Arc startar inte

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av MartinHellsing, 7 maj 2011.

1. BennyBlack

BennyBlack Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

taskiga minneskort kan spöka nog så mkt på en telefon :)

2. MartinHellsing

MartinHellsing Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får dessvärre bumpa denna tråd igen med de tråkiga nyheterna att telefonen nu har börjat strula igen.

Precis samma fenomen som tidigare att appar hänger sig. Har märkt nu att jag kan vara inne i menyn för inställningar utan problem, men när jag rullar längst upp eller ned (när den lilla ljuseffekten syns) så hänger sig menyn direkt och man får tvinga en stängning.

Nu orkar jag inte hålla på mer och kommer att lämna in skiten till 3. Vilket jävla skitexemplar jag har lyckats få.

3. MartinHellsing

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fibblat lite mer med telefonen och inser nu att alla appar hänger sig när man scrollar fönstret till botten eller toppen. Så länge jag inte rullar upp fönstret i toppen eller botten så fungerar det att bläddra runt etc. Har filmat en sekvens med en annan telefon (tyvärr en iPhone) och lägger upp här snart.

Blir galen... vad fan kan det vara för fel?!

4. MartinHellsing

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. tobbek

tobbek Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Känns ju som det är mjukvarubaserat men du har ju installerat om och formaterat om minneskortet, mycket skumt fel, kanske är något konstigt med 3 mjukvaran som är med?

Testa och kör helt utan minneskort i om du inte har gjort det? Jag kör utan minneskort här i den telia telefonen jag har här som jag testar.

6. Sulan_73

Sulan_73 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Ser ut som det är typ moderkortet ,,eller minnet i den som klabbar .

7. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Ja det där var ju verkligen annorlunda.. Har du köpt den i butik tycker jag du ska gå dit, visa det för dem och förklara att du har gjort exakt ALLT för att fixa mjukvaran men att det fortfarande är fel på den. Tror nog du får en ny då.

8. MartinHellsing

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var inne på 3-butiken med den idag. De vill inte ge mig en ny telefon. Deras policy är att man skall lämna in den på service 3 gånger innan de kan ge mig en ny.

Åker till Kina 7e Juni och vill inte ha med mig lånetelefon dit. Förklarade även detta för butiken och de tipsade mig att reklamera telefonen. Tror knappast att en sådan process är snabbare än att skicka in på service... och dessutom är det inte säkert att jag får reklamera den heller.

Tog med mig luren hem för att ta en funderare. Telefonen har 2.3.2 på sig nu... ska man prova att uppgradera till något nyare kanske?

9. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Skit i deras policy. 2 försök har dom på sig för samma fel och inte ett försök till. KKL slår deras policy på fingrarna alla dagar i veckan.
    Skicka in den och skälig tid är MAX 2 veckor. Kräv sedan ersättning för dina kostnader så som resor, inkomstförlust för att du behövt åka från jobbet m.m
    Läs på och kräv så mycket pengar du kan för VARJE besök du gör till dom. Till slut kommer dom trötna ochge dig en ny telefon istället.

Tänk dock att du MÅSTE ha gjort allt för att hålla nere dina kostnader.
    Du kan alltså inte ta taxi till butiken om du har bil själv eller lätt kan gå dit.