Apprekommendationer - Bara tips, ingen diskussion

Diskussion i 'Applikationer' startad av mannyb, 25 maj 2009.

1. Job

Job Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

En samling gedigna appar :)

Dom enda jag kunde tänka mig att byta ut är Any.Do i stället för aCalendar och Airdroid i stället för Es File Explorer.

Flertalet av dom övriga har jag också provat mig fram till under några år...

2. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Antar att du använder gratisversionen av apex då proversionen ligger på 1.0. Iaf, 1.2.3 finns så kan vara läge att uppdatera. :)

Angående waze, är inte den som google maps att datamängden går åt då man använder den? Vill minnas att google maps tar enorma mängder och det är kanske mindre bra om man inte har obegränsat med surf.

Du har kanske någon av dessa eller har testat, men dessa använder iaf jag rätt ofta:

-Tiny Flashligt: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.devuni.flashlight Enkel ficklampsapp som gör det den ska.
    -imo.im: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.imo.android.imoim Chatapp till msn, icq osv, enkel gränssnitt och är igång dygnet runt utan att dra något batteri.(kanske 1% per dag) Testat massor med andra men gillar denna mest kanske för att man slipper miljoner smileys osv. :)
    -Quickpic: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alensw.PicFolder Galleriapp som verkar vara rätt populär, dock kanske det finns bättre. Men denna är iaf miljoner gånger bättre än den som är original i Galaxy S2.
    -ColorNote: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.socialnmobile.dictapps.notepad.color.note Rätt simpel post-it/anteckningsapp. Smidigt med 1x1-widgets och ha diverse listor man kan bocka av som tex inköpslista osv. Går även ha som anteckningar osv.
    -SeriesGuide Show Manager: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.battlelancer.seriesguide Snygg och funktionell app för att hålla reda på sina tv-serier, när nästa kommer sändas osv. Snygg och användbar widget(s) också.
    -Exdialer: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.modoohut.dialer Denna är väl också kanske mer relevant om man har en Galaxy S2 där telefonappen och kontaktappen är bedrövliga. Denna tar inte sekunder på sig att starta samt fler inställningsmöjligheter. Med ICS-temat som finns att ladda ner så blir den riktig snygg också.

3. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Google maps drog 284MB under en resa på 35 mil med satellitlagret påslaget för mig här i midsommarhelgen.

Vet inte hur mycket google maps cachar, det var en tur- och returresa

Last edited: 27 juni 2012
  4. Job

Job Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Märkligt. Har bara testat vid ett par tillfällen (tror inte att satellitlagret var påslaget) men på en resa på 15 mil drog Maps bara ungefär 5 mb.

5. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag kollade under Användning (ics), där listas alla appars förbrukning under en viss period och det var enda gången jag använde Google maps. o_O

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

6. Job

Job Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Som sagt, jag har bara testat vid två tillfällen men båda gångerna hade den förbrukat ungefär 5 mb. Det är ett par månader sedan, kanske har något förändrats. Jag skall testa igen, vid tillfälle...

7. Suuugen

Suuugen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

8. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    En annan filhanterare som inte är så snygg men väldigt funktionell och bra är Total Commander :)

9. Mac_7

Mac_7 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kunde inte hålla mig och beställde en Nexus 7 från USA, men nu undrar jag om ni har bra rekommendationer på appar som liknar Google Play (Magazines, Film/TV, böcker). Sedan är det väl bara att hoppas att Google får allt fixat med licenser osv så att vi alla (ni i Sverige och jag i Finland) får njuta av en 100% Google Play :)

Tack på förhand för alla rekommendationer!

Last edited: 5 juli 2012
  10. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    En favvo-app på min One X är Flipboard - Så välgjorda skulle alla appar vara. Så snyggt, så naturligt sätt att navigera.
    Får man fråga varifrån du beställde din Nexus 7?

11. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Google Currents är helt underbar på min N7a. Inte använt den på någon annan av mina enheter så var en nyhet för mig :P

Mac_7 gillar detta.
  12. Mac_7

Mac_7 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Beställde via myusa.com och deras Personal Shopper, verkar ha fungerat bra nu väntar jag bara på att plattan skall ha release :)

13. Mac_7

Mac_7 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Google Currents har jag tagit en titt på, verkar väldigt bra bara jag hittar de rätta "nyhetskällorna" (Nyheter om Android, Sunderland AFC, Premier League, spel och film) så blir det super!

Tack för tipset!

14. djjokke

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Säg gärna till när du hittar de där källorna, jag är nämligen intresserad av nästan precis samma saker (fast Arsenal mer än Sunderland) ;)

15. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Det finns ju en hel uppsjö av fotoappar men jag måste ändå tipsa om en till som jag tycker är helt suverän. Pixlr-o-matic heter den och det finns nästan oändligt många olika filter. Dessutom är allt gratis. Skulle lätt kunna betala för denna.

Pixlr-o-matic

adzievski gillar detta.
  16. Mac_7

Mac_7 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det var inte så svårt att hitta en hel del gött :) Bara att söka på olika ord (tex Arsenal) så hittar du säkert någon bra rss feed. Jag kan även rekommendera The Verge och Android Central för bra läsning (currents "anpassade kanaler") !

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

17. djjokke

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Gött! Vad tycker du om själva appen då? Jag kör Flipboard just nu och tycker den är rätt bra.

18. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag prövade Flipboard när den var i beta och tyckte den var lite stökig, men troligtvis för att jag inte satte mig in i den tillräckligt.

Iallafall tycker jag google currents är utmärkt, den är simpel och jag har hittade de saker jag är intresserad att läsa. Den lägger upp feedsen snyggt också och om du vill öppna nyheten i webläsarn går det också. Så pröva vettja, du blir nog inte missnöjd :)

19. Mac_7

Mac_7 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Testade som hastigast flipboard men var inte så förtjust. Men jag gillar currents sten hårt

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

20. Sunbringer

Sunbringer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    459
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Jag måste rekomendera Songkick. Den skannar alla låtar man har på luren och så visar den vilka datum artisterna har konsert där man är.

Alternativt kan man även se artisternas fullständiga turné-plan med datum och platser om man vill. Man kan boka biljetter direkt i appen och spara spelningar i kalendern.

Mycket smidigare än att själv leta efter varje artist man är intresserad av på nätet för att se när de spelar. Helt ansträngningslöst! Många konserter man hade missat utan denna!

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.songkick&hl=sv

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Last edited: 8 juli 2012
    senar och mij gillar detta.