[Appförslag] Läget på vägarna

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av suzpel, 11 dec 2009.

  1. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Den html som för tillfället returneras från skaraborg.trafiken.nu för min applikation att misslykas med html-tolkningen. Det går för tillfållet därför inte att hämta trafikmeddelanden för västra götaland.

    Jag har identifierat problemet och borde kunna släppa en version 0.1.2 som hanterar denna variant i html-koden senare i kväll.

    Gissningsvis har skaraborg.trafiken.nu problem för tillfället eftersom en massa trafikmeddelanden består av väldigt avhuggna meningar. Dessutom finns det en massa "fel"-taggar utspridda i html-koden vilket är det som får min applikation att haverera.
     
  2. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jaja, skaraborg.trafiken.nu började bete sig vettigt igen innan jag hann sätta mig vid datorn igen. Jag struntar i att fixa detta nu och ser om det händer igen. Jag kan ändå inte verifiera min fix på ett bra sätt när problemet inte finns.

    Om någon räkar ut för att applikationen säger xmltolkningsfel vid uppdatering så meddela mig. Ta om möjligt och spara ner resultatet av den webbsida som anges i felmeddelandet. Annars är logcat-loggen också bra hjälp för att hitta eventuella html-konstigheter
     
    Last edited: 3 mar 2010
  3. Pegaso

    Pegaso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det något knas med appen, frågas kom.
    Får xml-tolkningsfel när jag ska uppdatera trafikinformarionen.
     
  4. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    De verkar ha gjort något underhåll på mobil.trafiken.nu. När jag tittade som hastigast i går kväll fick man väldigt ofta svaret 500-Internal Server Error. När jag surfar in nu har finns enbart ett meddelande för stockholmsregionen. Varför göra underhåll på en fredagseftermiddag? ;)

    Hur som helst, kan inte min app tolka html-koden korrekt efter detta. Jag har felsökt och det verkar inte vara några stora ändringar. Jag tänker släppa en 0.1.2 som löser detta. Förhoppningsvis får jag ihop en release nu under förmiddagen annars hinner jag inte förrän någon gång i veckan.

    Har även hittat en del andra buggar/förbättringsmöjligheter då webservern inte svarar med ett 200-svar som jag tänkte fixa i 0.1.2.

    http://code.google.com/p/trafikinfoandroid/issues/list

    För övrigt går arbetet mot fas 2 och 3 widget och automatiska uppdateringar framåt (om än inte så fort alltid).
     
  5. Pegaso

    Pegaso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kanon!
    Mycket bra app annars. Använder den ganska ofta och ser fram emot uppdateringarna.
    Keep up the good work :)
     
  6. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

  7. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

  8. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Och om man läser den tråden så kan man se att jag släppt en 0.3 med widget och automatiska uppdateringar. :)
     
  9. Ajje

    Ajje Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det någon app som fungerar som polisradio ännu?:)
     
  10. 9070

    9070 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    (känns lite som om den sista frågan har ställts på fel ställe?? Men jag ger ett svar ändå)

    Nej det finns inte någon sådan app, och det kommer inte o komma heller. Om du nu menar svenska polisen (ambulansen och brandkåren). Dock finns det att du kan ladda ner amerikanska polis/brand/ambulans

    Svenska blåljusmyndigheter har övergått till en "krypterad" sändning och den går ej att lyssna på. Så därför är jag till 99.7% säker på att en svensk app inte kommer att dyka upp.