Nej klart de inte hade kallat det budget , men han sa på presentationen att den skulle ersätta iPhone 5. Den har likvärdig prestanda så därför är priset inte så lågt. Men jag skulle aldrig välja 5C över 5S.
Syftet med 5C var både att ersätta 5, men samtidigt vara en mobil för de med mindre budget. Just nu är den för dyr för att vara en succé. >> Sent from the abyss <<
Var Motorolas lösning lika enkel och smidig? Det är just det som är grejen med Apple. De kanske inte uppfann något nytt, men de gjorde det användbart. Använder folk verkligen nfc? Jag har haft 3 olika Android telefoner med nfc och aldrig haft någon nytta för det. Lekte ett tag med nfc stickers men tröttnade lika fort.
Fast vem har sagt att den ska vara för dem med mindre budget? Tidningen? Media? Jag såg hela keynoten och det enda jag hörde var att den skulle ersätta femman.
Håller med till 100%. Känns väldigt overkill med den funktionen. Men kan vara en hit vad vet jag ;-) Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
Allt kommer att handla om hur väl det fungerar i praktiken. Om det fungerar smidigt och faktiskt bra, utan massa krångel kan jag se att funktionen är användbar. Men om den krånglar lite eller så - kommer det bli en flopp tror jag. Rent teoretiskt känns det smidigt att kunna låsa upp telefonen utan att behöva skriva in någon kod, likaså att genomföra inköp med fingeravtrycket och slippa lösenord känns också smidigt - men det beror som sagt på hur det verkligen fungerar i praktiken
Undrar om NSA pushade lite extra med fingeravtrycksläsaren? Går nog att skapa en fin databas med avtryck.
Ryktena sa att 5C skulle vara en budgetmodell - officiellt har den aldrig benämnts så. Däremot ska den ersätta 5an, vilket gör att den i praktiken utgör "fjolårets modell", vilket i Iphone-sammanhang är detsamma som "budgetmodell". Om nu 5C inte blir billigare än en årsgammal Iphone brukar vara så har Apple på ett snyggt sätt lurat till sig bättre vinstmarginaler, eftersom en plastlur är billigare att tillverka än den gamla 5an.
Läs om läs rätt. Ingen bryr sig om en 2 år gammal motorola med nån värdelös läsare på baksidan av den. Köp en sån då eller håll dig till din google telefon ingen har tvingat dig till en iPhone. NFC är det minsta jag bryr mig om.
Kan bekräfta att både 5C och 5S kommer att fungera i 3s 4G-nät. Skickat från min ST23i med Tapatalk 4
Det jag tänker på är om det är bestämt med vilken modell som kommer till Sverige? De har ju nämligen lite olika stöd. Sure att se kommer fungera med 4G - men kommer de att fungera med alla frekvenser, endast någon osv? http://ionly.nu/2013/09/kommer-iphone-5c-och-5s-att-ha-4glte/
Det stämmer dock.. Allting större än 3.5" var jobbigt och omständigt, men så släpptes iPhone 5 och då blev 4" accepterat. Hur låter det nu när Apple har en dedikerad plastburk? >> Sent from the abyss <<
Haha så där har jag och min bror sagt i ett år nu Hade förresten inte iPhone 5 stöd för LTE? Eller bara i USA? I inställningar har jag för mig att man kan slå på och stänga av det? Skickat från min Galaxy Nexus med Tapatalk 4
iPhone 5 har stöd för olika frekvenser, där en är 1800MHz. Den har Tele2 och Telenor byggt ut på i de centralaste delarna av de tre största städerna. Så täckningen har varit väldigt begränsad!