[Apptips] Läkemedel för förskrivare, Fass android-applikation för förskrivare

Diskussion i 'Applikationer' startad av Zooklubba, 14 feb 2011.

1. Sajhe

Sajhe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Varför används inte menue knappen? Kunde ju leda till olika val ex historik, sök och tillbaka till Huvudmenyn..

Zooklubba gillar detta.
  2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

För ny sökning är det nog lättast och kan bli snyggast, kan bli lite rörigt att ha så många knappar i actionbaren.
    Tack för tipsen.

En liten förklaring är att det tycks vara ganska många användare som inte använder sig av menyknappen utan är ute efter knappar på skärmen. Så det blir en liten kompromiss mellan menyknappen och fysiska knappar på skärmen.
    Lite OT är att personligen har jag använt menyknappen så mycket så den är nednött och då drar jag mig lite från att använda den för mycket :P

3. Sajhe

Sajhe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kan inte hålla med om att det skulle vara många knappar med 3 på menyn. Tänker mej emulatorna till android, typ handboken som har 5-6 knappar utan att det känns fel.

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det jag menade är att det kan vara mycket i action baren med 3. Dvs inte menyknappen utan det röda där uppe. Samtidigt som jag skrev så missar många användare menyknappen och valen.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

5. Mushu

Mushu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej! Riktigt välgjord app :) finns det någon möjlighet till att få pinch-zoom funktionalitet alt. någon annan zoomfunktion?

Zooklubba gillar detta.
  6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Tackar,
    Var någonstans tänkte du? I vyn där man ser läkemedlen? I förskrivartexter och bipacksedel finns zoom (även pinch-zoom). Förskrivartexter som är kortare verkar dock inte Android tycka om att zooma :/

7. Mushu

Mushu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ah, där ser man! Det var då bättre :) en möjlighet vore ev. att tillåta byte av teckenstorlek (liten, mellan, stor).

Appen är mkt användbar och även mkt snygg. En liten nackdel är dock att de olika kapitlen för förskrivare endast nås via en meny som måste klickas fram. Det gör det svårare att få en snabb översikt över ett läkemedel, eftersom man hela tiden måste gå tillbaka för att klicka på knappen som tar fram de olika kapitlen.

Det kan vara så att det är en medveten lösning men om det finns möjlighet vill jag ödmjukt be om en lösning som liknar t ex. wikipedias mobilsida, dvs. där rubrikerna alltid syns och den tillhörande texten dyker upp under rubriken när man klickar på den.

Vad gäller interaktioner finns det en mkt praktisk svensk interaktionsdatabas på janusinfo, hoppas du någon dag kan få tillgång till den. Bland de bästa läkemedelsrelaterade verktygen vi har i landet vill jag påstå :)

8. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Ska ta en titt på janusinfo.
    Det med att hoppa mellan avsnitt är något jag är intresserad att få med så snart som möjligt i nästa uppdatering. Tyvärr har jag ett väldigt speckat schema privat så det dröjer nog upp till en vecka innan jag kan släppa en uppdatering med det i.

9. Mushu

Mushu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Sweet, ser fram emot det! :) peace

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

En bugg som orsakat tvingad stängning är nu fixad. Så jag laddade upp version 3.2. Tyvärr har jag inte hunnit få med de andra förslagen. Dessa kommer att ordnas senast den 20e, troligtvis tidigare. Men jag vill bara sätta ett absolut sista datum.

11. Skarek

Skarek Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Modigt av dig att sätta ett sistadatum. Det brukar bara bli problem. ;-)
    Elloge för ett bra arbete, lyhördhet och bra jobb. Tummen upp.

Zooklubba gillar detta.
  12. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Bästa läkemedelsappen på hela svenska marknaden :D

Zooklubba gillar detta.
  13. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Hehe, vet att det brukar bli så ibland. Kan avslöja att jag har tentavecka nästa vecka och många vet då att man är väldigt duktig på att prokrastinera och exempelvis programmera Android :).

Tack för kritiken.

14. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Ny version 3.2.1

Detta här förhoppningsvis den sista uppdateringen på 3.2.x då jag förväntas släppa 3.3 någon gång under nästa vecka med tidigare förslag till förbättringar.

Här kan ni läsa mer

Anledningen till att det ibland kommer ut många mindre uppdateringar är att vi vill att applikationen ska hålla den högsta klassen och så fort vi får in rapporter om buggar så ordnas dem. För att inte andra ska råka ut för samma buggar vill vi få ut fixen så snabbt som möjligt. Detta är viktigt då vissa för in felaktiga kommentarer på Android market.

Och det är lite tråkigt när det tycks vara flera av konkurrenterna som går in och rate:ar ner om påhittade buggar.

Är det någon med Desire Z som kan rapportera in buggarna? Det sägs vara en Stefan som alltid får den att krascha på sin DZ men jag har bara fått in 2 FC rapporter på 2 veckor och båda dessa är åtgärdade. (Den första sedan länge). Riktigt tråkigt när folk ratear ner för att förstöra för konkurrenter.

15. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jag håller med, det finns väl någon här på forumet som vill ha en dispyt?

I alla fall, bra och trevlig applikation som min morsa har användning av. :)

16. Sajhe

Sajhe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hur fungerar egentligen fotta barcode funktionen? Jag har faktiskt inte fått den att fungera hitintills. Dock är det inte en funktion jag saknat.

17. Sajhe

Sajhe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

18. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Har du barcode scanner installerat? Vad är det som inte har fungerat? De läkemedel jag har testat på och som andra har testat har alltid fungerat. Visst, alla finns inte men de flesta har fungerat. Får du FCs eller liknande?

19. Sajhe

Sajhe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Den hittar helt enkelt ingen produkt..Jag ska försöka skriva upp de jag scannar.

20. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Gör gärna det! Då kan jag kolla om det är en bugg eller att fass ej tillhandahåller deras streckkod.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk