Apps som kostar fast gratis!

Diskussion i 'Off Topic' startad av spirit, 14 jun 2010.

1. supervalpen

supervalpen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ögnade bara genom Google snabbt, och det var de siffrorna jag hittade där, ska se om jag hittar källorna i eftermiddag, men har du tillförlitliga källor så delge gärna.. dock handlar inte tråden om avatarkostnaden utan om crackade apps (och nu med fokusering på varför de flesta anser att det är fel), men jag ber om ursäkt om jag missat tillräckligt tillförlitlig källa

2. nofowuw

nofowuw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det där får mig att tänka på alla filmer där dom säger "you wouldn't steal from a moviestore", "you wouldn't steal a purse", "you wouldn't steal a car", som tillslut leder till "Downloading movies... Is stealing.... Piracy is a crime!"

Sedan finns det en parodi på den:
    "you wouldn't download a car" -Fuck you, I would if a could.

Ett mycket passande svar till den kommentaren imo :P

3. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Så länge betalapps inte lanserats i Sverige, kommer jag att ta mig friheten att ladda ner. Precis som jag laddade ner musik i brist på lagligt alternativ till musik i datorn. Jag är nu snällt betalande Spotify Premium-användare och har inte laddat ner någon upphovsrättskyddad musik på väldigt länge.

Om betalapps görs tillgängligt för mig, betalar jag mer än gärna. Ni insisterar på att betala av principskäl, jag vägrar betala av principskäl. Varje krona Google förlorar på att inte aktivera betalapps för oss, är ytterligare ett incitament att göra det så fort som möjligt.

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

flyttar till off topic då tråden inte har något med desire att göra.
    Och så håller vi en lugn ton också så slipper jag låsa tråden

5. Muyfa666

Muyfa666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Jag betalar för en bra app, så enkelt är det för mig. Är det en kass app finns det ju ändå ingen anledning att "pirata". Jag behöver inte ha en massa apps bara för sakens skull.

Sen stör det mig lite att jag inte kan köpa apps direkt i min lur än, men det fungerar alldeles utmärkt via emulator, om än lite omständigt. In med appen i Dropbox, sen bara att installera. Funkar klockrent. Och är troligtvis väldigt lagligt. ;-)

EDIT: Om någon försöker räkna hur många gånger jag använde ordet "app" i föregående mening, betänk ramsan: "Sex appar i en appask". Säg det högt 10 ggr utan att staka dig!

6. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Jag får det bara till 5 app-ord :S

7. -Daniel

-Daniel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Word! Mycket bra skrivet.

8. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Tror inte du skadar Google så mycket initialt, däremot utvecklarna, de får ju inte betalt för det de gör. Om utvecklarna tröttnar för att de inte får betalt så kommer Android-plattformen att minska i popularitet och då kommer Google att få mindre pengar men det kommer att ta tid samt att det är utvecklarna som tröttnar först.
    Visst det är irriterande att det inte går att ordna direkt men det går ju att lösa på ett enkelt sätt, köp/fixa ett utländskt SIM-kort så kan du köpa appar.
    Lite omständigt är det att behöva byta SIM-kort när man vill köpa en app, men hur ofta gör man det? Förhoppningsvis fixar Goggle detta snart.

9. coca cola

coca cola Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker att google får skylla sig själva att dom inte erbjuder betalapps. Visserligen är det utvecklarna som förlorar mest på det. Google förlorar dock väldigt mycket på det i slutändan.

Om jag skulle börja utveckla skulle jag inte utveckla till android snarare iphone.
    När google inte tillåter utvecklarna få betalt tröttnar dom och utvecklar till iphone istället. Visserligen får dom betalt av dom länderna där köpapps finns, men det räcker inte. Utvecklarna skulle kunna få mycket mer.

Vi i sverige och alla andra länder kommer lätt att ta appsen från internet istället, gratis. Skulle vi få betalmöjlighet skulle många fler köpa istället.

Sen är det ansvarslöst av google att låta användare ladda ned apps från internet direkt till mobilen. Med denna möjlighet skulle jag aldrig utveckla till android.

Om man själv vill gå i vinst så mycket som möjligt skulle jag lätt utveckla till iphone, bara.

10. Platon91

Platon91 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En så länge har jag klarat mig med bara grattis appar och har inte laddat ner någon betalapp grattis. Men måste säga att det du skriver är vad jag också känner.

Hur konstigt det än låter allt jag begär ar att få betala för mig, kan man tänka sig det, i dessa tider med all "fri" nedladdning av allt möjligt. Det här med att hålla på o byta sim kort osv liksom förstör hela frihetskonceptet med mobil, internet osv, när man mitt upp i allt skall hålla på o pilla in ett nytt sim kort för att ladda ner det, eller måste hem först för att det är där man har sitt andra sim.

Lider dock med utvecklarna och potentiellt med att android blir mindre populärt bland dem om det inte får betalt. Fattar inte vad Google håller på med, det är ju inte som att sverige är något u-land, med alla online banktjänster o att "alla" har betalkort osv skall det inte vara några problem, fy...