Asus Padfone

Diskussion i 'Padfone' startad av Fettkeewl, 20 okt 2011.

1. piotrr

piotrr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag menar inte att 6000kr skulle vara dyrt för det man får för pengarna, utan att det blir mycket pengar för något som av många upplevs som otestat, osäkert, främmande. (Och för de av oss som genomlevde Asus ICS-release på TF101, inte helt obefogat, heller.)

Jag har en bekant till som är hypad över den, och jag själv älskade konceptet tills jag såg vad telefon+platta väger, över 800 gram. Jämför det med min Samsung 7.7a på 340 eller TF101-platta på ..typ 680 gram tror jag. TF101an är för tung för mig att använda lyft någon längre tid.

Jag har inget emot konceptet Padfone, jag tycker det är fräscht, men du undrade trots allt varför det är svalt intresse, och detta är vad jag tror är skälet: Mycket pengar för oprövat koncept från okänd tillverkare.

2. piotrr

piotrr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Japp. ASUS Android-varianter kan till och med läsa NTFS-formatterade USB-minnen och SDkort med filer på över 4GB. Hett tips. :)

janne gillar detta.
  3. piotrr

piotrr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har du kört Skype på android (eller ens PC) tidigare?

Det är *** i mig den sämsta ***** ****** till ******** program jag någonsin varit med om. Så eventuella problem kan bero på att programmet är **** hellre än att telefonen skulle vara knasig.

4. MrsMorn

MrsMorn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har använt skype i över fem år och har aldrig varit med om detta krångel. Har haft det i min PC under hela tiden och haft det med android i tidigare telefoner ( då med försvag prossesor och för lite minne). Tänkte att en rejäl uppgradering av telefonen skulle hjälpa (dock inte enbart därför jag bytte telefon) men det gjorde det visst inte. Kanske är så att det är fel på programmet, men jag tror inte riktigt på det heller när man läser ressensionerna på Android market.

5. Didgeridoohan

Didgeridoohan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Jag har inte hunnit testa Skype särskilt mycket än på min padfone, men har tidigare erfarenheter av att det kan vara buggigt på android. Kontakter som inte syns trots att de är online osv.

6. lidlcompany

lidlcompany Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Jag är hemskt intresserad av att inhandla enbart telefonen. En av de viktigaste aspekterna som ska finnas i en telefon för min del är, stark skärm som klarar av solljus och förhållandevis lång batteritid. Min HTC Desire börjar sjunga på sista versen och jag är intresserad av att inhandla en ny telefon.

Ska jag slå till på denna eller invänta höstens spännande nysläpp? (Se Note 2 eller Galaxy Nexus).

Mvh Lidlcompany

7. Didgeridoohan

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Jag tycker att det är en mycket trevlig telefon. Ligger bra i handen, se bra ut och som du önskar en bra skärm. Har inga problem att läsa i starkt ljus...

När det gäller batteriet... Nja. Det finns en bugg som ibland drar onödigt mycket batteri. Det har kommit en uppdatering för taiwanesiska telefoner nu i dagarna som tydligen ska fixa till batteriförbrukningen, men vi som bor i resten av världen får tydligen vänta.

Ett annat plus (för mig) är att det är en väldigt ren androidupplevelse. Asus har inte lagt till mycket och det de har lagt till är väldigt användbart.

Mitt tips är: Vänta och se om batteritiden förbättras med den (förhoppningsvis snart) kommande uppdateringen...

Last edited: 25 jul 2012
  8. LasseT

LasseT Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ytterligare frågor!

-Nån som testat en RDP-klient typ 2X?
    Jag funderar på att ersätta min bärbara + telefon när jag är ute & far, med en komplett Padfone (skärm, tangentbord & mus). Nån som provat detta?

-Nån som provat ansluta en TV/skärm/projektor till HDMI-utgången

9. janne

janne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har sett en powerpoint pres (projektor) Från en transformer, men jag har inte en blekaste om det finns samma uttag osv

10. EmL

EmL Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Funderar på att köpa tangentbordsdockan till skolstarten nu i Augusti, någon som kan ge en kort sammanfattning av hur tangentbordet känns?
    Kanske även slänga in en bild på layouten? :) Som jag förstått så skall det vara nordisk-layout, fast på Swedroids youtube video så är det icke nordisk.

Last edited: 28 jul 2012
  11. janne

janne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har någon en ett tips om en cpu monitor som visar historik för när mobilen sover ?

12. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

CPU Spy

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

13. LasseT

LasseT Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För att delvis besvara min egen fråga om ersättning för laptop/notebook
    https://swedroid.se/nytt-tillbehor-for-kameleonten-asus-padfone-en-24-tumsmonitor/

Men fortfarande ingen som testat RDP?

14. Didgeridoohan

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Fick idag ett mail om att min stylus har skickats. Borde få den imorgon... Har hört att vissa användare runt om i världen haft småproblem, men det ska bli kul att få testa den.

Någon annan som lyckats få tag på en tidigare och har insikter att dela med sig av? Annars återkommer jag när jag testat den lite...

15. raxothehaxo

raxothehaxo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Padfone som studiemedel?

Jag ska börja plugga nu mot hösten på tekniskt basår, med grundläggande ämnen som fysik, matte och liknande. Tror ni man skulle kunna använda den som studiemedel istället för en laptop? Isf för att skriva, söka information på internet och titta över lite kursliteratur via pdf osv. Alltså, beter den sig som en traditionell dator med station dock påkopplad och genom att använda musplattan. Vad tror ni?

16. EmL

EmL Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Japp! Polaris Office, Supernote samt Adobe Reader ger dig nog vad du behöver.

Tänkte använda min Padfone till exakt samma ändamål nu i höst.
    Köpte mig precis ett tangentbord och det fungerar ypperligt både för att skriva & använda sig utav touchpaden.
    Tangentbordet ger även två standard-USB portar som det fungerar utmärkt att ansluta både USB-minnen/hårddiskar och andra USB-tillbehör.

Edit: Tips! Dustin.se säljer nu Asus Padfone tangentbordet för 1266:- till skillnad mot 1495:-

17. raxothehaxo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det låter ju trevligt :) skulle google docs också kunna rekomenderas då? Speciellt med tanke på att allt lagras online och man kan fortsätta på stationära datorn om man vill när man kommer hem. Förresten, nu när jag ändå har dig på tråden, den sleeven som inkluderas i paketet, kan den bara omsluta padfone station, eller funkar det bra med den ihopkopplat med station dock?

18. EmL

EmL Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Sleeven som man får med Padfone Station fungerar inte bra med hela paketet.
    För detta rekommenderar jag att köpa någon väska gjord för 10" netbooks, vilket jag kommer göra inom de närmaste dagarna. :)

Google docs har jag ingen erfarenhet av. Däremot så fungerar Polaris Office tillsammans med diverse cloud tjänster som T.ex. Google Docs, Dropbox samt Box.net. Polaris har även full support för Office Paketets dokument.

19. Slumpartad

Slumpartad Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Basår?

Studerade en Bastermin nyligen. Hade ingen nytta av att ha laptop (som jag köpte i detta syfte) annat än att ha med när man pluggade på Universitetsområdet då.

Och hade vänner med paddor, som inte använde dem till annat än att kolla bilder på katter och spana tjejer på Facebook.

Det enda du kommer ha nytta av är möjligtvis "Wolfram Alpha"

20. raxothehaxo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej men av vad du beskrev så verkar den inte vara för begränsad för ett basår, då du knappt ens hade användning för en riktig laptop. Men då antar jag att du skrev anteckningarna från föreläsningarna med papper och penna? Jag känner att jag behöver någonting elektroniskt att skriva på för annars får jag inte den strukturen som jag vill ha :P

Men annars är formfaktorn som "laptop" helt ok annars då? T.ex. att tangentbordet blir lite ihoptryckt jämfört med 13-15 tums laptops, och att skärmen ändå är väldigt liten i det ändamålet.