Apple ska stoppa samtliga samsung

Diskussion i 'Allmänt' startad av borjeboy, 19 aug 2011.

1. xclusiv8

xclusiv8 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Fjantigaste försöket till att ta apples ställning jag någonsin sett. Det är det här som är problemet. När apple tar "inspiration" från andra så kopierar inte de. Jag kan mycket väl säga att i bilderna jag postade kan man säga att apple har kopierat rakt av eftersom produkterna är så pass lika.

Sen vad någon anställd gör i en phonebooth på någon mässa ska samsung hållas ansvarig för? Utan att veta vem det är som ansvarade för upphängningen för ikonerna så kan vi inte skylla direkt på samsung.

Hur många sätt kan man packa en låda på om man vill att när du öppnar den ska produkten vara i fokus? Apples låda så är hela framsidan täckt av Ipaden medan samsung valt att lämna stora vita kanter. Är det identiskt då? Nej. Enda de har gemensamt är att de är båda vita och sist jag kollade apple har inte patent på färger.

Det enda bilderna med inspelningsappen har gemensamt är att de har en mikrofon. Men sist jag kollade, den universala bilden för inspelning är en mikrofon som jag till hundra procent kan säga att apple inte äger.

Angående usb kontakterna. Själva dosan, dvs den som går in i väggen är jävligt lik apples men själva kabeln kan jag inte hålla med om. Om du har en proprietär kontakt som är platt, hur många sätt kan man designa en platt kontakt/kabel på om man vill få den så platt, stilren som möjligt? Samsungs kabel har loggan och en kant i den nedre delen. Apple saknar båda.

Det är klart och tydligt att Samsung haft apple som insperationskälla men att påstå att kopierar rakt av är bara korkat för det finns klara och tydliga olikheter.

Det här för mig handlar inte bara om strömkontakten utan hela serien som apple påstår att samsung kopierat rakt av. Och det är synd verkligen att folk är så pass blinda som du och så blint följer något som från början inte kommer från apple.

Det värsta i världen är när en tjuv börjar predika för att man inte ska stjäla. Ungefär som apple för. Kallas för dubbelmoral.

Irregular Programming gillar detta.
  2. xclusiv8

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ops Dubbelpost

3. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

4. xclusiv8

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

5. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Konsekvensen av Apples stämningar:

"Samsung has announced that they will be releasing an update for the popular Galaxy S II smartphone that will increase the size of the on-screen application icons by 30 percent.

This means that after the update the homescreen will show just three icons at the bottom and even the application menu grid will be reduced to a 3x3 grid."

Samsung Galaxy II update to increase the size of icons - GSMArena.com news

6. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Illa. Känns bara larvigt. :(

7. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Enda anledningen till att jag köper en Samsung Galaxy tab är av denna soppa. Har inget behov av en tablett men en leksak till skadar inte ;-)

Sent from my Nexus S using Tapatalk

8. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Usch va det började se löjligt ut. Det skulle ha passat bättre med att göra ikonerna mindre istället då SGSII ändå har en 4.3" skärm.

9. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    +1.
    Dessutom ska man inte hänga upp sig för mycket på en lådformad nätadapter. Änden man sticker i dom två hålen i väggen måste ju se ut på samma sätt, annars passar den ju inte, likaså med USB-uttaget. SonyEricsson har en liknande adapter dom också, fast dom har valt att sätta USB-uttaget på sidan, möjligen för att undvika bråk med Apple ;-)

10. charta77

charta77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag tycker att bilderna också visar på hur absurd situationen är.

För en som har ögon och kan se likheterna, borde kunna se skillnaden och således inte kunna förväxla den ena produkten med den andra.

Ok, jag har ofta förväxlat en Light dricka med en vanlig, men aldrig Loranga med Coca Cola eller ens Fanta...

Det enda Sköna försöker göra är att hämma utvecklingen, vinna sympati. Förlorarna är vi både iPhone användare såväl som Androids.

Vinner Apple detta så kommer det att slå igenom på många andra områden... Vi hade inte haft den populära golfklassen bland bilar.

Tandstickan var ett plagiat, detta är utveckling.

-Tapatalk- Xperia Ray

11. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det är ju tveklöst så att samsung på ett larvigt sätt kopierat lite väl mycket, tänker nu mest på gränssnittet.

HTC gjorde lite mer sin grej av det hela, det skulle även Samsung gjort men det var någon hos dem som trodde att det måste se lite Iphone ut för att sälja, kanske hjälpte lite också innan försäljningen kom igång?

Vi får ju inse att alla inte är som oss, finns hundratals miljoner därute som inte kan skilja på en IPhone & en Android, så är det.

Apples stämningar, ja va ska man säga? Jag tycker det är lika löjligt som de flesta av er men jag är inte speciellt förvånad.

12. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Det är lite sorgligt att det går åt så mycket rättegångspengar till fånigt käbbel, när pengarna kunde använts till att utveckla nya och ännu häftigare mobiler i stället. Visst är Samsungmodellerna förvillande lika applemodellerna, men samtidigt så var ju inte Apple först med att tillverka mobiltelefoner, och man skulle ju kunna spekulera lite i hur många lösningar dom snott från t.ex. Ericsson och Nokia.
    Annars blev jag nyligen erbjuden att köpa en "ekta Lolex, endast 50 Kr". I ett sånt läge är väl alla överrens om att plagiat inte är nån riktig höjdare.