Visa bifogad bild 182972
Visa bifogad bild 182973
Testat ANC-varianten nu. Fodralet är ju klart trevligare utöver att man äntligen får USB-C. Det är mindre, har en högtalare och det går fortare att sätta dem i parningsläget (dubbeltryck bara på LED:en på fronten).
Som ni ser på bilden ovan är föregångaren en aning mer bullig (3rd gen till vänster, 4th gen till höger), vilket passade något bättre i mina öron. De nya är mindre och sitter inte fullt lika stabilt, var dock inga problem att springa med dem, så är kanske en vanefråga.
Vad berör ljudet upplever jag det som en klar skillnad till det bättre i särskilt mellanregistret där separationen är bättre/låter inte lika grötigt i stökigare musik, men om det sedan beror på att kammaren blivit mindre eller att lurarna inte täpper till lika bra för egen del iom att de är mindre, så tycker jag föregångaren spelar lite djupare. Skillnaden är inte särskilt stor, men den finns där. Kan säkert variera beroende på vem som lyssnar/öronform.
Vad gäller ANC:n växlar man läge med långtryck. Det finns fyra lägen: AV, Transparens, Adaptiv, ANC. Det fungerar förvånansvärt bra på att kraftigt minska eller helt ta bort dovare bakgrundsljud, tex ljudet från datorns kylning eller ljud från ventilation och dylikt. Kraftigare ljud, tex att knappra på tangentbordet, tränger dock enkelt igenom och går inte riktigt att jämföra med ANC:n i lurar med proppar. Tycker dock det är effektivt nog för att motivera prisskillnaden så här långt. Transparensläget fungerar också riktigt fint både inomhus och utomhus, såvida det inte blåser orkan.
Visa bifogad bild 182974
Tillsammans med Pixel 9 fungerar de också fint. Inte tidigare sett att rumsligt ljud fungerar med airpods (fungerar på föregångarna också). Apple Music-appen har dock inte stöd för rumsligt ljud på Android. Är förstås AAC som används som codec.
Click to expand...