[Apptips] Systemappen en Systembolaget app

Discussion in 'Applikationer' started by gwingis, Mar 17, 2011.

1. gwingis

gwingis Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja den buggen känner vi till. Det är när du trycker på visa fler och sedan trycker på en produkt och går tillbaka och trycker på visa fler en gång till. Då får du samma lista igen.

2. aaslin

aaslin Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för du uppmärksammat denna bugg. Den har uppstått pga en ändring hos systembolaget men kommer vara åtgärdad i kommande release.

3. Nikdroid

Nikdroid Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nice, jag skulle uppskatta en fastscroll i välj butik läget. Lite jobbigt att scrolla ner till sin butik i lång lista. Annars väldigt bra och snygg app

4. aaslin

MINA ENHETER

Tack.
    Vi håller på å filar på en lösning för att lättare navigera bland butikerna i rullistan.

5. gwingis

MINA ENHETER

Ett annat snabbt och smidigt sätt att få fram din butik är att gå via karta och sen trycker du på den punkt din butik ligger på. Det här metoden fungerar dock inte om du letar efter butik som är långt ifrån dig.

6. Arias

Arias Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ser riktigt bra ut, det enda jag reagerar på är att det är omöjligt att hitta butiker ibland..

Till exempel, försök hitta en butik i uppsala i listan?

(Jag utgår ifrån att jag inte är i närheten av butiken jag vill besöka)

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja man vill gå tillbaka samma väg men det finns en gräns.

Ex:
    Öppna appen och sök på en produkt
    Klicka meny och välj Produkt
    Sök på en ny produkt
    Klicka meny och Produkt

Upprepa några gånger

Om du sen börjar klicka tillbakaknappen kommer du gå igenom samtliga sökningar. Jag tycker att när man kommit tillbaka till senaste söksidan så behöver man inte kunna backa längre.

8. aaslin

MINA ENHETER

Ah, förstår vad du menar nu. Det låter vettigt, ska se över detta inför kommande release.

9. zilaei

zilaei Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för feedbacken!

Butiker markerade som favoriter hamnar längst upp i butikslistan.
    För att lite smidigare kunna lägga till ett antal butiker bland favoriter kan man använda sig av kartfunktionen som finns i menyn.
    Detta är fortfarande en omständlig lösning som endast fungerar för butiker man har nära sig.

Vi kollar på andra lösningar men hoppas butiker i favoriter underlättar tills vi kommit på något bättre.

//Utvecklare Systemappen

10. PsychoCheF

PsychoCheF Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Än bättre vore det ifall SB kunde ge ut det till utvecklaren, man kan ju hoppas att de ser nyttan med appen och vill supporta den lite för att göra den så bra som möjligt?

@aaslin Har du varit i kontakt med dem?

Om de nu inte skulle vilja hjälpa till så är det ju antingen insamling från användare som gäller, men det kräver ju att det finns en tillgänglig databas att spara på, så jag tror ju det hade varit enklare med Goggles (och fräckare) för att identifiera flaskor :)

11. Danne...

Danne... Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Drömfunktion är ju att man skulle kunna lista exvis alla öl, alternativt mer specifikt som Imperial Porter som finns på hyllan i vald/närmaste butik. :)

12. aaslin

MINA ENHETER

Har varit i kontakt med SB dock ej frågat om detta specifikt. Ska höra av oss till dem igen och fråga. Är dock tveksam till att vi kommer få ut nått, tror andra varit i kontakt med dem tidigare, utan framgång, och just därför kör på en användarunderhållen databas.

13. aaslin

MINA ENHETER

Tyvärr är vi låsta till dom tjänster som systembolaget.se erbjuder för tillfället då vi inte har någon mellanlagring av SBs data. Håller dock med om att det vore en grym funktion :)

14. Arias

Arias Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag drar väl upp min egna kommentar igen..
    vart är affärerna i Uppsala?! listan slutar innan ens bokstaven U kommer fram..

15. gwingis

MINA ENHETER

Jag får inte upp det problemet du stöter på.
    Sista butiken jag får upp är Övertorneå.

16. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Inga problem här heller

17. Danne...

Danne... Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Funkade ju ypperligt söka på öl i närmaste butik idag, Ale funka ok men tror den bommade några sorter då...men trevligt iaf :)

18. tompe17

tompe17 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

En kompis bootade om telefonen medan skärmen var svart då man startar programmet första gången och hans butiklista är inte komplett. Så jag antar att massor med data läses ned första gången vilket borde indikeras på något sätt. Programmet borde också märka när nya butikder kommer till och ladda ned en ny lista.

En annan bugg är att vid avanceras sök så är varulistan inte komplett. Det verkar inte heller finnas något sätt att inte välja något alls i den menyn. Backknappen har ingen effekt.

19. gwingis

MINA ENHETER

Under de första 10 sekunderna är skärmen svart för att initial data hämtas från systembolaget därmed även butiker, står även med i beskrivningen. Detta problem går att fixa om din kompis installerar om appen.

Är väl bara att trycka på enter i sökfältet eller på förstoringsglaset för att inte söka på någonting i avanceradsök samma sak gäller produktsök. Eller har jag föratått fel?

Last edited: Mar 20, 2011
  20. tompe17

tompe17 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag menade när man trycker "Varugrupp" så får man upp ett fönster (där alla varugrupper inte finns med...). Enda sättet att få bort det fönstret är att trycka "Klar". Detta är mycket förvirrande. "Avbryt" är väl standard. Eller att trycka back-knappen.