Apple event "Wonderlust" - tisdag 12 september kl. 19:00

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av demonen, 29 aug 2023.

1. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 443
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Jag hade tänkt att byta ut min AW7 mot AW9, men tråkigare byte får man leta efter tror jag.

kajsthlm18 gillar detta.
  2. demonen

demonen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 070
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Jag såg även på Reddit att den nya watch facen till apple watch ultra 2 nu också finns tillgänglig till apple watch ultra gen 1.
    View: https://www.reddit.com/r/AppleWatch/comments/16h1bnj/confirmed_modular_ultra_watch_face_works_on_ultra/

Det betyder ju att det enda nya med Apple Watch Ultra 2 är:
    • Double Tap (som egentligen inte är ett helt nytt koncept)
    • lite ljusare skärm på 3000 nits (gen 1 är 2000 nits vilket är mer än nog)
    • nya S9 SiPet (chip)
    • lite mer fördjupad träningsdata för cykling (som finns i vanliga Apple Watch Series 9)
    • Möjlighet att spåra sin iphone som man kan göra med Airtags på sin Iphone (ok liksom?)
    • Carbon neutral armband. :P
    • Siri direkt i klockan, istället för att den använder siri från telefonen (ok liksom?)
    Annars är det i princip exakt samma klocka, batteritiden på min Ultra gen 1 är fortfarande grymt bra efter att ha ägt den sedan februari i år. Använder träningsfunktionen för promenader två gånger om dagen och ändå kan batteriet hålla i nästan tre dagar, vid gränsfall behöver jag ladda den på kvällen den andra dagen om jag nu planerar att göra ett extra långt träningspass på dag tre. Nu får den också den nya watch face'n så rent visuellt ser man ingen skillnad på Gen 1 och Gen 2. Riktigt innovativt.

Becs9310 gillar detta.
  3. Fusion

Fusion Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Finns det nån anledning varför Apple skrotar 128GB på Pro Max men väljer att behålla den på 15 Pro? Samt Apple brukar väl inte återvinna "färgerna" med tanke på nu att vi har sett tre blåa iPhones Pro och en Lila Pro.