Fråga: Återställa bios efter batteribyte

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av H-M, 6 jul 2021.

  1. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Har en HP Elite 8200. Bytte batteri men tog ingen backup.

    Har förstått man kan ladda ner bios på en annan dator och sedan starta upp en usb sticka. Men hur?

    Men man skall också under uppstart kunna välja en grundinställning av bios. Men osäker på hur man gör

    Andra knep?
     
  2. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Det är bara inställningarna i bios som försvinner om man byter batteri, vanligtvis hittar datorn rätt inställningar själv om man sätter allt på auto, bara klockan som behöver ställas in manuellt.
     
    H-M och Kristy gillar detta.
  3. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Bios kommer finnas kvar den version som du hade, batteri håller bara inställningarna i bios som klockan, och andra saker. Det går ju och reseta bios antigen om datorn har en bios reset knapp bakom datorn, eller genom att ta tandpetare och ändra bios reset delen på moderkortet. Men det finns också inställningar säkerligen i bios för återställa till fabriksinställning. HP Elite 8200 ser ut ha en CMOS knapp se bara till att den inte har ström medans du gör det.

    Här är HP egna instruktioner för det
    HP Compaq 8200 Elite All-in-One Business PC - Password Security and Resetting CMOS | HP® Customer Support

    HP Compaq 6200/8200 Elite Desktop PCs - Resetting Password Security | HP® Customer Support
     
    H-M och Kristy gillar detta.
  4. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Tack. Kollar ikväll. Den startar men långsammare och sen anslutet den inte till nätet

    Edit: fick det att funka. Stort tack
     
    Last edited: 6 jul 2021