Asus Padfone

Diskussion i 'Padfone' startad av Fettkeewl, 20 okt 2011.

  1. Didgeridoohan

    Didgeridoohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
  2. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har haft detta problem ett par gånger, men det brukar funka efter en ny isättning. Att stationen inte svarar alls verkar ju peka mot att det är dags för ett serviceärende ...
     
  3. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ok !
    Jag har 64gig kort i och det funkar bra, funkade bra även före uppdatering också.
    Jag måste passa på att tipsa om overskreen, det är en mycket bra browser. Den finnes på market
     
  4. Didgeridoohan

    Didgeridoohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Aha... Läste någonstans att det inte fungerar innan. Hmm... Jaja, det funkar i alla fall.
     
  5. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sen att jag köpte det i Indonesien för 300spänn kanske jag borde nämna.... ;)
    Vi får se hur livslängden håller sig.
     
  6. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag fick nu ikväll problemet att jag får ett felmeddelande om min station ... se bilden ...

    [​IMG]

    Varken reboot, soft reset eller stänga appar och inställningar hjälper. Skickar ett servicemeddelande till Asus nu. F*CK! Det här är den tredje Asus-produkt av tre i min ägo som pajat inom ett halvår efter köp ... Ska inte Asus vara ett kvalitetsmärke?
     
  7. Didgeridoohan

    Didgeridoohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Och när du säger soft reset antar jag att du inte provat en fabriksåterställning. Har du inte root kan du använda det medföljande App Backup för att spara dina appar innan... Fungerar faktiskt över förväntan (för mig i alla fall). Jag använder det tillsammans med Titanium Backup, App Backup för apparna och Titanium för SMS och vissa inställningar. Har en fräsch och fin telefon på 30-60 minuter...

    Nu gör jag inte en fabriksåterställning en gång i veckan (1 ggr sedan juni), men det var väldigt smidigt att göra det enligt ovan.
     
  8. hypan

    hypan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    hur är batteritiden ?
     
  9. Honn

    Honn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hyffsat usel på telefonen. Laddar oftast 2 gånger/dag. I plattan så håller det betydligt bättre.
     
  10. Didgeridoohan

    Didgeridoohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Håller med föregående talare... Inget att hurra för.

    Dock har jag upptäckt att jag inte har så stort behov av 3g. Har därför valt att bara köra 2g och slå på 3g de enstaka gånger jag behöver en lite snabbare uppkoppling. Annars har jag väldigt ofta trådlösa nätverk tillgängliga. Det här gör att batteritiden blir många gånger bättre. Efter en dag (6:30 till 17:00) har jag ca 60-70% kvar efter lite samtal, sms, surfande och en hel del wordfeud.

    Med plattan håller batteriet betydligt längre.

    (Värt att nämna är att jag använder JuiceDefender Ultimate för att stänga av datauppkopplingen när den inte används, dessutom har jag inget autosync)
     
    Honn gillar detta.
  11. Honn

    Honn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har som mest 30-40% kvar. Wifi av, 3G på och autosync igång. Använder den knappt alls. Använder jag den på samma sätt som jag gjorde med min gamla nexus one så måste jag ladda under dagen.

    Ska kolla in JuiceDefender Ultimate för att se om den hjälper lite. Sen roota om för att kunna klocka ner telefonen när den itne används.
     
  12. EmL

    EmL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Min batteritid är över förväntan. Läste hur många som köpte den tidigt från Taiwan hade problem med batteriet så jag förväntade mig såklart det värsta.

    Men nu när jag haft hela paketet i.. Över en månad(?) så kan jag inte riktigt hålla med.
    Nu med 4.0.4 så har det förbättrats ännu mer.
     
  13. MrsMorn

    MrsMorn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får förhoppningsvis tillbaka den i morgon efter att den varit på service. Har också haft lite problem ibland med att den inte startat ordentligt och det är som du säger, bara till att göra om det så fungerar det igen. Men nu håller jag tummarna på att den kommer att fungera som den ska.
     
  14. MrsMorn

    MrsMorn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mitt problem var att plattan inte ens startade. Fick inga felmeddelanden över huvud taget, bara en bunt prickar som roterade som att den sökte efter något.
     
  15. Ferniss

    Ferniss Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej!
    Köpte en Padfone igår och är helnöjd än så länge!
    Har dock stött på ett problem.
    - MMS
    Jag har tele2 som operatör och skickade ett sms till 123 som man ska för att få inställningarna. Fick dock ett svar som löd: "Hej. Tyvärr har din telefon inte stöd för bildhälsningar och surf."
    Någon annan som stött på detta? Eller är det jag som gjort fel?

    Mvh Ferniss
     
  16. Lintberg

    Lintberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jupp, same shit for me. Bara gå in på deras hemsida under kundservice och klicka vidare till inställningar för mms och internet. Sen gå in under manuella inställningar. Nu finns inte padfone med i listan, men det är bara att ta någon android, typ xperia s.

    Skickat från min PadFone via Tapatalk 2
     
  17. MrsMorn

    MrsMorn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag löste det problemet med att bar föra över mina gamla inställningar till Padfone.

    Till er med Padstation dock, upplever ni att plattan gör tgtbt baktungt?
     
  18. Ferniss

    Ferniss Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Är inte allt för kunnig med Android, vart hittar jag mina inställningar i förra telefonen, också en android (SE Xperia Neo)?


    Visst blir plattan ganska tung men den är bra balanserad tycker jag. Den väger inte mer bak än fram, utan den ligger bra i händerna :)
     
    Last edited: 15 sept 2012
  19. MrsMorn

    MrsMorn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

     
  20. InfoDan

    InfoDan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej alla glada Padfone-fantaster!
    Jag har nu kört system tfn+padda i ett par veckor och är supernöjd med konceptet och hyfsat nöjd med utförandet. Batteritiden på telefondelen är ganska bra, i alla fall om jag jämför med min gamla HTC DHD som var rena rama skämtet. Jag har oftast telefonen i paddan och kör blåtand i bilen plus högtalare på paddan (väntar fortfarande på pennan) och då räcker det gott o väl en dag med ganska mycket samtal o arbete på paddan.
    En sak som stör mig rätt mycket dock är att det inte verkar finnas någon antenn i dockan och att luckan SKÄRMAR mottagningen. Det är ju skitdåligt om man som jag vill använda paddan först o främst för GPS, Telefoni och 3G. Det löser sig om jag öppnar luckan och låter telefonen sitta kvar men det känns ganska B, inte minst i bilen. Ibland undrar man hur dom tänkte......
    Någon som har koll på när pennan kan tänkas dyka upp?

    Förresten, kom att tänka på den s.k supporten som ASUS har i Sverige. Den är verkligen rena rama skämtet. Dom verkar knappt känna till att Padfone existerar och börjar yra om att jag har en Prime. När jag hade kryssat i fel teckentabell under installationen och därefter inte kunde byta till svenska tyckte dom att det var "hårdvarufel" och rekommenderade mig att få allt utbytt hos Dustin.......
    Så allting är kanon så här långt utom den hjärndöda antennlösningen med paddan och den värdelösa supporten !
    Konceptet är så starkt ändå så jag kan leva med det !!
     
    Last edited: 16 sept 2012