Asus Padfone

Diskussion i 'Padfone' startad av Fettkeewl, 20 okt 2011.

  1. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Äh, det tar den tid det tar...har ju min gamla Incredible S så jag kan hålla Avatar Fight och World War-statsen uppe så länge.

    Ah, med laddaren i..? ;)
     
  2. EmL

    EmL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Haha nej inte just nu! :P Fast har den allt uppochner numera i sleeven när jag laddar! Haha :D
     
  3. Skee

    Skee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    GPS i Padden är ett skämt, jag satt i bilen idag och fick ingen mottagning alls så jag tog ur mobilen och kollade om det kanske var något fel, så i vanligt läge fick den super mottagning men så fort den var inlåst i paddan var det hopplöst, av slump öppnar jag luckan medans telefonen är dockad i paden i sleven på skrivbordet i bilen, PANG direkt 100% mottagning av gps.

    Luckan, stänger ni den så försvinner mottagningen på GPS, mig emot gör det inget att den är öppen i bilen då jag navigerar, det tar ju bara bort ett moment när jag kliver ur bilen när telefonen ska med, bara att trycka lite på luckan och telefonen glider ut, slipper låset :ehm:
    Dock är ju detta fel man ska ju kunna stänga luckan och navigera,, vrickat....


    Japp jag har light bleeding med :/


    Har någon lyckats spela upp en Mkv fil med HD upplösning än? det hackar friskt för mig :( min Galaxy TAB 2 år sedan spelade FULLHD utan problem.

    EDIT: Nehe den stödjer inte hårdvaru MKV, ,vilken ripoff... blir att köra mjukvaru läge i videspelaren.

    EDIT2: MKV2VOB löser det, enkel snabb konvertering gratis, grymt program använt flera år till PS3an,
     
    Last edited: 6 jul 2012
  4. EmL

    EmL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Spelar allt okonverterat med MX Player + MX Player ARMv7 codec. :)
     
  5. TwoFace76

    TwoFace76 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkligen störigt problem.
    Är lite osäker på om jag minns rätt, men dockad i plattan skall väl padfonen koppla ihop sig med de antenner som finns i plattan och på så sätt få lika bra mottagning på gps/wifi som när man använder den löst?
     
  6. Skee

    Skee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Mx players ska säga till om du behöver en codec vid första starten,, den där gjorde inget för mig :/
     
  7. Skee

    Skee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Står att det ska vara en GPS antenn i PADSTATION!!!

    PadFone Station:
    3,5 mm ljudkontakt, kontakt 40 stift
    Micro-USB / Micro-HDMI
    Telefonantenn / GPS-antenn
    Högtalare av hög kvalitet, SonicMaster

    Konstigt,, har jag fått ett måndags ex??
     
  8. EmL

    EmL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Inte för mig heller. Men jag hörde ett kvittrande ibland nä jag spelade upp filmer med AC3 så testade att installera codec och då försvann det.
     
  9. MrsMorn

    MrsMorn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan inget annat en att hålla med att PadFone är en toppenprodukt. Jag har inte märkt av några pixlar eller liknande, men jag har ett annat bekymmer och det är att PadFone inte vill samarbeta med mitt minneskort jag har stoppat i. Den hittar det inte helt enkelt. Har testat med flera olika men nej det går inte bara. Känns lite trist att jag inte kan använda det fullt ut. Någon som har liknande problem och kanske även löst det? Annars är jag jättenöjd:D
     
  10. alle090

    alle090 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det var rätt mycket snack om det i tråden för Padfone på XDA, en svensk hade problem med en 64gb minnes kort och andra med mindre minneskort. Tydligen måste du formatera det rätt..

    Det var i denna tråd: XDA Asus Padfone
     
  11. Skee

    Skee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Var idag och testade en Annan Pad station och det vart samma problem med GPS mottagningen i den, har dom missat programmera in att aktivera GPS antennen i Paddan när den är dockad tro?
     
  12. Skee

    Skee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Mitt samsung 32 GB class10 funkar utmärkt... hoppas du får ordning på det..
     
  13. EmL

    EmL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Jag och några andra har problem med Sandisk MicroSDXC 64Gb. Enligt en användare som har kontaktat Asus så skall det komma en patch nu i Juli som kommer att åtgärda kompabilitetsproblemet.
     
  14. MrsMorn

    MrsMorn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett SDHC 32 gb så jag hoppas att de tar med mitt i den svängen med. Funderade på att köpa SDXC men vågade inte chansa.
     
  15. EmL

    EmL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Jag frågade ASUS Sverige innan jag inhandlad mitt SDXC om det skulle fungera med Padfone. Enligt dom skulle det fungera utmärkt.
     
  16. MrsMorn

    MrsMorn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, det var underligt. Till mig sa det att det inte fanns några garantier att det skulle fungera, därför valde jag att inte gå så högt upp.
     
  17. Didgeridoohan

    Didgeridoohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Jag kör med ett sdhc 32Gb och det fungerar alldeles utmärkt, nu. Först var det formaterat med ext 3 eller 4 och då fungerade det inte alls... Fat32 löste problemet.
     
  18. BigBengtsson

    BigBengtsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste höra med er andra hur era är, min PadFone hackar lite, inte mycket, men det märks och det är mer än min Desire HD, dessutom började den idag med att spraka något förskräckligt i högtalaren man använder vid röstsamtal. Sen händer det att den efter samtal/lite mer krävande användning blir väldigt varm och suger i sig hela batteriet. Läste något om maps tidigare i tråden så ska kolla på det. Men är det någon annan som har problem med högtalaren?

    I övrigt är det ju en helt lysande telefon, jag är kär.
     
  19. TwoFace76

    TwoFace76 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Känner igen det där med att den blir väldigt varm och suger i sig batteriet. Telefonen blir snabbt het och drar obegripligt mycket ström en tid.. typ 20-40% av batteriet på en förhållandevis kort stund.
    Det har skett flera gånger, men jag är osäker på vad som utlöser det :-/
     
  20. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag inhandlade bara mobilen, och passade på att fixa nytt abonemang från 3 till telenor.
    Nu tappar jag mobiltäckning helt ganska offra och jag vet inte om det beror på mobil\telenor? Har någon samma problem?
    Sen också när jag skriver så verkar det som om skärmen vid "a" knappen är lite trött... den lyser och har inga pixelfel eller så... kan man kolla trckkännsligheten på något vis?