Apple Airpods Pro 3 (3rd gen/2025)

Diskussion i 'AirPods' startad av Swedroid, 30 aug 2025.

1. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 811
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Kollade faktiskt inte videon
    Men jag håller med dom orden. Fakta är fakta, om faktan stämmer. antar att videon belyser orsaken till att jag valde Apple Care

eastbound gillar detta.
  2. museo12

museo12 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    323

MINA ENHETER

Jag har inte testat det mesta, men väl AirPods Max och Sonys alternativ. Jag håller med i det du beskriver. Brusreduceringen är så bra i APP3. Fattar inte hur de lyckats. Jag gillar nog APP2 bättre när det gäller ljudet. Det inte att ljudet är dåligt, utan mer en smaksak. Aipods Max kom jag aldrig överens med, utan kör Focal Bathys istället.

3. Hatsune Miku

Hatsune Miku Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    818

MINA ENHETER

Någon som prövat både APP3 och Bose QuietComfort Ultra in-ear? När jag jämförde APP2 och sistnämnda tycker jag Bose var lite vassare på ANC, men APP3 kanske kört om dem nu?

4. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 304

MINA ENHETER

Jupp, testat båda - tycker att det är lika bra nu. Dock har ultra bättre passform enligt mig, låser liksom fast i örat. Men AirPods mikrofon är magisk bra. Där är inte bose i närheten. Bose har ju även eq där man kan ändra ljudbilden dvs kan nog tycka att det är lättare att få ett ljud man gillar.

ANC lika bra
    Mikrofonen AirPods
    Ljud Bose
    Passform Bose
    Smidighet AirPods (slorlek, swipe, integration med mobilen osv)

Nu pratar jag om gen2 bose ultra btw första gen var mikrofonen bedrövlig, värdelös, urusel

Hatsune Miku gillar detta.
  5. Hatsune Miku

Hatsune Miku Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    818

MINA ENHETER

Tack för jämförelsen! Jag har gen 1 av Bose Ultra men har nog aldrig använt mikrofonen, utom indirekt med transparentläget som inte är på Apples nivå. Så hade nog inte varit värt ett byte till APP3 i mitt fall

erik.rahm gillar detta.
  6. Kimball

Kimball Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    431

MINA ENHETER

Fick hem mina idag. och fan, på ren svenska. Passformen flyter inte alls min båt. Testat att gå ner en storlek med plopparna också, men då blev ljudisoleringen avsevärt sämre, mycket sämre än med APP2. Med standardstorleken på plopparna blir ljudisoleringen bra, bättre än APP2, MEN, jag betalar då med en tryckande känsla likt om man har vanliga öronproppar i öronen vs. den fantastiska "molnkänslan" av att inte ha någonting alls i öronen som APP2 ger mig. Så min uppfattning är att den "förbättrade" ANCn egentligen mest beror på att plopparna helt enkelt bara ger bättre ljudisolering likt vanliga in ears gjorde förr - dvs ANCn i sig känns för mig likvärdig med APP2, men de hårdare plopparna skapar helt enkelt extra isolering i sig. I och med att de sitter hårdare kan jag tänka mig att de sitter fast bättre också, så den förbättringen de påstår stämmer garanterat.
    Men nä, det var väldigt längesen jag blev så besviken på en produkt. Använt APP1 och APP2 dagligen sedan första kom ut och blev förälskad i passformen de ger mina öron, till den grad att det flera gånger i veckan händer att jag glömmer bort att de ens är i örat när jag bara har en i.
    Transparency läget var dock gravt förbättrat också, men det gör inte upp för passformen för min del, tyvärr.

YaKoStar och tswfootball gillar detta.
  7. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 323

MINA ENHETER

Usch va tråkigt :(

8. Kimball

Mottagna gillanden:
    431

MINA ENHETER

Haha ja, det blev ett riktigt antiklimax kring dedär. Men bra att så många andra är nöjda såklart :D

9. hakanv

hakanv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 6S Plus
    Platta:
    IPad gen 9
    Platta 2:
    iPad Air 2
    Airpods Pro 3 är mina första trådlösa lurar från Apple. Min fru har haft
    Airpods Pro 2 mycket länge och är mycket nöjd med dessa. Glad att jag köpte nästa generation och tänkte att Airpods Pro 3 måste vara bättre än hennes. Tyckte att Airpods Pro 3 inte satt bra och att ljudet och NC inte fungerade som jag hade trott att det skulle. Började dammsuga nätet för att kolla om det var fler som har samma upplevelse som jag och snubblade över en YouTubefilm som visade hur lurarna ska sitta. AirPods pro 2 ska hänga nedåt medan AirPods pro 3 ska vinklas framåt en bit. Nu när jag gör det, så sitter dom perfekt i mina öron och allt fungerar som det ska. Är nu supernöjd med lurarna och kan inte annat än att lovorda dom :)

danne_00 och erik.rahm gillar detta.
  10. Kimball

Mottagna gillanden:
    431

MINA ENHETER

Japp, märkte också att de skulle "vridas" in på ett lite annat sätt, och det i sig var fine för mig, men "hårdheten" som upplevdes i mina öron var väldigt otrevlig. Det kanske mer eg. beror på hur sinnessjukt bra APP1/2 passar mina öron dock, men överlag har jag inte genom åren haft särskilt svårt för in ears, snarare tvärtom. Hade varit intressant att testa APP3 med andra ploppar egentligen för min del, men samtidigt testade jag 4-5 olika till APP2 och återgick alltid till originalet så det känns rätt kört :)

Ni andra som är nöjda med APP3 och hade 2 innan - gick ni ner eller kör ni samma strl på plopparna på 3 som ni hade på 2?

11. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 323

MINA ENHETER

Jag kör med samma storlek. Kan absolut hålla med om att APP2:s ploppar var mjukare men trots det så sitter APP3 riktigt bra i mina öron

Kimball gillar detta.
  12. wmb

Mottagna gillanden:
    2 811
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Håller ju med. APP2 satt mjukt och skönt, men de krävde ju också justering

app3 sitter lite tuffare i örat men man vinner på ANC och att slippa justera. Skulle inte vilja gå tillbaka nu efter kanske 100 timmar användning

Kimball, hakanv och Willberj gillar detta.
  13. YaKoStar

YaKoStar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    265

MINA ENHETER

Testade polarens APP3 i ca 15 minuter och håller med om att APP2 sitter bekvämare inuti örat. APP3 har inte samma lena textur mot huden inuti öronen och ett högre tryck som liksom "töjer ut" insidan av örat lite. Men det är nog en vanesak, tror man vänjer sig vid detta rätt fort. Som andra sagt håller jag med om att det är samma känsla som att ha på sig öronproppar med APP3.

Men den passiva ljudisoleringen med APP3 gör ändå att jag blir sugen, var riktigt stor skillnad mot APP2 för mig (testade bara medium-pluppar). Skönt att ha om man vill slappna av och sova på flyg, tåg etc.

Föredrar nog också ljudet i APP2 (lite mer neutralt, inte lika "in your face"), men det var inte någon stor skillnad

14. Kimball

Mottagna gillanden:
    431

MINA ENHETER

Läste några andra som tyckte det funkade bättre att gå UPP en storlek på plopparna på APP3, och nu när jag faktiskt testade detta så är det en aning bättre. Jag kanske också kan leva med att inte trycka in de 100% "så hårt/långt" de går om jag inte är på tex tåg/gym, och kan ha dem 80% "tillrättade" vid alla andra tillfällen. Trycker inte alls lika mycket på örat då! Hade av ngn anledning inte en tanke på att testa större storlek då det kändes orimligt. Funkar inte detta under utvärderingsveckan åker de ut på marknaden här. :)

Vad kör folk för case?

15. Willberj

Willberj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    iPhone 17 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 17 Pro Max
    Apple care+

16. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 209
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Läderfodral för AirPods Pro 3... Amazon.se

Kimball gillar detta.
  17. Kimball

Mottagna gillanden:
    431

MINA ENHETER

Efter 3h möten ömmar hela höger öra oavsett ploppar. Fasen också. Stoppa in APP2 igen är som en dröm. Frustrerande. Känns ju inte som att Apple ngnsin kommer släppa gamla plopparna till APP3 heller.

18. wmb

Mottagna gillanden:
    2 811
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Idag när jag skulle rengöra så upptäckte jag en spricka i ena lurens plupp.
    Kontakte Apple support och dom skickar omedelbart nya

upload_2025-10-14_17-59-37.png

galaxy81 och Becs9310 gillar detta.
  19. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 304

MINA ENHETER

Köpte du dina AirPods från apple?

20. wmb

Mottagna gillanden: