Jag har registrerat ett konto i Appland-appen och är inloggad, men har ett par frågor: Hur loggar jag ut? Hur ändrar jag mitt lösenord? Jag hade även gärna sett att man kan komma åt sitt konto via Appland - Marknadsplatsen fr Sveriges bsta Android-appar för att se köphistorik, ändra kontouppgifter etc. Edit: Nu hittade jag en ingång till kontot: http://utvecklare.appland.se
@henca Jag ska kolla avtalet med Jonatan, vår VD @Pajn Vi jobbar på det... @e7andy Vi kommer lansera en web-del för användare längre fram. Ändra lösenord i appen kommer snart
Har ni tänkt på att barn med en Androidmobil kan genom er tjänst köpa appar genom sitt abonnemang eller kontantkort utan föräldrars tillstånd?
Rent allmänt verkar avtalet vara så skrivet att man som utvecklare tvingas förbinda sig till ganska mycket medans ni som marknadsleverantör friskriver er från det mesta. T ex: Så inom två veckor skall utvecklare ladda upp nya versioner som laddats upp någon annanstans. Ni lovar dock inte att tjänsten för att ladda upp en ny version skall finnas tillgänglig inom någon viss tid: Jag som utvecklare förväntas alltså lova något som jag inte kan hålla ifall inte ni tillhandahåller er tjänst och det lovar ni inte att göra. Det fanns ett stycke "utvecklarens garantier" vars rubrik lät lite hoppfull, men det var inga garantier som lovades utvecklaren, det var bara: och sedan följde 6 punkter till som utvecklaren skulle lova. Extra otäckt tyckte jag följande text var: Bland punkterna ovan fanns 5.6 med som var den text som jag reagerade mest på, att utvecklaren skulle förbinda sig att ge support. m v h Henrik
henca; Jag (ihop med en jurist) är skyldig till texten i avtalet. Vi är ju beroende av er app-företag/personer, så avtalet måste vara bra för er. Jag inser det orimliga i 48 timmar och kanske räcker det med en skrivelse om att om många har problem med appen, så har Appland rätt att temporärt ta ned den från publisering, tills utvecklaren har löst problemet. Jag ser över avtalet under veckan och återkommer. Pajn; Det gör den faktiskt... (ser förfärlig ut) Vi är ju ett litet företag och kan inte fixa allt till en första release. Jag hoppas att detta är avklarat till den uppdatering som kommer i mellandagarna. Tack för era kommentarer!
Håller med henca om att det låter bättre. Som ett tips skulle jag säga är att skriva ett avtal som är väldigt bra och enkelt att följa för en utvecklare och kanske mindre bra för kunderna. Då ni helt är beroende av att få många utvecklare. Kunderna kommer när det finns ett bra utbud och 99,9% läser aldrig avtal det gör däremot en hel del utvecklare speciellt de som tänker sälja appar.
FYI (For Your Info) Appland kommer att uppdatera avtalet. Jag tycker mycket av det Henca skrivit är rimligt, plus att det kommit in en del frågor via support. Meningen var aldrig att skapa problem för er, utan att säkerhetställa att slutkunderna inte får problem med appar de laddar ned från Appland. Tror dock vi kan hitta "snällare" formuleringar som mer kan passa alla parter! Jag hoppas jag och juristen hinner fixa detta under veckan, men kan tyvärr inte lova detta... Uppdaterad revision lanseras som en nyhet på portalen. Tack för bra feedback!
henca; Reconnnn; Nu finns ett nytt "snällare" Appland distributionsavtal för utvecklare. Ni hittar det på Applands utvecklarportal Tack för era synpunkter och hoppas ni tycker det nya avtalet är bättre!
Jag tycker att det ser mycket bättre ut och har just registrerat mig som utvecklare Dock verkar jag ha stött på en bugg då jag skulle lägga upp min app, jag fick följande text i en dialog: Felet inträffade i samband med att jag försökte ladda upp ett screenshot. Mitt första screenshot som jag försökte ladda upp verkade gå bra, det hade upplösning 320x480. Mitt andra screenshot verkade inte komma med på sidan, även det hade upplösning 320x480. Efter att jag försökt ladda upp det blev jag lite osäker på om jag verkligen klickat på "ladda upp". Det var då jag skulle ladda upp mitt tredje screenshot som jag drabbades av buggen. Det har den lite udda upplösningen 320x962 pixlar. m v h Henrik
robot; Det kommer snart vara möjligt att sätta en egen pin-kod som måste slås in innan köp. Vi har också möjlighet att svartlista nummer. henca; Vi ska titta på detta, vilken webbläsare använder du? Jag har fått rapport om liknande fel på annat håll, då användes Firefox. I Chrome har vi inte sett problem. zrra; App inventor har ett antal inbyggda begränsningar, t ex funkar inte back-knappen som den ska (avslutar programmet). Men du har ju själv lyckats ta dig runt signeringsproblemet så vi kommer granska din app
Även jag kör Firefox, jag kör version 3.6.16 på Linux x86_64. På tal om kompabilitets-problem... Är det meningen att er app skall gå att installera på Android 1.6? På min telefon misslyckas jag: Jag kör ett custom ROM som ligger väldigt nära orginal Android 1.6. m v h Henrik
robot; Ursäkta sent svar, men det har ju varit jul... För att komplettera henqs svar, så finns det även spärrar för max 200 kr per köp och max cirka 1500 kr totalt per månad (beror på operatör).
På min tablet (samsung galaxy tab) kan jag inte uppdatera appen från beta till officiell och att appen ser sjuk ut. Är detta något ni kan fixa???