Arc - Recensioner

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Eidemar, 23 mar 2011.

  1. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Du menar nu är det bara att springa och köpa den?
    Eller nej, du kan inte köpa den nu pga..? :)
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

    Håller med dig lite där faktiskt. När de skrev om hur de har försäkt bryta mobilen å då fått den å knaka fick mig å tänka på Gustavs recension på feber.se om X10.... Han knackade hård på batterilocket och talade om plastig konstruktion och att den kändes dålig typ. Faktiskt lite samma sak. Sedan kommer man i sig inte ifrån att Swedroid faktisk gör de bästa recensionerna.... :-)
     
  3. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Nog ska det springas och köpas, blir dock inte en Arc.

    Ungefär :).
     
  4. Xaphod

    Xaphod Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
  5. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Konstigt att Swedroid inte lyckats hitta vart man stänger av ljussensorn.
    I övrigt känns det som en ganska bra recension.
    Att en tunn telefon som är bågformad flexar mer än en tjock är ju ganska givet.
    Ta en tunn bräda och sedan en stammen på en gran så skall ni se att ni får samma resultat där :P
    Att telefonen skulle vara relativt hal att hålla i kan jag väl hålla med om, i alla fall om jag jämnför med ett 60 sandpapper. Mot andra telefoner märker jag personligen dock inte någon större skillnad dock.
     
  6. Lenax

    Lenax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    ...vad jag vet kan man inte stänga av ljussensorn (autojustering av skärmen). Den är alltid på.
     
  7. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Kändes väldigt hetsad den där recensionen tyvärr

    Aja jag vet vad jag köpt och kan då inte hålla med om plastig och att den knakar
     
  8. Lenax

    Lenax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    +1 ...min knakar inte ett skit! Lika stabil som min gamla Desire (vid normalt användande)
     
  9. mooxie

    mooxie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Tycker inte heller att min knakar inte så att det stör mig. Visst trycker jag väldigt hårt så knakar det. Men det gjorde det på min nexus också. Plastig ja det kan jag hålla med om. Men inget som stör mig.

    Det jag reagerade på var att swedroid inte hade lyckas hitta vart man ändrar i kontaktlistan så att bara vissa grupper från ens google konto visas. Finns en knapp för det till vänster om search baren där man kan flitera kontakter precis som på andra android telefoner.
     
  10. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Öppna widgeten som heter strömkontroll.
    Klicka på knappen längst till höger så kan du välja tre alternativ. Av, Auto eller fullt ös.
     
  11. Lenax

    Lenax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    ...det var som f-n :eek:. Jag tyckte mig fått info om att det bara var tre lägen men att auto justering alltid var på utifrån det läge man valt (dvs samma synbarhet på skärmen oavsett omgivningens ljusförhållanden) men så var det faktiskt inte när jag kollade lite närmare. Autojusteringen är ju så "försiktig" så man får faktiskt verkligen kolla noga för att se den "in action". Nån som påpekat alla testare? Ingen verkar ha hittat den i alla fall...
     
  12. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Och eftersom dom inte hittat det så undrar jag hur noga dom egentligen testat telefonen...
     
  13. psykedelisk

    psykedelisk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    detta är första test av en mobil av swedroid som jag blev riktigt besviken på.. minst 5 dagar försen. och att börja med tracka ner på kartongen? wtf? ska dom använda kartongen till något eller vad är det frågan om.. sedan tycker jag att dom slank förbi det viktigaste av allt.. hur snabb och smidig den faktiskt upplevs i verkligheten.. nu hade dom bara med en(?) enda mening om det. nää detta va riktigt dåligt.. borde iaf skriva en ursäkt till att den blivit försenad. det var det minsta jag förväntade mig..
     
  14. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Vadå?!
    Köper inte ni telefoner efter hur kartongen känns/upplevs och om det ev. finns nån tendens till knak när man bryter i den?
    (undrar om de har nå standardiserad bryt-test så alla genomgår samma test?!)
    :)
     
  15. Hampan

    Hampan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nej, jag går på lukten.
     
    flippzii gillar detta.
  16. Xaphod

    Xaphod Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Vaddå, spänner inte alla fast mobilen i skruvstädet då och då och bryter lite?

    Kommer ihågkommas som "bryt-recensionen"
    Gamla hajfenan skulle få toppbetyg idag! :D
     
  17. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Uppenbarligen har swedroid skämt bort oss så mycket att en del blivit bortskämda.Ska de be om ursäkt för att de skrivit en grundlig recension?

    Att de sedan böjt på telefonen och tycker kartongen känns billig har uppenbarligen inte spelat någon roll i hur de bedömt telefonen. Så varför hänga upp sig på det?
     
    Last edited: 6 apr 2011
  18. Lenax

    Lenax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Grundlig? Dom fokuserar framförallt på underliga (eg. fel) saker. Dom hittar inte hur man stänger av autojusteringen av ljusstyrkan på skärmen, dom klagar på att det redan kommit små små repor på skärmen - det sitter ett skärmskydd på från fabrik osv. Men som sagt, framförallt fokuserar dom på väldigt underliga saker - dom har ju inte ens tagit upp mediaserver, HDMI-funktionen + en del andra saker. Nä, tyvärr tycker jag inte att denna recensionen var så bra. Dom brukar vara det annars så visst har man blivit bortskämd...
     
  19. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Det slog inte "Swedroid" att kartongen håller samma design och enkla låda som X10an fick?
    Sony Ericsson kanske inte vill ändra lådan. Knappast något man kan ge betyg på i en recension.

    Personligen tycker jag att det är fint när lådorna håller samma stil. De passar bättre breve varandra på hyllan ;)
     
  20. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag tycker kartongerna ska vara smidiga och spara på miljön men samtidigt fylla sin funktion och skydda innehållet väl samt vara lätthanterlig när man packar upp innehållet.

    Sen om jag fått min X10:a i en papperskasse från ICA hade spelar ingen roll huvudsaken den fyllt kraven ovan. :D
    Det är klart att det känns exklusivare om den kommer i en kartong designad alá Dolce Gabana, men det är inte viktigt. Det viktiga är att X10:an är snygg