Asus Padfone

Diskussion i 'Padfone' startad av Fettkeewl, 20 okt 2011.

  1. Didgeridoohan

    Didgeridoohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Är i samma sitts, har dock kört telefon+platta+stylus sedan slutet på juni.

    Batteritiden är inte den bästa, men jag klarar mig utmärkt med att stoppa telefonen i plattan när jag kommer hem på eftermiddag kväll och sedan låta hela paketet ladda över natten.

    Här låter det som att du har ett måndagsexemplar... Jag har inga problem med telefoni, 3G, wi-fi eller GPS när jag sätter telefonen i plattan. Längst ner på telefonens vänstra sida sitter tre stycken kontakter som ska överföra detta till plattans antenn... Rengöra dessa kanske?

    När det gäller pennan verkar det svårt att få tag på denna och jag är rätt glad att jag lyckats. Den är dock inte felfri (i alla fall min)... Den kapacitiva "pekdelen" är inte helt hundra och "glappar" när man använder den. Har funderat på om jag ska skicka tillbaka den (och då alldrig någonsin få tillbaka en ny) eller slakta en gammal stylus och limma på denna istället. Dock är det värt varenda lilla krona varje gång man svarar och får den underbara "pratar-du-i-pennan!?"-blicken.

    Ljudet är det inga problem med. Kan ibland bli lite knastrigt, men det är väldigt sällan och oftast om jag kommer lite för långt från telefonen/plattan.

    Har inte haft mycket kontakt med supporten, men har hört att den inte är den bästa...

    Jag kan inte annat än hålla med om att jag diggar konceptet starkt och hoppas att de fortsätter utveckla det...
     
  2. InfoDan

    InfoDan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej igen, har nu f[tt det fysiska tangentbordet och som synes g[r det INTE att frambringa svenska tecken fr[n det. Jag har pr;vat ALLA kombinationer under spr[k och inmatning men det blir ingen skillnad. B[de ASUS och Android tangentborden 'r markerade men gr[ade *grayed hela tiden samtidigt. Om jag v'ljer systemspr[k blir det @svensk@ inmatning precis som om jag sj'lv v'ljer svenska.
    N[gon som har n[gra ideer fragetecken
    jag drar mig f;r att ringa ASUS supporten eftersom dom har varit s[ okunniga hittills
    Det mjuka tangentbordet, d'remot, fungerar OK !

    Har ocks[ f[tt pennan och kan meddela att den distar ganska v[ldsamt !

    Vidare funderar jag pa var HDMI kontakten pa luren tar vagen eftersom det inte finns nagon pa vare sig station eller tangentbordet fragetecken fragetecken

    Aldrig far man vara nojd...........
     
  3. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    När jag satte i fysiska tangenbordet första gången sa stationen åt mig att använda ASUS egna mjuka tangentbord för att det skulle fungera som det ska, vilket jag tycker är lite synd men för mig funkar det i alla fall. Jag använder Androids original när jag inte har fysiska tangentbordet ikopplat och byter alltså mjukvara till ASUS egna när jag dockar tangentbordet. Har inte haft några problem med det.

    Och angående hdmi-kontakten så låter det skumt, du har väl ändå två kontakter intill varandra i tabletdockans telefonficka? En usb och en hdmi. Har du inte det så undrar jag vad det är för svart magi som gör att din tab får bild utan någon hdmi-kontakt. Att taben eller tangentbordet inte har några hdmi-portar klandrar jag inte ASUS för. Telefonens port används av tabdockan, vet inte om det ens går att sedan porta vidare ännu en hdmi-port från den rent byggmässigt.
     
  4. Didgeridoohan

    Didgeridoohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Kan inte säga något om tangentbordet då jag inte har det, men andra verkar ju fått till det (se rootmoose ovan).

    När det gäller pennan så har jag inga problem med ljudkvalitén. Dra ner volymen om det distar, kanske?

    Och appropå HDMI, se rootmoose svar ovan (igen).
     
  5. InfoDan

    InfoDan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej Rootmoose, du verkar jua ha minst 100 ggr mer kunskap än den s.k ASUS supporten som jag har pratat med nu igen. Det enda dom kommer fram till är factory reset eller lämna in hela klabbet när dom efter en halvtimme har fattat vad jag pratar om.
    Vet Du (eller någon annan) hur jag gör en komplett backup av appar och deras data innan en factory reset? Supporten trodde först att ASUS Webstorage gör en systembackup men där sparar man ju bara personliga dokument. Sedan började dom yra om "Google account" och att dom inte har ansvar för mjukvaran utan det har Google. "Google account" kan göra en komplett systembackup och efter factory reset "så ser telefonen exakt likadan ut igen som innan". Hur ställer man in det frågar jag. "Det är väl något Google program" svarar dom.
    Kontakter och kalender har synk på mot med mitt google account men hur gör jag med resten av datat. Finns det ingen app som verkligen tar en hederlig gammal systembackup som man sedan kan göra restore på ????

    Ang. HDMI, visst har telefonen HDMI-kontakt - jag inser nu att jag inte kan använda den större skärmen och eller fysiska tangentbordet om jag vill visa material på projektor eller TV utan jag måste sitta och pilla med telefonen. Det känns ju verkligen B, speciellt på en mässa eller en konferens. Undrar om bandbredden i USB2 räcker till för en extern USB-till HDMI konverter med full HD ??
     
  6. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Finns möjligheten till att få ''autostart'' på en app när man kopplar mobil->tab?
     
  7. Didgeridoohan

    Didgeridoohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Det finns appar som kan övervaka vissa händelser och därefter utföra andra händelser... När du stoppar i telefonen i plattan börjar den laddas, så då borde man kunna starta en app "when charging". Men det finns ingen sådan funktion inbyggd.
     
  8. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Och dom apparna heter??
     
  9. Didgeridoohan

    Didgeridoohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Ingen aning... Google är din vän.
     
  10. Ondskan

    Ondskan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Tasker är en app som kan utföra åtgärder tex när man kopplar in laddare. Och mycket mycket annat
     
    janne gillar detta.
  11. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nä google är inte min vän.

    Men tasker verkar vara det jag letar efter...
    Så ondskan är min vän... ;)
     
    Last edited: 24 sept 2012
  12. tlundberg

    tlundberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej

    Fick min PadFone idag (jobbtelefon). Jag lyckas inte få någon bild på plattan. Vad gör jag för fel? Telefonen funkar perfekt, men när jag stoppar i telefonen i plattan händer ingenting. Kolsvart. När jag sen tar ur telefonen så ser jag en "vänta-ring" på plattan som snurrar.

    Jag har plattan på laddning och den lyser orange.

    Några idéer?
     
  13. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Innan jag uppdaterade till Android 4.0.4 så hade jag samma problem när man dockade och plattan laddade samtidigt.
    Efter uppdateringen funkar det.

    Ryck laddkabeln, sätt i telefonen och sedan kopplar du in sladden.
     
  14. tlundberg

    tlundberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Utan sladden i så ser jag att *något* händer på skärmen när jag trycker i telefonen. Ett gråaktigt flimmer. Men jag får aldrig någon riktig bild.

    Jag har Android 4.0.4
     
  15. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Är väl något fel med HDMI-kontakten på telefonen/plattan, då. Antagligen bara att skicka tillbaka. :/
     
  16. rooseen

    rooseen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Mitt hörlursuttag har totalspunk. Telefonen säger att det aktiveras och inaktiveras med några sekunders mellanrum. Allt började igår när jag ryckte ur AUX-kabeln från bilen. Någon som har några tips?
     
  17. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Factory reset? Om jag förstod det hela rätt så ryckte du inte ut något ur själva telefonen så det vore skumt om själva hörlursuttaget blev skadat av det.
     
  18. rooseen

    rooseen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja alltså, AUX-kabeln satt i luren och jag drog ur den.

    Försvinner inte allt på en factory res? Eller minns jag fel?
     
  19. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Yes, någon borde anställa mig. :)

    Det finns under Settings > Backup & reset (samma som där man gör factory reset) > Back up my data samt > Automatic restore (ska bockas i). Se till att Backup account är satt till samma som du loggar in på Play Store med. Det här ska göra så att en (kompatibel) app får sina inställningar återställda när du installerar om den efter exempelvis ett telefonbyte eller en fabriksåterställning. Det funkar dock bara ordentligt i native apps (typ Gmail, kalender, browser) - om ens det, funktionen är smart som attan men funkade inte riktigt senast jag bytte telefon ... När jag köpte en Incredible S med 2.3 på för ett drygt år sen så räckte det med att logga in i Market så laddade den ned alla mina appar jag hade på telefonen innan automatiskt, men detta fungerade inte med PadFone och 4.0.3 i år. Vet inte varför. Jag har ett Drive-dokument där jag skrivit ned en lista med alla appar jag brukar ha, inställningarna i dem tar jag för vana att gå igenom varje gång jag återställer ändå ...

    Har tyvärr ingen koll på hur det där funkar.
     
  20. matjo

    matjo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Padfone station till projektgor

    Hej
    är väldigt nöjd med min padfone+station+dock. Bara en sak som stör mig, varför finns ingen hdmi utgång på station eller tangentbordet. Känns löjligt och inte alls användarvänligt att visa PPTer via projektor på kundbesök/seminarier etc med telefonen. Någon som vet om det finns en adapter från USB eller laddporten som funkar för detta? Skulle vara guldvärt för då är jag nöjd till 100%