Asus Zenfone 3

Diskussion i 'Zenfone 3' startad av dannejanne, 19 mar 2017.

  1. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Köpte mig en Zenfone 3 spontant häromdagen. Jag har faktiskt aldrig haft en tanke på Asus som mobiltillverkare förut och knappt vetat om att de gör telefoner. Det har helt enkelt undgått mig ganska väl. Men när jag såg denna fysiskt på Media Markt så blev jag nyfiken. I och med att Nougat är släppt till den så tänkte jag att jag slår till. Har bara haft den i knappt en dag hittills men jag gillar det jag ser än så länge. Känns väldigt mycket som en Honor 8 på flera sätt och vis. Prisvärdhet som hårdvara som är nästintill identisk i bygge och material. Riktigt bra skärm, kamera, batteritid och byggkvalité.

    Har ni några frågor om denna så ställ dem här.

    [​IMG][​IMG]
    [​IMG]
     
    chraist, flipp och Aniquibobo gillar detta.
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Inne på min första fulla laddning nu. Varit mest på låg ljusstyrka.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    R3b0rn gillar detta.
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Är det ZE520KL med SD625 du köpt?
     
  4. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Yes 4GB/64GB.
     
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Knappt fotat något än. Men vad jag sett av kameran verkar den väldigt kapabel speciellt kontrollerna som gör den rolig att fotografera med. Använder man manuella läget får man mest ut av det hela. Det finns även tillgängligt manuella kontroller för video ser jag men inte fullt lika awesome som i V10 men det kan man ju inte förvänta sig. All in all en väldigt komplett kamera som uppmanar till fotografering!

    Här kommer soffliggardanne.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    flipp gillar detta.
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Finns lite olika teman att ladda hem från deras store om man vill ändra lite utseende. Standardtema längst till vänster.

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Direktjämförelse mellan två foton tagna vid precis samma tid på autoläge.

    Zenfone

    [​IMG]

    iPhone 6S Plus

    [​IMG]
     
  8. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Ser ut att vara en rätt duglig kamera i den?
     
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Definitivt. Den imponerar med bra kvalité och varma fina färger. Vitbalansen hanterar den spot on för det mesta. Imponerad av kameran faktiskt framförallt själva appen och kvalitén på den också.
     
  10. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    En telefon som imponerar. Kort och gott likvärdig som en Honor 8 fast lite bättre på allting skulle jag vilja påstå.

    Jag vet inte varför men jag har aldrig ens tänkt tanken på en telefon från Asus. Allvarligt talat så visste jag nog knappt om att de fanns i telefonbranchen i alla fall inte som en seriös tillverkare. Det har helt enkelt undgått mig i det stora hela trots mitt gigantiska intresse för telefoner. Men det var något som fångade mitt intresse när jag såg denna.

    Som den har överraskat mig dessutom. Hade inga jättestora förväntningar men de har uppfyllts med råge. För det första så har den en riktigt bra skärm som är Väldigt ljusstark. Dessutom har den en fantastiskt klar bild med god kontrast. Den är mer åt det blåa hållet i vitbalansen vilket jag personligen gillar. Men de har slängt med ett väldigt kraftfullt verktyg för att ändra det mesta med displayen. Du kan ändra vitbalansen, färgmättnaden samt hue. Det är dessutom proffsigt gjort så det blir bra kall vitbalans samt bra varm vitbalans. Inga konstiga färger eller bieffekter. Skärmen är också väldigt jämn och fin i belysningen. Inga områden på skärmen som är noterbart mörkare/ljusare eller har skiftningar på något sätt. Det är den mest homogena skärmen jag har lagt ögonen på och jag har haft Många mobiler under åren. Detta är en av de viktigaste grejerna för mig med en skärm.

    Det andra som imponerar är kameran. Den går i det stora hela hand i hand med min iPhone 6S Plus men med skillnaden att jag gillar hur den hanterar vitbalansen bättre i Zenfone. Den ger varmare bilder med lite härligare färger överlag. Dessutom är appen riktigt riktigt bra och späckad med inställningar bland annat ett manuellt läge som är väldigt bra. Det finns även manuellt läge för video. Klar roligare att fota med än med min iPhone.

    Byggkvalitén imponerar också. På något flummigt sätt så känns den faktiskt mer premium i handen än min iPhone gör. Något som förvånat mig lite. Zenfone är ruskigt snygg och välbyggd med fasta knappar som kräver lite kraft likt iPhone. Otroligt snygg telefon som ser bättre ut i verkligheten än på bild.

    Batteritiden hade jag inte stora förväntningar för i och med ett batteri på 2650mAh. Men ack så fel man kan ha. För mig så är det här en tvådagarstelefon efter det initiala pillandet har lagt sig. Skärmtid på 7 timmar ungefär har jag fått ut på en laddning. Den är väldigt energieffektiv samtidigt som prestandan är väldigt bra. Telefonen blir aldrig mer än ljummen ens vid lite hårdare användning. Snapdragon 625 är en lyckad processor.

    Men det tar inte stopp där. Ljudet ut i hörlurar är faktiskt väldigt bra det också med mina Sennheiser Momentum 2. Bra dynamik och djup. Finns även inställningar för ljudet om man vill öka på basen eller nåt.

    På samtliga väsentliga punkter så har den alltså överraskat mig än så länge och min iPhone får ligga och vila lite just nu.
     
    bernard och Molbor gillar detta.
  11. RaWPuNdiSh

    RaWPuNdiSh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Asus Zenfone 3 ze520kl

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Asus Zenfone 3 ze520kl
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6 Edge+
    Den fungerar alldeles utmärkt enligt mitt tycke och byte helt ut denna mot den härligt buggiga S6 Edge+ bla bla bla.
    Däremot lyckades den bugga med en sak vilket var att den hade fastnat i läget att den tyckte att hörlurarna fortfarande satt i. Det ordnades snabbt med en omstart.
    Sedan var gällande deras "speciella" skal så har jag bara hittat en enda vilket var på komplett men ärligt talat så finner jag det inte något speciellt med det alls.