Nu har jag använt android i snart 6 år. Jag har testat många olika appar i olika genrer och börjar bli riktigt nöjd med vad jag har under huven. Jag tycker därför att det kan vara värt att dela med mig av dom appar jag själv inte skulle vilja vara utan. Det finns ett par till appar i telefonen men som sagt är dessa jag använder mest.
Kommentera gärna om det är någon app som ni tycker är bättre eller tycker jag borde testa. Jag bifogar en skärmdump på min homescreen där ni kan se ett par widgets samt meny-systemet.
Först och främst,
telefonen:
Telefon: HTC Sensation,
ROM: HyperNonSense 2.9, Android 4.0.3
Launcher: Apex v.1.2.1
- Waze social GPS & traffic: Navigationsprogram som jag använder mer och mer. Bygger på att alla medtrafikanter med denna app ger rapporter längst vägen. Inte den snyggaste men ger helt klart bäst information till lägst peng (gratis). Räddat mig ifrån polisen ett par gånger!
- Google Navigation: Navigationsprogram som funkar bra och enligt mig är gränssnittet snyggt. Funkar bra med att navigera till sina kontakter förutsatt att du har deras adresser vilket du lätt får med TrueCaller.
- GO SMS Pro: Ett SMS program som funkar bra. Det är snyggt och funkar smidigt.
- Titanium Backup ★ root: Ett måste för den som byter ROM stup i kvarten. tar backup på hela telefonen och kan lagra på SD, Drive eller Dropbox. KRÄVS ROOT
- gReader (Google Reader | RSS): En RSS-läsare som funkar som den ska.
- Facebook for Android: Facebook...
- TrueCaller: Nummerpresentation och funkar även med internationella nummer. Blockar många oönskade samtal ifrån telefonförsäljare. Kan synka dina kontakters adresser vilket är väldigt användbart om du använder Google Navigation.
- mySMS: Skickar och tar emot SMS ifrån datorn. Testat ett par program av denna karaktär och denna är den som fungerar bäst hitintills.
- Dropbox: Synkar mina "viktigaste" filer ifrån datorn. kommer lätt åt dessa filer m.h.a. denna app.
- Beautiful Widgets: Använder denna på homescreen. MASSOR med olika klockor etc. att ladda ner. Använder klocka, datum samt väder. Se skärmdump.
- Widget Timer: Enkel timer som gör vad den ska. Se skärmdump.
- Namnsdagar: Bra widget. Håller koll p dagens namnsdag, om det är någon speciell högtidsdag samt veckor nummer. Se skärmdump.
- aCalendar - Android Calendar: Bästa kalendern jag testat, har testat Jorte, buziness calendar, org. etc. Bra widget och många inställningar.
- SetCPU for Root Users: Klockar CPU.n. Finns säkert bättre men fungerar för mig. Använt i ett par år. KRÄVS ROOT
- ES File Explorer: Bra utforskare som även kan användas för FTP. Kopplas upp mig mot min NAS för att kunna streama film.
- Tapatalk Forum App: Håller koll på forum och dina trådar. Bra verktyg om du hänger mycket på forum.
- SMS Backup & Restore: Gör vad den heter
- AdFree Android: Tar bort jobbig reklam i gratisappar. KRÄVS ROOT
- Adobe Reader: PDF-läsare
- Barcode Scanner: När man måste scanna en QR-kod.
- JuiceDefender Ultimate: Optimera batteritiden.
- McAfee WaveSecure: Program för att spåra, låsa samt skicka meddelande til telefonen om den skulle få fötter.
- Skype - free IM & video calls:Internettelefoni med videofunktion.
- Systembolaget - Sök & hitta: Ett måste en varm sommardag!
MEDIA
- Sveriges Radio Play: Bra app om du lyssnar mycket på SR, bra funktioner men tyvärr är appen ganska buggig.
- Spotify: kostar 99:-/mån för premium men tycker det verkligen är värt pengarna då jag lyssnar mycket på musik.
- TuneIn Radio: Många kanaler och även internationella kanaler.
- YouTube:
- MX Player: Mediaspelare som spelar dom flesta formaten, mp4, avi, IMG etc. Använder för att streama film och serier ifrån min NAS utan problem.
- SoundHound: - identifierar musik, använder även shazam ibland.
- IMDb Movies & TV: All information om film och serier som du kan tänkas vilja ha.
SPEL Jag är ingen stor gamer men har ett par spel för att fördriva tiden ibland.
- Towers N' Trolls: Strategispel, likt Robo defense.
- Reversi Free: Bra tidsfördriv
- Angry Birds: Ingen presentation är nödvändig
- Machinarium: Snyggt äventyrsspel spel. Använder på min tablet.
Bifogar en skärmdump där du kan se "Beautiful widget", "namnsdagar" samt "Widget Timer"
Click to expand...