Diskussion: Apple AirPods Pro [2019]

Diskussion i 'AirPods' startad av Cupcakes, 28 okt 2019.

  1. silverfang

    silverfang Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    682
    Mottagna gillanden:
    306

    MINA ENHETER

    Ni fått fått eran utbyta var det inom garantitiden? Mina har precis gått ut och fick inte byta. Trots att brusreduceringen inte fungerar som det ska. Enligt Apple supporten så är inte mina den dåliga batchen kollade upp serienummer
     
  2. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    290
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Min uppfattning är att alla APP tillverkade innan oktober 2020 omfattas av utbytesprogrammet, garanti eller ej. Mina var under garanti, men läst om många på Macrumors som fått sina utbytta utanför garantitiden.

    Jag hade provat att kontakta Apple igen, och stått på mig, om jag var i din sits.
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    13 981
    Mottagna gillanden:
    6 502
    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB
    Övrigt:
    MacBook Air M1
    Starta din servicebegäran härifrån och hänvisa till serviceprogrammet och se om du får ett annat svar. Om inte, säg att du vill reklamera hörlurarna. Du har ju tre års reklamationsrätt.
     
  4. silverfang

    silverfang Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    682
    Mottagna gillanden:
    306

    MINA ENHETER

    Det sa dom också men då dom är köpa via Telia så måste jag gå via dom tydligen
     
  5. silverfang

    silverfang Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    682
    Mottagna gillanden:
    306

    MINA ENHETER

    Har pratat med dom två gånger ios samma snubbe så jag öppnade ärendet igen. Men enligt honom så är inte mina med batchen som tillverkades fel. Detta svar fick jag
     

    Bifogade filer:

  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    13 981
    Mottagna gillanden:
    6 502
    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB
    Övrigt:
    MacBook Air M1
    Har du uttryckligen föreslagit serviceprogrammet?

    Vad är det för problem du upplever förresten?
     
  7. silverfang

    silverfang Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    682
    Mottagna gillanden:
    306

    MINA ENHETER

    Jo gjorde det andra gången. Och dom hade koll på den men min batch( han kolla serienummer) omfattas tydligen inte av det felet. Men sa att det kan mkt väl vara så att brusreduceringen inte funkar som det ska men omfattas inte av programmet. Brusreduceringen fungerar inte. Har jämfört med sambos och dom stänger verkligen ut all små ljud men inte mina. Testat att återställa men hjälper ej
     
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    13 981
    Mottagna gillanden:
    6 502
    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB
    Övrigt:
    MacBook Air M1
    Krångligt. Kolla med en auktoriserad serviceverkstad och se om de kan hjälpa till, om de kan testa på plats tänker jag - Telia Care & Repair finns ju som exempel. :)
     
  9. silverfang

    silverfang Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    682
    Mottagna gillanden:
    306

    MINA ENHETER

    Just det. Får testa Telia care & repair sen häva konsumentköplagens.
     
    Cupcakes gillar detta.
  10. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    21 949
    Mottagna gillanden:
    11 070
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Platta:
    Alldocube iPlay 40 Pro
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 4, Google Nest och Home Mini
    För att kunna hävda konsumentköpslagens 3 års reklamationsrätt måste du gå via den butik när du köpt hörlurarna
     
  11. silverfang

    silverfang Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    682
    Mottagna gillanden:
    306

    MINA ENHETER

    Beställa via Telia.se får kontakta dom o kolla. Krångligt allt blev. Blev lite paff då jag alltid tyckt Apple varit så tillmötesgående
     
  12. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    290
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Jag har inte köpt mina av Apple (NoN har jag för mig) och Apple Store frågade inte ens efter kvittot.

    Dock stämmer det juridiskt om man ska hårdra det hela att säljaren är ansvarig för att ta hand om en reklamation, oavsett om det innebär att säljaren enbart skickar varan till tillverkaren/distributören.

    Men Apple har alltid varit tillmötesgående för mig, både privat och i tjänsten har jag fått lagat allt från datorer till hörlurar direkt av Apple trots att jag inte handlat av dem.

    Stå på dig!
     
  13. silverfang

    silverfang Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    682
    Mottagna gillanden:
    306

    MINA ENHETER

    Kanske är annorlunda om det är inom garantitiden? Får testa imorgon igen.

    uppdatering
    Skam den som ger sig! Har reserverats pengar och förhoppningsvis bytes dom ut!
     
    Last edited: 7 jan 2021
  14. silverfang

    silverfang Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    682
    Mottagna gillanden:
    306

    MINA ENHETER

    Har fått mina utbyta nu. Ni som fick dom utbyta behåll ni dom extra öronpropparna? Eller måste dom med??
     
  15. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    21 949
    Mottagna gillanden:
    11 070
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Platta:
    Alldocube iPlay 40 Pro
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 4, Google Nest och Home Mini
    Hur lyckades du?
     
  16. silverfang

    silverfang Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    682
    Mottagna gillanden:
    306

    MINA ENHETER

    Fick prata med en annan på supporten och han var väldigt tillmötesgående och så fick jag lägga en reservation på pengarna så nu håller jag på att packa dom gamla och när dom fått in dom så släpps pengarna tillbaka
     
    doolar gillar detta.
  17. Kimball

    Kimball Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    214

    MINA ENHETER

    Det är läskigt hur ofta saker och ting som dessa beror på VEM man lyckas komma i kontakt med. Skönt att det löste sig, men fortfarande duktigt irriterande på ett sådant fel som uppenbart inte kan ha åsamkats av användaren själv.

    Edit: Samtidigt är det väl, lite som någon nämnde innan i tråden, lite av ett dubbeleggat svärd att de skickar nya lurar innan själva reklamationen faktiskt gått igenom och godkänts. Hade själv aldrig vågat öppna och använda de nya lurarna innan det gått igenom eftersom risken annars är att man står där utan att kunna göra något med ett par splitternya (troligen något överpriserade?) splitternya lurar och ett par trasiga. Lite som att söka långtids-VAB, trots läkarintyg är det inte alls säkert att det godkänns av försäkringskassan och det måste sökas i efterhand = skiter sig f-kassans bedömning står man där med rumpan nere utan pengar eller möjligheten att resa tillbaks i tiden och istället arbeta.. :D
     
  18. silverfang

    silverfang Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    682
    Mottagna gillanden:
    306

    MINA ENHETER

    Du har en poäng där. Erstättningslurara ska skickas i samma kartong dom dom nya kom. Så var tvungen att öppna förpackningen.
     
  19. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    5 821
    Mottagna gillanden:
    1 780

    MINA ENHETER

    Jag behöll dom och ingen har sagt något
     
  20. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 321
    Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Jag behöll också. Dom vill inte ha förbrukningsvaror eller hygienartiklar. Vad ska dom göra med dessa prylar?