Folk som äger mobilen på detta forum verkar vara mycket nöjda åtminstone
Det enda negativa jag kan säga är egentligen att kameraupplevelsen inte är toppklass (frontkameran levererar dock riktigt bra bilder) och att skärmen inte är lika ljusstark som en toppmodell från Samsung/Apple.
Men mjukvaran är helt underbar, stock-android med en massa olika smarta tricks och inställningar, otrolig batteritid med tanke på storleken och framförallt är den snabb och responsiv. Verkligen ett stort steg från Snapdragon 8 Gen 1 som satt i min föregående mobil.
Lite småbuggar kvar dock, återstår att se om Asus fortsätter att släppa uppdateringar i närtid, kanske också kan komma ytterligare en patch som finslipar kamerasystemet.
För priset som jag betalade (rabattkod+försäljning av Chromebooken) så kan jag inte ge något annat än 9/10 i betyg. Jag försökte komma överens med S23:an i början på året, men störde mig som vanligt på Samsungs bloat och att dem vägrar att stödja andra bluetooth codecs än APTX/LDAC/, nu när hårdvaran nu finns. Precis samma visa med deras TV-apparater som inte stödjer Dolby Vision...
edit: En sista negativ aspekt med Z10 har egentligen inget med mobilen att göra...Men att kvalitativa tredjepartstillbehör är hopplöst jämfört med andra större märken. Tyvärr!
Click to expand...