[Appförslag] Elitserien Hockey

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av mauno, 29 sept 2009.

  1. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Nåja, nu är det ju så att slutspelet skulle ah börjat först imorrn. Kvällens match är ju flyttad och det är knappast teamet som ligger bakom appens fel?! Ge dig till tåls tills imorrn innan det börjar skrikas här!
     
  2. KaninenSnuffe

    KaninenSnuffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inga fler kommentarer från min sida... :)
     
  3. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    ...och du vet lika väl som jag att slutspelet skulle ha börjat imorrn! Att det blev en snabb rockad av HV71 - AIK är inte lätt att förutse. Jag säger inte att det finns en garanti för att appen kommer imorrn, men du borde kunna vänta med dina spydiga kommentarer till att "tidsfristen" gått ut.

    För att dra det vidare har du vid ett tillfälle påpekat hur man arbetar i IT-projekt (motsvarande) och om så är fallet vet du lika säkert att det inte alltid blir som man tänkt sig, budgetar och tidsplaner håller inte alltid.

    Avslutningsvis så tycker jag att den här häxjakten börjar bli rätt tråkig, Hockeyligan "svalde stoltheten" och gav Hockeystats tillåtelse att använda statistiken. Dags för dig att bjuda till snart? Det är ju rätt lätt att sitta bakom ett tangentbord och gnälla...
     
    Last edited: 7 mar 2011
  4. KaninenSnuffe

    KaninenSnuffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    och vem/vad är anledningen till att folk är spydiga mot HL?
    I mina ögon är det HL själva som gjorde bort sig så in i h-e när de under en kort period sänkte de båda apparna som fanns utan att ha något eget alternativ.
    Hockeystats är kanon tycker jag, och hoppas att den får leva kvar.

    Jo, jag har erfarenhet av många IT-projekt och även i hur många IT-bolag marknadsför sig.
    Att lova vitt o brett är ett utbrett problem i branschen. Det är värre att leverera lösningar med rätt kvalitet i rätt tid.

    Jag vet att slutspelet egentligen börjar imorrn, men min åsikt är att HL inte ska leverera någon app nu, hade de ingen tidigare kan de lika gärna vänta till nästa säs.
    Dessutom har de själva skrivit ovan att den kommer under slutspelet. Alltså inte innan som de sade från början.

    Edit: Du Exile82, ser att Du är östgöte. Är Du också inblandad i utv av appen?
     
    Last edited: 7 mar 2011
  5. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jisses, snuffe!
    För det första, ja jag är östgöte. Men det finns fler än två östgötar i Östergötland. Dessutom tror jag inte att den utvecklas i östergötland. Jag ser att du är från Solstan, är det ditt fel att solen inte lyser över Sverige? Med andra ord, nej, jag är inte med i nån utvecklargrupp.
    Är du spydig eller korkad nu?

    Jag tycker att det är onödigt och destruktivt att fortsätta den här häxjakten på Hockeyligan som säkerligen gör sitt yttersta för att få ut appen så snart som möjligt (vill du inte ha den i år så kan du gott vänta till hösten och ladda ner den), det kanske var så att de gjorde bort sig när de tog bort Hockeystats, men de visade sig ändå stora och tillät dem igen när det visade sig att de inte blev klara med sin egen app. Att de "har gjort bort sig så in i h-e" känns som en aning överdrift, kom igen nu.

    Men om du känner så och att det är tillräckligt för att vara spydig så kan jag inte hindra dig, men du kan väl i alla fall försöka vara nyanserad och inte se alla färger i mörksvart!

    EDIT; Vid närmare eftertanke, Nej, jag tycker inte Hockeyligan har gjort bort sig. Det var riktigt synd att deras första app inte höll måttet, och det ar tråkigt att det blev ett uppehåll utan någon hockey-app (när Hockeystats försvann), men där ändrade man sig och gav tillåtelse och allt var frid och fröjd.
    Att de nu inte har hunnit få ut sin app är givetvis tråkigt, men måste du gå bärsärkargång för det?!
    Lite nyans som sagt, tack!
     
    Last edited: 7 mar 2011
  6. KaninenSnuffe

    KaninenSnuffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, jag känner många östgötar så att det finns fler än två vet jag.

    Om jag är spydig eller korkad får väl Du o andra avgöra, det bryr mig inte speciellt mkt. Däremot verkar Du ta väldigt illa vid Dig över det Du kallar häxjakt.

    Jo, jag anser att de gjorde bort sig rejält när de jävlades med folk som krattar manegen åt HL o bygger appar på ideell bas utan att tjäna pengar på detta.
    Detta arbete som lagts ner innebär ju att vi är många som numera kör dessa appar, och därmed behöver inte HL satsa speciellt mkt marknadsföring när de släpper sin app.

    Jag lovar Dig att jag står först i hyllningskön om HL släpper appen imorrn, och att den fungerar bra.
    Släpper de den inte imorrn får det betraktas som ett misslyckande eftersom de från början sagt att den ska vara klar till slutspelet.

    Nyanserad eller inte är detta iaf min åsikt.

    o Du, om HL hänger här på forumet o läser vad vi skriver, då har de ännu större problem, istf att koda appen menar jag.
     
  7. KaninenSnuffe

    KaninenSnuffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ser att Du skrivit en del under tiden jag skrivit.
    Var det HL som låg bakom den där kassa appen som försvann samtidigt som hockeystats tillfälligt stängdes ner?
     
  8. wångö

    wångö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Denna tråden börjar bli löjlig med allt gnäll. Hockeyligan släpper väl appen när den är färdigt. Bättre det än nån halvdan snabbt gjord app som ingen ändå använder. Och eftersom Hockeyligan äger rättigheterna till elitserien får de göra vad de vill, det var ju bara snällt att de lät hockeystat använda den tills vidare.
     
  9. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jaa, du och jag verkar verkligen ha olika syn på det här så det är lika bra att vi släpper det. Om du vill fortsätta diskutera så skicka ett PM så slipper vi svärta ner tråden. Men, innan jag avslutar så måste jag bara kommentera det sista som du skrev:
    Jag har inga problem att projektledaren för projektet (alltså inte han/de som kodar) håller koll på Sveriges största Androidforum. Jag tycker tvärtom att det tyder på enorm kundkänsla, att hela tiden stämma av temperaturen. Jag tror inte alls som du att det går ut över själva arbetet med appen, snarare tvärtom.


    Exakt min mening!
     
  10. Hockeyligan.se

    Hockeyligan.se Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det är härligt att se att arbetet berör! Motsatsen skulle vara ganska tråkig... ;)

    Jag själv är som det spekulerats kring främst projektledare och kodar inte i själva appen, även om jag finns med i kringarbetet på olika sätt. Ofta får man annars kritik för att inte vara närvarande på forum, men Facebook, Swedroid etc är en del i mitt arbete och även kundvård och marknadsföring (som nämnts).

    Det är med besvikelse vi måste konstatera att vi inte kan släppa appen till Android som det var tänkt i dag, saker går inte alltid som man har tänkt. Vissa blir säkert besvikna, andra skadeglada, men vi själva jobbar på och hoppas kunna släppa den på Android Market inom kort.

    Förtydligande: Hockeyligan har tidigare aldrig haft någon egen app till Android, och det har inte funnits någon som har stöttats officiellt.

    Generellt i övrigt: Vi måste löpande bevaka otillåten användning av klubbmärken och liknande, oavsett plattform och vem som publicerar/använder. Det är knappast något revolutionerande, och har ingenting med vår egen verksamhet i det aktuella området att göra.
     
  11. Oscar.R

    Oscar.R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Haha, fan vad pinsamt! Ni vill motverka Hockeystats och säger att ni ska släppa en egen app innan slutspelet, men händer det, nej. Otroligt pinsamt, jag tänker aldrig ladda ner eran app då den knappast slår Hockeystats som ni tydligen vill ha bort.

    Älska AIK, hata hockeyligan!
     
  12. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Suit yourself!
     
  13. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Nu ska jag först berätta att jag inte har något med hockeyligan eller något att göra. Men du får lugna ner dig lite. De har trots allt laglig rätt till att hålla sin egna data och allt som alla har tjatat om ang hockeystats. Kan ses som tråkigt att de inte vill ha konkurrens.
    Men till det jag skulle skriva, deadlines man sätter kan man råkar bryta. Utvecklarna har bevisligen stött på problem oavsett om det har med koden att göra eller personligt. Det är bara att gilla läget, hockeyligan är nog de sista som vill försena sin app. Det är lite klantigt att ge för optimistiska deadlines dock.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  14. KaninenSnuffe

    KaninenSnuffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det jag inte förstår är varför Ni inte valde att stötta appen Hockeystats, låta lagens klubbmärken vara kvar etc, under tiden Ni utvecklade Er egen app i lugn o ro.
    Med facit i hand skulle ni kanske inte agerat så som Ni gjorde, men det är ju alltid lätt att vara efterklok.

    Nåväl, jag ska inte älta detta, vilket en del av Er tydligen tycker att jag gör.

    Det enda jag ser fram emot nu är att sitta på läktaren i LLA o se FBK krossa allt motstånd i slutspelet! :P

    Lycka till med appen!
     
  15. KaninenSnuffe

    KaninenSnuffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Exile82, jag känner mig också klar. Vi har olika syn o det får stanna med det.
     
  16. Oscar.R

    Oscar.R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Precis vad jag syftar på, ni får gärna jobba på en egen app men varför inte låta en mycket bra app vara "i fred" när ni själva inte har en app. Detta är helt oberglipligt i min mening, att ni drar in rättigheterna när eran app är klar förstår jag dock inte innan.
     
  17. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag kan förstå att du tycker att det är tråkigt, onödigt eller vad som helst. Men obegripligt?

    Nu har jag inte använt hockeystats på nån dryg vecka, men då fungerade den alldeles utmärkt, så visst har Hockeyligan givit Hockeystats tillåtelse att använda statistiken!
     
  18. Oscar.R

    Oscar.R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Nej. "Version 1.3.0
    +Elitserien tillbaka tills vidare. Vi diskuterar med Hockeyligan angående en lösning. Dock inga bakgrunder med lag-logotyper.


    Version 1.2.0
    +Inget mer stöd för Elitserien pga hockeyligan.se inte tillåter användning av namnet Elitserien och informationen."
     
  19. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jasså?

    ◦Version 1.3.5.6
    ◦+Slutspel.
     
  20. wångö

    wångö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    De va jäkligt konstigt att börja gnälla på något när du inte ens har rätt fakta.. uppdatera appen först.

    O nu tycker jag alla sluta gnälla på hockeyligan angående hockeystat. NU är det så och de har rätt att göra det. Hoppas bara att de inte tar för lång tid bara. Att man går över deadlines händer ju !