Asus Eee Pad Transformer

Discussion in 'ASUS' started by RickardP, Mar 23, 2011.

1. DSD

DSD Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Fast i den videorecension som kom upp nu så sa de att Asus redan skickat ut en del uppdateringar sedan de testade sist och att några av de problem som de nämnde förra gången var åtgärdade.

2. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    jag har fortfarande inte ändrat åsikt, storleken och tyngden stör mig inte då den är fortfarande lättare och mindre än min nuvarande netbook som är på sista valsen, jag hoppas bara att plattan med 32GB släpps på måndag som webhallen och andra affärer har angett

3. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det någon som har koll hur det funkar med tangentbordet och åäö?

4. ASUS.Sverige

ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

Telefon:
    Asus ZenFone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Enheter som säljs i norden kommer ha nordiskt tangentbord. Detta gäller även de tangentbordsdockor som kommer säljas separat.

Mvh
    Asus Sverige

5. BinkyLOL

BinkyLOL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag undrar om någon vet någonting angående SplashTop eller vad det nu hette. Alltså RemoteDesktop programmet.
    Det jag undrar är om det på något sätt går att använda detta program utunför ens eget nätverk. Jag har nämligen hört olika saker om detta så det skulle vara bra att veta.

Alltså, för att remota exempelvis min stationära dator, måste jag då vara ansluten till samma nätverk eller kan jag ansluta utifrån? Exempelvis via skolans nätverk, vidare över internet och in genom en router som forwardar mig direkt till min stationära dator?

Tacksam för svar. / Binky

6. niklas1232

niklas1232 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är bara lokalt.

Så nej du måste vara på ditt egna nätverk för att kunna remota.

7. BinkyLOL

MINA ENHETER

Men om man kollar på Splashtops hemsida så ser det ut att vara möjligt att ansluta utifrån. Vilket i så fall betyder att det är någonting som Asus har gjort eller som ligger i Honeycomb som gör att det inte går?

Jag har för mig att jag hört någonting om att det itne går just nu pga att det va några sökerhetsfrågor som va tvunga att lösas först, men att det skulle lösas och funktionen skulle komma såsmåningom, eller någonting i den stilen.

Vore toppen om Asus kunde bekräfta eller avfärda dessa olika ryckten.

/ Binky

8. ASUS.Sverige

Telefon:
    Asus ZenFone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej!
    Splashtop remote till Android stöder endast lokalt nätverk. De jobbar på remote via Internet men i dagsläget finns bara den som experimentell version till iOS. Vi kan inte svara på när/om den funktionen kommer till Android.

Mvh
    Asus Sverige

9. BinkyLOL

MINA ENHETER

Tack för svaret, men som jag har förstått det som så finns det en experimentell version som IOS som gör att man automatiskt kan hitta sin dator via internet. Om man Själv kan ställa in sin router på rätt sätt och sedan använder rätt adress när man ka ansluta så bode det gå redan nu? Men det kanske inte stämmer.

/ Binky

10. ASUS.Sverige

Telefon:
    Asus ZenFone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Jo det stämmer, den experimentella versionen är endast för iOS (som vi skrev :)).

Den funktionen finns inte till Android i dagsläget ännu.

Mvh
    Asus Sverige

11. BinkyLOL

MINA ENHETER

Aha, men det jag menade va att det borde gå på android redan nu också om man kan ställa in router själv och man använder rätt adress (ip tilldelad av ISP) osv. Ser ingen anledning till varför det inte skulle gå. Och som jag sa tidigare så finns det mycket olika information om detta, dom säger till och med olika saker på Splashtops hemsida verkar det som.
    Men på denna länken så säger dom i allafall att det inte går just nu, men att det kommer komma i framtiden.
    Splashtop support / Android

Då blir min fråga till er ASUS, kommer ni se till att Eee Pad Transformer får den uppdateringen, för enligt Splashtop är det ni som tillhandahåller dessa uppdateringer till oss kunder och inte dom. I detta specifika fallet med Eee Pad Transformer alltså.

/ Binky

12. Mollan

Mollan Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Denna plattan faller mig verkligen i smaken och jag kommer garanterat köpa den OM:
    jag kan koppla in min mobila bredbandsdongel i dockan.

Då jag kommer använda den när jag är ute med husvagnen så är detta verkligen en klockren platta med docka. Har idag ett huawei från Telia och jag antar nästan att detta inte kommer att fungera men någon här kanske kan muntra upp mig lite med att det finns stöd i Android för att koppla in mobila bredband på detta sättet?

13. BinkyLOL

MINA ENHETER

Jag vet inte om detta kommer funka och enda sättet att få reda på det är väl att hoppas att Asus kan ge oss ett svar, eller vänta tills den kommit ut i Sverige och någon kan testa. Men med tanke på att USB möss och andra saker har fungerat förvånansvärt bra så kan vi ju alltid hoppas. Annars kan du ju vänta på den plattan med 3G som jag tror kommer komma. :)

/ Binky

14. niklas1232

niklas1232 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har sagts 30 gånger tidigare i tråden att, nej det går ej.

Problemet är att du måste installera mjukvara i och med ditt mobila bredband. Detta stöder inte android idag så detta kommer alltså inte att fungera. Dock kan du koppla mobilen mot paddan och låta den agera wifi hotspot.

15. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Samtidigt så ligger det stöd för 3G-modem i Linuxkärnan, därför är det bara plugga in och surfa på t ex Ubuntu, utan någon installation. Men hur väl Linuxkärnan är knuten till Android vet jag inte, i så fall borde bara en app fixa biffen?!

Last edited: May 21, 2011
  16. ASUS.Sverige

Telefon:
    Asus ZenFone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus ZenFone 6
    SplashTop Remote Desktop går idag också att köpa separat via Android Market - vi kan tyvärr inte garantera att vi följer upp med alla uppdateringar de gör till sin applikation.

Nej, tyvärr fungerar inte det i dagsläget - pga. saknad av drivrutiner till dessa 3G-modem. Vi har lyft fram internt önskan att se drivrutiner skriva men dilemmat är alla de olika modemen som finns och hur det skall prioriteras. Vi får se ifall det dyker upp någon dag eller ifall Google lägger in sådant stöd som standard i framtida versioner.

Mvh
    Asus Sverige

17. gurral

gurral Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Funderar på att köpa denna under resa till New York i Juni. Just nu verkar B&H vara bäst med priset 399dollar (ca 2500kr), vilket jag anser vara ett bra pris. Vad tror ni, kan man få tag på den i butik runt 20:e juni eller kommer den vara slut överallt (iaf där den är billig)?

Planerar att inledningsvis bara köpa plattan och senare i Sverige köpa till ett Bluetooth-tangentbord och eventuellt även en bluetooth-mus. Tror ni att detta tangentbord kommer funka till plattan?
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=597025

18. crazyrobban

crazyrobban Adult Droid Medlem

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    webhallen har flyttat fram release till 16:e :(
    Sad Robert is sad.

19. CML

CML Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, iaf inte förrän adaptern med usb släpps eftersom tangentbordet du länkat kräver en usb-reciever.
    Ett bluetooth-tangentbord ska dock funka bra :)!

20. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Dustin, JME Data, Komplett, inWarehouse, samtliga dom har flyttat fram från idag 23:e till 7:e Juni

Jag som tänkt köpa en idag och kränga iväg min A500