Även om jag inte kommer köpa en rånarutgåva av Apples senaste så är jag ändå intresserad av tekniken. Denna artikeln går in på lite i tekniken bakom apples senaste. Rätt intressant läsning ur ett rent tekniskt perspektiv som sagt. http://gizmodo.com/how-apples-m7-chip-makes-the-iphone-5s-the-ultimate-tr-1286594287
Nja toppen är mer passande. http://news.cnet.com/8301-13579_3-5...ip-is-first-64-bit-processor-for-smartphones/
Rätt nice med fingeravtrycksläsaren! Så jävla jobbigt med sifferkod. Jag väljer detta framför Androids "faceunlock" alla dagar i veckan. Känns som att det måste vara Apple som tar fram en sån här teknik för de gör det alltid smidigt och enkelt! Säg vad man vill om Apple men de vet fan vad de gör! Dock kommer jag inte skaffa någon av lurarna de presenterade, men iPhone 6 kanske.
Håller med, de gjorde det med touch-skärmen, nu gör de det igen. Kan tänka mig att alla andra kommer ta efter den här avläsaren snart.
Touchskärmar har funnits sen typ 80-talet om inte längre tillbaka, och första smartphone med touchskärm var onekligen IBM Simon. >> Sent from the abyss <<
Handlar inte om att vara först, handlar om att finslipa en teknologi genom att göra den mer effektiv, responsiv och lätt använd.
Till er som klagar på priset på "budgetluren" 5C, Apple har INTE sagt att det är en budgetlur, för det är det inte! Den är menad att ersätta iPhone 5. Det är samma specs på 5C som 5:an så varför skulle de sälja den för säg 3500 kr? Apples "budgetlur" kommer vara iPhone 4S. Jag tvekar starkt på att 5C kommer kosta 6000 kr vilket fall som helst. 5S kommer ha det priset, det är standard för alla nya iPhones hittills. Kan tänka mig att 5C kommer ligga på tusenlappen billigare, vilket är rimligt.
Du fattar att Motorola redan haft en bra fungerande upplåsning med hjälp av fingeravtryck? Sluta vara som en iDrone Var är NFC förresten? Missade de det? Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4
Tror du verkligen att någon försäljare eller företag skulle säga att de he gjort något budget? Vem vill ha det då? Det som gör den lite budget är väl snarare att de valt att ha plast istället för glas/metall på den. Det sänker ju den lite, skulle jag säga. Skulle jag valt mellan 5 eller 5C hade jag nog valt 5 ändå, tack vare bygget Tråkigt egentligen
Det finns nog inget företag i världen som gör folk besvikna gång på gång men ÄNDÅ lyckas sälja till miljoners folk
Fingeravtrycksläsaren kan de behålla, men ett par intressanta saker fanns där: 1. Den adaptiva blixten till kameran 2. 64bit, fint i teorin, men behövs det inte mer RAM för att verkligen få glädje av det? 3. Möjlighet att låsa telefonen till ditt AppleID, så den inte går att återställa utan rätt konto. (3:an är snarare en iOS7-feature än en 5s/5c-feature)
64bit var för övrigt denna releaseomgångs Iphone-var-först-med-detta-lögn. Huawei Ascend D-serien slog Apple med sisådär 18 månader på den fronten, men Apple håller ändå fortfarande fast vid: "iPhone 5s is the first 64‑bit smartphone in the world."
Har för mig att de hävdade att de var först med att både processor och OS hade 64 bit stöd. Men som sagt - frågan är om det är något man märker av, speciellt när 5s bara verkar ha 1GB RAM. Deras hastighetsjämförelse under presentationen var ju baserat på den första generationens iPhone, inte 5:an. Hur tänkte de där?
Är det bara jag som känner att det är lite overkill med fingeravtrycksläsare? Känns lite som någon nishad TouchWiz-feature, som ingen kommer använda till slut. Känns oerhört krångligt att låsa upp den på det sättet. Vad händer om man skär sig i fingret? Fungerar det inte då och man måste hålla på med någon sopig återställning via mail eller liknande? /Tapatalk 4 Beta
Du kan registrera fler fingrar. Säkert låsa upp den på annat sätt. Eftersom jag kan godkänna köp på appstore med fingret så kommer den funktionen garanterat användas. Slippa pinkoder och grejer. Succé tror jag.