Fick mina igår med min iPhone 17 PM. Fantastiska! Har alltid varit först med de nya Airpodsen och Airpods Pro och alltid gillat dessa. Men senaste året har jag gått över till Nothings hörlurar efter att ha råkat köpa deras instegsmodell för 500kr som hade betydligt mer bas än något annat från Apple och köpte flera andra av deras hörlurar i premiumsegmentet. Även när jag hade Samsung så använde jag Airpods även om jag förlorade funktioner.
Bas är något som alltid saknats hos Airpods och som förvunnit mer och mer och tredjepartsapparna är obrukbara och vill ha 139kr i veckan på iPhone. Basen i APP3 är djup och precis vad man vill ha. Mer livligt ljud, ännu bättre brusreducering och längre batteritid. Jag tog ett varv i Stockholms tunnelbana igår och det märks att de har blivit bättre.
Pulsmätaren kan vara bökig märkte jag. Man måste alltså in och manuellt starta ett träningspass för att se vad man har i puls. Apple hade ingen lösning på det när jag hämtade hörlurarna i Apple Store. De hänvisar till att den känner av när man börjar träna men jag stör mig på automatiska funktioner som dras igång på språng (Som google meet som känner av när man går och stänger av kameran och ändrar layout) och jag är osäker på vad som gör att den drar igång det. Jag som oftast stänger av onödiga funktioner som drar batteri så som exempelvis platsinfo så kanske det påverkar funktionen. Men jag vill veta min vardagliga puls och inte bara när jag tränar. Knappt 5% av min tid med hörlurar i öronen är träning. Jag hade velat ha en widget eller ruta som visar min puls utan att behöva dra igång ett träningspass manuellt för att se den.
Hörlurarnas "kanal" är märkbart längre. APP2 satt perfekt. APP3 är längre och kan passa personer med längre väg in till hörselgången. För mig händer det inte mycket mer än att "kroppen" på mina APP3 sticker ut lite istället för att ligger i örat som APP2. För mina öron går den inte längre in utan istället sticker ut. Inget större problem men värt att belysa.
Definitivt bästa vardagshörlurarna jag haft.
Köpte detta skal från Amazon för 190kr i veckan. Funkar som den ska och inte fladdrig som vissa silikonskal kan vara. Den kan ladda med Magsafe men dock saknar den magneter.
https://www.amazon.se/dp/B0FGND9WSC?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title&th=1
Last edited: 20 sept 2025