Hej! Möjligheten att köpa lös adapter är på väg - dyker förhoppningsvis upp i butikerna någon gång under slutet på Juli/Augusti (gissningsvis!). Billaddare däremot är inte bestämt ännu ifall vi kommer lansera - inget vi hört än så länge från huvudkontoret - vi skickar med önskemålet! Mvh Asus Sverige
Har problem att ansluta till mitt wlan. Plattan hittar inte nätet alls. Funkar att ansluta till mitt nät med min SGS. Och kan ansluta till utdelningen jag skapar med SGSen. Nägon som har nån ide?
Ser plattan några andra nät eller? Kör du med dolt nät? Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
Ja det e ju det som e så irriterande. Ser samma nät som med telefonen, förutom mitt nät. Nä tror inte det e dolt, min SGS ser det. Och alla kompisar som hälsar på ser det oxå.
Får jag föreslå ett kanalbyte.. Vissa har haft problem när dom kört kanal 11 och uppåt.. Själv körde kanal 5 beroende på att det är minst med annat löst folk på den frekvensen.. EDIT: FAAAAEEEEEN... En sekund för sent... EDIT2: Använd Wifianalyser appen och kolla vilken kanal som är minst använd och lägg ditt nät där..
Bra att det löste sig. Brukar oftast köra på en lägre kanal så har sällan problem och byta kanal är inte det första man tänkte på Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
Har ett problem med wifi! När jag kollar på alla nätverken så ser jag mitt nätverk och den har full signalstyrka, men när jag har anslutit så blir signalstyrkan jätte låg, sen efter att det stått erhåller ip-adress så försvinner signalstyrkan och så står det att den inte är i intervall.
Jag har inte så lång erfarenhet, men tycker Transformern med 3.1 hanterar WiFi mycket snabbare och bättre än 2.1 och 2.2 på min Defy. Typ 5-10ggr snabbare att komma igång. Har provat mot Zyxel och Belkin router/gateway och Defy hotspot, plus ett antal andra vid hotell och flygplatser. Funkar utmärkt för mig. Sent from my MB525 using Tapatalk
Jag har oxå problem med att wifi bara dör ibland :-( Jag har den inställd på att aldrig koppla ner, ska prova att göra som nån annan sa att ställa in så att den kopplas ner när skärmen släcks...men då får man ju inte aviseringar från FB o.dyl....
Hej alla! Ifall ni missat så har vi en liten grej till er som köpt en Eee Pad - www.swedroid.se/forum/46651-vi-alskar-eee-pad-och-darfor-ger-vi-bort-massa-sleeves.html ! Mvh Asus Sverige
Undra hur det kommer sig att att man får svepa motsatt håll på touchpaden för att komma åt samma håll.
Har testat wifi på en massa routers utan några problem. Däremot så är det ruskigt segt att installera vissa appar från market. Kan det vara så att dessa är inkompatibla? Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk