fastnat på högsta ljusstyrka samt att telefonen kraschat.
    Efter ett batteriplock vart den igång igen, dock med bara 17 procents batteri (den hade över 95 procent när jag la mig).

    Som dels en halvlösning på problemet och dels ett bekvämlighetsrequest undrar jag om du kan lägga till någon sorts timer som stänger av funktionen (och därigenom krasch- och batteridräneringsrisken) under vissa tider. Det skulle vara jätteskönt att kunna ha skärmen riktad uppåt när jag sover utan att riskera att väckas mitt i natten av nya mejl som jag inte kommer kolla förrän på morgonen!
     
  8. hikari

    hikari Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Har redan börjat på det :) Kommer finnas med i nästa uppdatering. Är det av intresse att kunna välja Gmail-konto som den ska kolla också tro ?

    Som rbt skrev så är det /sys/devices/platform/star_touch_led/wled jag använder för att läsa av och skriva värden till för att förändra ljusstyrkan. Den fungerar att ändra även när telefonen är i viloläge. Vet inte om något annat sätt att göra det på.

    Just nu går det inte ändra hastigheten. Det är hårdkodat i appen hur den ska blinka just nu (1 sek för att fadea in, 0.5 sek i fullt läge, sedan 2.5 sek för att fadea ut). Men jag håller på att lägga till stöd för att kunna välja själv.

    Det var olyckligt :(
    Det finns en timer som stänger av pulseringen efter tre timmar, men eftersom de fortfarande lyste så måste telefonen ha låst sig ganska ordentligt. Lite svårt att säga om det var appen som kraschade telefonen eller om det var något annat problem. Min telefon har inte kraschat än iaf, men du får gärna fortsätta prova och se om det händer igen.
    Det är en bra request iaf, jag kan kika på att lägga till stöd för att stänga av pulseringen mellan två klockslag. Men det blir nog en ganska simpel variant :)
     
    swefse gillar detta.
  9. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Tack för svaren. Filen "/sys/devices/platform/star_touch_led/wled" hade jag koll på men jag trodde det fanns något speciellt funktionsanrop eller minnesadress man skulle ropa på för att tända dem.

    Då är det ju bara att köra en loop om sakta men säker ökar/sänker ljusstyrkan. Kul, då har jag något att syssla med i helgen istället för att studera annat trams de lär ut i skolan :P
     
  10. FedEx

    FedEx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    detta låter grymt! har inte fått min 2x än men har också tyckt att det ska finnas en led-notifikation.

    jag ser fram emot uppdateringen så att man kan välja bort gmail dock :)
     
  11. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    haha skön inställning..

    jo det finns säkerligen något "vettigare" att göra som resulterar i samma sak, men för tillfället känner vi inte till det. jag är för nybörjare på java och android för att säga om det finns stöd för att peta på något mer hårdvarunära.
     
  12. rina.

    rina. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    jag har den installerad och provade genom att skicka sms till mig själv. men nu har jag fått svar!
     
  13. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Man kan ju tänka sig att eftersom det går att skriva C-kod till Android och linux-kärnan bygger på C så borde man kunna komma riktigt hårdvarunära och effektivt. Tills vidare får det bli Java-loopar och kaffe... kanske göra en stroboskop app att ha med sig på partyn?
     
  14. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Dubbelpost som inte gick att radera :P
     
  15. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    ganska många på modaco tjatar på paul att han ska fixa en sån här app, är det lungt om jag länkar dom till din app för att prova? självklart skriver jag att det är du som ska få all cred för denna app :)

    appen har för övrigt funkat felfritt för mig :)
     
  16. Phjodor

    Phjodor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Är jag bara dum i huvudet och gör något fel för jag får ner en zip-fil via länken till appen. Vad ska jag göra med den sen?

    Edit: Bara jag som är lite dum, bytte filändelse till .apk och funkade utan några problem. Thx
     
    Last edited: 6 apr 2011
  17. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Riktigt Grymt!

    Hoppas du får typ reklamintäckter eller nåt för besväret!
     
  18. wanner

    wanner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Att polla var 30e sek för att sedan pulsera knapparna känns som en batterislukare? Har du testat hur pollningen samt pulseringen påverkar batteritiden?

    Hur som helst, bra jobbat!
     
  19. siles

    siles Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har använt den i några (4) timmar nu, ringt 10-20min messat ca 10ggr kollat lite market.

    Nere på hela 95%.... verkar inte dra för mycket batteri

    Funkar bra, Tack :cool:
     
  20. hikari

    hikari Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Ny version

    Tjena,

    Blir ett kort inlägg nu bara då jag håller på och somnar i stolen. Jag har lagt upp en ny version av appen på http://martinborjesson.com/android/Optimus2XTouchLEDNotificationsBETA-0.21.apk.

    Uppdatering med changelog och sånt kommer imorgon, men var inte rädda att ladda hem och lek så länge :)
    Kort sammanfattat iaf så kan man nu välja notifikationer som ska kollas, finputsa pulseringen samt om man vill att den inte ska lysa vid ett visst tidsintervall.

    Någon som har tips på bra ikon för appen btw ? Ser lite tråkigt ut med original-ikonen :teeth:
     
    Last edited: 6 apr 2011