Blir så trött... Visst, samsung är jävligt bra på att smygkopiera apples produkter.. Men det är ju inte DETTA som apple stämmer för, utan grundläggande funktioner som fanns långt innan iphone..
Och ni som tror att folk får en negativ attityd till apple nu har väldigt fel, folk TROR verkligen att alla kopierar apple och att apple alltid är först med allt, sedan kommer resten, snarare är det tvärt om.
Som en kompis som testade min telefon och märkte att man kunde få upp senaste programmen genom att hålla inne "home". "Fan vad google kopierar apple, kan de inte hitta på något själva??..." Ja du, android har haft multitask i några år nu och iphone fick det nyss, snarare apple som stulit från google.
Och när han såg att man kunde dra ned statuslisten utbrast han "ofta de kopierat apple innan apple ens lanserat nya iOS.."
Apple kopierar och hämtar idéer mer än vad de hittar på själva. Grejen är ju att de utan problem kan sno statuslisten från android och få det till deras egna grej, vart efter alla klagar på att google kopierat från apple.
Jag kan bara inte förstå att en telefon kan bli en sån mode-grej att folk betalar dubbelt så mycket för en lur med hälften så mycket funktioner och hälften så snabb hårdvara. "Jag behöver inte alla krångliga funktioner i android ändå" är ett vanlligt argument. "Yes, och jag behöver ingen snabb bil, så jag köpte en Volvo 240 för 2 miljoner kronor istället för en Ferrari "....
Man blir livrädd över hur många människor som faktiskt enbart är robotar utan egen vilja, de gör som de "ska". De betalar dyrt för en dålig telefon för att det är inne, de röstar på moderaterna när det ät populärt att göra det och på socialdemokraterna när man skall göra det...
Är folk så korkade att de inte klarar av att tänka och resonera själva, eller har se så dålig självkänsla att de måste göra PRECIS som alla andra? Bägge alternativen är djupt tragiska....
Så, nu har jag fått skriva av mig

Bara att vänta på när stämningarna börjar hagla mot apple, apple dör garanterat snart, mode håller inte för evigt.
Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
Click to expand...