Att döda applikationer snabbar ej upp?

Diskussion i 'Allmänt' startad av J0cke, 8 aug 2009.

1. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Kan ha varit en systemprocess som stått och tuggat, dessa syns tex inte i taskiller, jag har märkt att ju fler apps jag installerat att den blivit segare och segare... det gäller och välja apps med omsorg.

2. MaxH

MaxH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Så klart och givetvis, därför är jag redan sparsam sedan någon månad tillbaka. Det som hände mig var en random eftermiddag utan att jag installerat något eller gjort något speciellt.

3. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
  4. Roboseal

Roboseal Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Smått jobbigt att man måste starta om då och då. jag gick från 25MB till 70MB ledigt efter omstart, sen tog jag taskpanel och stängde alla bakgundsapps och har 100+ ledigt. Nu flyter det på bättre. Hoppas som sagt att de löser detta i framtiden.

5. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Förstår inte varför man håller på och dödar bakgrunds applikationer, har ni kollat hur snabbt de hoppar igång igen? Har ni dessutom koll på hur minneshanteringen i android/linux fungerar? Vilka apps är det ni brukar döda?

Jag har just nu 6MB ledigt minne, 25MB Cached och 160MB activt och jag upplever inte telefonen som seg. Tycker android sköter sitt jobb med minneshanteringen och ser inte behovet av någon av de taskkiller program som finns.

6. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Med 6 MB ledigt på hero går det riktigt segt.

7. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Det är möjligt att det är så men hur ofta är Hero ägarna nere så lågt? När ni pratar ledigt minne är det från taskpanel eller liknande program som ni får den siffran ifrån?

Att jag skrev 6MB ledigt var för att min magic inte har allokerat den alls utan det är som det står helt ledigt. Jag har ju egentligen 25MB ledigt (cached). Får mina uppgifter från
    Kod:
    adb shell cat /proc/meminfo

8. Roboseal

Roboseal Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag märkte en enorm skillnad från att ha 25MB till 100MB ....innan tog det nästan 1min att får upp manage applications och det gick nästan inte att scrolla genom applikationerna. Så för mig känns det som att jag då och då måste döda mina processer, alternativt sätta auto när den går under 50MB. vet inte om det är handhavande fel men stor skillnad blev det iallafall.

9. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag har varit ute för detta flera gånger. Utan att kunna koppla ihop någon särskild användning har telefonen plötsligt blivit sanslöst seg. Fungerar fint igen efter en omstart.