Diskussion: Apple sänker sin prognos för 2018 - "Peak iPhone"?

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av bernard, 3 jan 2019.

1. Droid96

Droid96 Guest

Nej, det är inte svårt. Däremot ger runda skärmar en sämre användarupplevelse när man kollar foton, läser meddelanden, etc. Det blir mycket mer användbar skärmyta när den är fyrkantig.

2. Droid55

Droid55 Guest

Hur kan Apple bli en utmanare till Tesla?

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 294
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tidigare ryktades det att Apple skulle släppa en egen självkörande bil, men nu verkar det mycket löst talas om att Apple kan vara intresserade av att köpa Tesla: Will Apple Buy Tesla In 2019?

Droid55 gillar detta.
  4. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jo jag kan tänka mig att det var ett val man gjorde, dessvärre är jag inte där än när jag kan leva med en fyrkantig klocka. Kunde iofs inte tänka mig att betala över 10 000 för en mobil heller för ett par år sedan. Jag får sluta vara ytlig så kommer jag säkert ha en Apple Watch sen.

5. Heuristik

Heuristik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Hur kan du vara så säker på att iPhonen överlever? Liknande giganter har slagits ut för..

6. Droid96

Droid96 Guest

Ja, när en ny teknik introduceras som alla vill ha, då kan giganterna slås ut över en natt. Precis som när första iPhonen släpptes 2007.

Frågan är vilket företag som kommer på "the next big thing". Jag skulle inte bli förvånad om det är en idag okänd aktör.

7. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    De har väl varit på ruinens brant tidigare? Det kan ju säkert hända igen, men de har ju en så brutalt stor spargris nu att det borde kunna dröja många många år av dålig försäljning innan det vore aktuellt.

8. Heuristik

Mottagna gillanden:
    54
    Nu finns det ingen Bill Gates att rädda dem...

9. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Bezos nu då?

10. M203

M203 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    267

MINA ENHETER

Apple är riktigt spännande att följa nu! Är det en tipping point de står på? Jag tycker innovationen är helt borta. Finns inget spännande alls, det kommer från andra. Jag tror hemautomatisering för massorna står för dörren och där är man av banan likaså när det gäller röstassistenter. Kolla Ikea med zigbee, distruptive är ordet.

11. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 450
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    De kommer nog finnas kvar ett bra tag till. Det jag menar är att färre och färre kommer ha känslan av att vilja ha en iphone. Förr så var det en iphone de flesta strävade efter att ha, men nu vettisjutton om inte det har försvunnit mer och mer. Som jag nämnt förut så känner jag inte många som ens skaffade iphone x, och kan inte på rak arm säga att jag känner någon som har en xs.

På iphone 4, 5 och 6 tiden hade ju alla en sån. Typ. Men det är bara min känsla och uppfattning.

12. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 284
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a.
    Platta:
    iPad
    Tror biltillverkning är en sak som är för riskfyllt även för Apple. Tror snarare att de köper upp andra företag som de köpte Beats hörlurarna. Eller nåt som Netflix. Tycker inte det riktigt går att jämföra Apple med Nokia eller BlackBerry.

De har ändå mer produkter och tjänster i sin produktportfölj än bara mobiler. Använder de sin kassakista klokt så grejar de det även på lite längre sikt.

bernard gillar detta.
  13. junkan

junkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Där kom det!

Samsung's 2019 smart TVs will support iTunes and AirPlay 2

Itunes kommer i icke Apple-hårdvara, troligen är Samsung Tv bara den första i raden.

Och mer kommer;
    It's a huge move for Apple, which has long insisted on tight control of its living room experience. It only just started to branch out by offering Apple Music through Alexa devices. It's not as surprising a play as you might think at first, though. Apple is increasingly turning to services for revenue as its hardware sales cool off, and making iTunes available on one of the most popular smart TV brands could boost its bottom line. And remember, this is coming the same year as Apple is poised to launch a new streaming video service with original content. If it's going to compete with the likes of Netflix and Amazon, it needs to be available in many of the same places as its rivals.

Kristy, bernard och Johnh3 gillar detta.
  14. Droid96

Droid96 Guest

Att Apple vill att deras streamingtjänster ska vara tillgängliga på flera plattformar är inget nytt, se bara på Music för Android. Eftersom de kommer börja producera mer TV-serier och liknande så behöver de givetvis finnas till alla plattformar. Stor skillnad på det och att t.ex. iMessage skulle bli tillgängligt på Android.

15. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Apple reportedly ‘in discussions’ to support RCS, the iMessage-like successor to SMS

Vad säger du om detta? Otroligt dumt av Apple isf. Alla mina släktingar i USA skulle byta från iPhone om man kunde smsa lika snudd på lika bra med en annan telefon. Green bubble...

16. Droid96

Droid96 Guest

iMessage är så mycket mer än RCS dock, det är framförallt alla appar (spel, effekter med mera) och integrationen mellan olika devices. Jag tror personligen inte att stöd för RCS skulle vara ett hot mot iMessage så det är mycket möjligt att Apple gör det.

17. Heuristik

Mottagna gillanden:
    54
    Jag känner faktiskt ingen, och ingen som känner någon heller, med en X:a. Samtidigt så indikerar prisjakt och Pricerunner att X:an är likförbannat 1 eller 2a... så någon köper den bevisligen, men kanske inte då samma grupp som förr..

18. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 284
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon: