Återställ motorola G7 plus till stock?

Diskussion i 'Moto G (7:e generationen)' startad av Alex_farnstrom, 24 mar 2020.

  1. Alex_farnstrom

    Alex_farnstrom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3
    Har en motorola G7 plus som jag för ett tag sen rootade och la in lineage OS på, men då en del grejer inte fungerade med root etc, (google pay etc) så tänkte jag återställa den till stock, körde in en stock rom via ADB, allt fungerar som den ska, förutom att telefonen raporterar att den har installerat mjukvaran från en okänd källa när den startat, och därigenom räknar google den som icke säker och google pay fungerar fortfarande inte att sätta upp för kontantlös betalning.

    LMSA fungerar inte att köra en rescue via då den bara säger att den inte kan känna igen enheten, så jag är helt fast där.

    antingen om någon har en lösning på hur jag får google pay att fungera på en rootad telefon, eller om någon kan ge mig ett bra tips på hur jag får tillbaka den till total stock.

    Telefonen just nu är inte rootad, utan allt ska köras på stock, men är ADB loadad, tror det är det som ställer till problemet för mig.


    och är inte tappad bakom flötet när det kommer till ADB om det behövs för att få allt att fungera.
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
  3. Alex_farnstrom

    Alex_farnstrom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag låste upp bootloader med kod innan jag flashade, och låste om den igen efter, både med kod och i utvecklingsalternativ, men ska ta och leta upp koden igen, låsa upp bootloadern, göra om allt igen från början och se om det fungerar då.


    Firmware kommer från en av trådarna på xda med stock firmware.
     
  4. Alex_farnstrom

    Alex_farnstrom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3
    Orginal problemet löste sig inte, oavsett hur jag gjorde så fick jag inte stock att vara totalt stock, utan security check visade fel oavsett.

    slutade med att jag rotade enhenten, la in AOSiP, magisk manager, och ordnade med security check via den istället, google pay funkar, netflix går att hitta i google play etc, så nu funkar den som jag vill, vara bara lite krångligare väg kring kändes det som.
     
    rickards gillar detta.