Asus Padfone

Diskussion i 'Padfone' startad av Fettkeewl, 20 okt 2011.

  1. MrsMorn

    MrsMorn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade det problemet kort efter uppdateringen till 4,0,4. Jag gjorde så att jag laddade ur batteriet i plattan och lät den ligga urladdad någon vecka, och laddade upp till fullt igen och kopplade om. Det tog ett litet tag innan skärmen kom igång igen men några klockar och omkopplingar löste det så småningom. Sedan dess har jag inte haft några problem och plattan fungerar smärtfritt.
     
  2. MrsMorn

    MrsMorn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det HDMI eller VGA du behöver? Jag vet att det finns en adapter som passar i laddporten på plattan.
    http://www.inet.se/produkt/1971183/asus-transformer-usb-adapter
    http://www.inet.se/produkt/1969493/asus-vga-adapter-micro-hdmi-to-vga
     
  3. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Praktiska produkter! Men man behöver ingen usb-adapter, har ju redan två på tangentbordsdockan. Och hdmi-vga-adaptern var ju till telefonens hdmi-port, det originalposten frågade efter var en videoport i "netbookläge", då telefonen är inne i dockan med sin hdmi-port.

    Så en USB -> HDMI skulle nog vara mer likt vad som efterfrågades. :)
     
  4. MrsMorn

    MrsMorn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är inte 100% säker, men jag tror att jag kan ha sett en sådan nån gång men var/ när kommer jag inte ihåg.
     
  5. InfoDan

    InfoDan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Att det inte finns någon HDMI- eller VGAkontakt på vare sig plattan eller tangentbordet är det enda hjärnsläppet med hela produkten. Det förvandlar hela konceptet till en leksak istället för den PC-dödare som det skulle kunna ha varit. Hur många konferensrum finns det inte med en projektor i taket med en VGA-kabel på konferensbordet ?
    Men, det är en imponerande leksak !
     
  6. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Oj, finns inte HDMI? Vilket nedslag! Annars så brukar det finnas originaldelar från Asus med HDMI-VGA-adapter. Men oj, va synd på padfone

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  7. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon som har en enkel o säker root guide?
     
  8. Didgeridoohan

    Didgeridoohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Jag använde denna metod:

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1706588

    Inga problem... Har dessutom använt Voodoo Root Keeper för att kunna behålla root efter en OTA-updatering. Inga problem än så länge.

    Det ska dock inte fungera med denna metod om du uppdaterat till senaste versionen av firmware. v9.18.8.41 är den som gäller och den, tillsammans med instruktioner, kan du hitta här:

    http://padfoneclub.com/pl/content/content.php?content.15
     
    janne gillar detta.
  9. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Danke herrn!
     
  10. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    En kompis vill göra sig av med sin beg/välanvända padfone inför padfone 2 och undrar om jag vill köpa den. Men dryga 4k känns väl en aning saftigt?

    Skickat från min Galaxy Nexus I9025 via Tapatalk 2
     
  11. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hur pass "välanvänd"? Även om den vore nästan helt ny skulle jag inte ge mer än 2,5k för den begagnad. Den kostar ju bara 3,5k ny ... http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/155373-asus_padfone_a66

    Eller menar du tillsammans med tabletdockan? Då kanske 4k låter rimligt om allt är i bra skick (5k ny).
     
  12. InfoDan

    InfoDan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tycker att din kompis byter ner sig ! Inget tangentbord, inget minneskort och klunsigare telefondel på PF2 Det är systemtänket som gör Padfone unikt, inte sjuttielva miljoner pixlar på kameran eller jätteskärm på telefonen eller massor med processorkraft.
    Är det bara prestanda som är viktigt, tex för spel, är det bättre att köpa separata enheter från olika tillverkare,
    Ska man ha ett flexibelt och affärsmässigt telefonkoncept så spöar PF1 sin efterföljare.....
     
  13. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag hänger inte med på den sistnämda, det är ju bara en massa uppdateringar.
    Ska man bara köra in dom och starta om så erhåller jag root?
     
  14. InfoDan

    InfoDan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej, är det någon som vet hur man stänger av det där j-a T9 i Padfone ?
    Jag har försökt med att avmarkera "stavningskorrigering" under "Språk och inmatning" men det skiter Padfonen högaktningsfullt i. Nu senast försökte jag skriva "skadenummer hyrbil" (lite stressat) och då föreslog fanskapet "Skalden Henrik".
    Det måste finnas en websida med alla idiotiska grejor som T9 har hittat på under åren ?
     
  15. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du måste nog gå in i inställningarna för det tangentbord du använder. Om det är Asus tangentbord så går du då in på Språk och inmatning > ASUS tangentbord > Autokorrigering.

    T9 är det nog dock per definition inte ... ;P
     
  16. Trucker

    Trucker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    TELE2 , Telavox
    Telefon:
    Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELE2 , Telavox
    Telefon:
    Fold 4
    Telefon 2:
    Oneplus 7 PRO
    Telefon 3:
    Samsung NOTE 9
    Platta:
    ASUS Padfone 1
    Info:
    Smartphone+läsplatta+tangentbord
    Övrigt:
    Galaxy Watch E-sim
    Wihu! Köpte den utgående hyllvärmaren "Padfone1" med läsplatta och tangentbord igår! Får dock vänta på tangent docking station några dagar till.

    1. Nu till mina frågor. Eftersom smartphones lider av brist på manualer och systemtänk vill jag ha goda råd hur man gör allting rätt från början. Inga bad configs alltså

    Har satt i SIM kort, valt "Svenska" och laddat den ca 15timmar fullt snart. Men nästa steg är att mata in tangenter eller något liknande/val av tangenttyp. Vill inte välja fel här

    2. Hittade ingen "penna" som jag trodde skulle ingå. dvs den blåtandsstyrda pekpennan som ochså är headset.

    3. Sim kortet är typ Telia-Refill med smartsurf och liknande trams. Kommer detta installera sig? Jag vet ju att smartphones i allmänhet är ganska dumma vad gäller säkerheten (ex anropar access-punkt >får instruktioner om att inte kryptera trafiken >gör som tillsagd = ingen säkerhet av privata trafiken)

    Tack på förhand.
     
  17. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Beror ju på vad man är ute efter och vad man använder sin lur till, men vill man ha tangentbord så är kanske pf1 en idé. Själv använder jag inget och köpte även pf2 utan "paddan" denna gång pga fina spec. och verkade vara en grym lur.
    Och som enbart lur är jag riktigt nöjd än så länge, och på just mobiler är jag rätt kräsen. Har dock en order liggandes på plattan så den kommer väl så fort dom börjar få in dom.
    Och som en sagt tidigare låter ju 4000 rätt dyrt om inte allt följer med, och skulle även då tänka 2ggr innan jag köpte den.
    Mycket beror ju på om du är en tech nörd och vill ha senaste hårdvaran eller nöjer dig med äldre hårdvara.. :)

    Skickat från min PadFone 2 via Tapatalk 2
     
  18. Trucker

    Trucker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    TELE2 , Telavox
    Telefon:
    Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELE2 , Telavox
    Telefon:
    Fold 4
    Telefon 2:
    Oneplus 7 PRO
    Telefon 3:
    Samsung NOTE 9
    Platta:
    ASUS Padfone 1
    Info:
    Smartphone+läsplatta+tangentbord
    Övrigt:
    Galaxy Watch E-sim
    Hjälp!
    Var i helskotta får man tag i nordiskt tangentbordet? skall tydligen vara helt restnoterat...


    Måste hitta en butik som har den på lager dvs. Den går inte köpa in längre. tack hej
     
  19. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Tf101s tangentbord passar. Alltså första Transformer i tabletserien. Den har inte samma nyanser som PadFone eftersom den e lite mer åt kopparhållet. Om du inte bryr dig om att det ska se perfekt snyggt ut så kan du ge dig på den.

    Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy
     
  20. Trucker

    Trucker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    TELE2 , Telavox
    Telefon:
    Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELE2 , Telavox
    Telefon:
    Fold 4
    Telefon 2:
    Oneplus 7 PRO
    Telefon 3:
    Samsung NOTE 9
    Platta:
    ASUS Padfone 1
    Info:
    Smartphone+läsplatta+tangentbord
    Övrigt:
    Galaxy Watch E-sim
    hm

    Alltså.
    1.Jag söker tangentbordet till asus padfone. Inget annat.
    Det är 40-pin, usb-portar samt inbyggt batteri

    2. Ochså nämnde jag att en ASUS- Återförsäljare sa att den är totalt restnoterad & går inte få in i landet längre,inte ens via inköpsagenturen. Så syftet med min post är framförallt att söka alternativa vägar och inköpsställen, inte mer produkter att googla.

    Ska man maila Asus sverige,vet ni någon butik som har kvar lager, det är det jag undrar. Tack