Mina krav på Android TV appar med Live kanaler är ju alltid typ desamma.
1.
Android TV Hemskärms kanal
2.
På filmer & Serier Trailers på hemskärmen.
3.
Global Sök
4.
Röst sökning inuit i appen finns inge dyrare än Netflix, Viaplay där man måste använda fjärrkontrollen.
5.
Fullt stöd för Spela Nästa.
6. Så klart EPG också på live kanalerna så man kan se vad de air, plus om de har Google Assistans stöd via Google Home etc, så kan man byta kanaler med hjälp av rösten, samt hitta resultat med röst sökning direkt på Android TV, om du söker typ på en film som råka gå på TV 4 just nu så listas det att det går på typ TV4 Låt säg man sök på Die Hard, och TV4 sänder Die Hard live just nu så kommer resultatet.
7.
Google Home / Assistans stöden via Action on Google
8. Profilstöd är ett måste bara, orkar aldrig blanda ihop mitt tittande med andras personer i hushållets tittande.
9. Väl anpassad rekommendationer baserad på vad man har tittat på tidigare och matcha liknade innehåll inte lika dåligt som TV4 Play har som inte ens listar TV4 Rekommenderad utifrån TV4 själv och inte baserad på vad man gillar, finns nog ingen som ger sämre rekommendationer än TV4
10. Google Assistans resultat på insidan av appen, här är ett exempel på Viki vs Viaplay, typ när man är på insidan av appen istället än navigera till typ Action så kan man bara hitta Google Assistans knappen och få resultaten för alla action från 2019 som finns på tjänsten, Viaplay stöder inte funktionen men det gör typ Viki här är 2 exempel.
11.
Android TV Framework - Abslout nödvändigt med live kanaler, detta gör att man kan ta in live kanaler från typ Dplay, Viaplay, C More och likande i typ
Android TV Live Channel appen
Viki Resultat
![[IMG]](proxy.php?image=https%3A%2F%2Fi.ibb.co%2F09pG47P%2FIMG-20191207-013937.jpg&hash=df6348c226b9a4e495e2d53fd1cc7a77)
Viaplay resultat
Det är typ vad man alltid önskar sig har säkerligen missat något, är de något man har missat får ni mer än gärna komplettera den, men det här är typ det viktigast enligt mig.
Click to expand...