Att knäcka en frukttelefonanvändare

Diskussion i 'Allmänt' startad av Dirk Diggler, 9 feb 2010.

  1. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jo, men har de jailbreak'at den så har de ca 700 teman att välja på. inkl live backgrounds.. men alla kan ju inte sånt :)
     
  2. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Den ÄR enkel och pedagogisk (annars kan ju inte alla hemmafruar i usa använda den = inga stålar till apple). SÅg introt på os 4.0 , multitasking, fan skämtar dom? Dom switchar ju bara mellan programmen typ alt+tab. När de lämnar programmet så fryser det ju.. Enda som multitaska vad tomtom gps programmet. Shit vilken nyhet "We are not first with multitasking, but we are the best on multitasking..." Yeah right!

    En fras jag hatar är "kolla vilken kool app jag tog ner, "Beer app".. Wow, ja 8000 spänn för att visa polarna att du kan hälla ut en öl , det är grejer det.

    Och detta eviga tjat om "det hackar så när du scrollar i programlistan", jämför att du spelar ett pc spel på datorn och ena kör på 640x320 och den andra på 1440x900 det är ju klart att en lågupplöst skärm(iphone) bör flyta smidigare i olika miljöer. In i webläsare, kolla på texten på hemsidor, då förstår du att en skärm med hög upplösning likt Desire är klart mycket skarpare, all text på iphone är fransig OM du inte zoomar in 50%

    Men håller med dom flesta, vill du ha ton vis med program köp iphone. Vill du ha något som inte är toppstyrt välj android.

    Och om ni som har desire ha lite övertag på iphone polaren, se till att ni har 3G täckning och gå in på youtube och kolla på ett klipp med hyffsad upplösning. Då kommer ni se skillanden :) Huja vilken blockig bild utan wifi..
     
  3. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Last edited: 6 maj 2010
  4. blysprutan

    blysprutan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

  5. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

  6. ktd

    ktd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Sen kan ni direkt efter det starta SVT Play på iPhone och gå in på SVT Play på Androiden och se skillnaden där. iPhones app för SVT Play har så jäkla mycket bättre kvalité. ;)
    Nått jag HATAR med Android är att om man ska kolla på ett inbäddat YouTube-klipp på nått forum så startar telefonen (HTC Desire) inte YouTube-spelaren utan kör nån enkel spelare där du har lika kass kvalité som iPhone har över 3G.
    Kopierar man däremot länken och öppnar YouTube-appen så kan man välja högre kvalité men det är ett jäkla mek att hålla på så...


    Det där är ju inte sant. Det finns 6 sätt hur appsen ska bete sig vid multitasking. Spel vill man ju att dom ska pausa medans tex. Spotify ska fortsätta spela.
    Så är det ju lite med Android också. Varför ska apps som inte behöver uppdateras i bakgrunden fortsätta köras och sluka batteri och minne?
     
  7. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Blev inte SVT play rejectad just för att de levererade för hög bitrate/bildkvalité över 3G? För vi talar 3G och inte wifi.
     
  8. heinrisch

    heinrisch Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Att det finns 6 sätt för apps att köra i bakgrunden tycker inte jag är multitasking.

    På android får appen köra precis hur den vill i bakgrunden, det finns inga krav på att den måste göra det ena eller andra. Sen är det upp till utvecklaren att göra något smart.
     
  9. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Och det händer allt för ofta att utvecklaren är lite för grön och inte kan optimera sin kod bra nog, så den slukar batteri... synd :(
     
  10. ktd

    ktd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jo, men du skruvade dom ner den lite för att få den godkänd. Men den är fortfarande bra mycket bättre.
    Det är som natt och dag om du jämför sida vid sida.
     
    Last edited: 6 maj 2010
  11. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Det är väl knappast Androidens fel att SVT Play via webben har så kass kvalitet och att SVT inte har skapat någon app till Android. När SVT får tummen ur och släpper en app för Android lär kvaliteten blir minst lika bra och då kan du jämföra.
     
  12. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan bara hålla med, pausa spel, sure helt ok. Men vad har det med multitasking att göra. Sen är det ju inte apple som kommit på multitaskingen, de har ju släppt upp spärrarna, sen tycker iaf jag att det är upp till kodaren hur bra multitasken funkar, Precis som näms ovan. Klickade just på en bild i min itouch och skulle ladda upp den direkt till min flickr och facebook.. men det gick ju inte.

    Ang svt play, har inte kollat men det är säkert skillnad på bild kvaliten. Men ni kanske inte tänkte på hur svaret lät? Jo, gå in i svt appen och på android gå in på webben... Just det det är ju en app maskin, den klarar ju inte flash utan hjälp. Tänkte inte på det. :) Nu sinar väl stålarna för apple, mer ads pengar till apple , mer iAds = ännu mer pengar till apple.. så tydligen så kostar marknadsföringen. Och sen kostar telefonen runt 8000kr = Ännu mer pengar i kistan. Ja får man inte fram en bra produkt nu nästa gång då vete fan vad som är felet.

    Har ni tråkigt, sök madtv iphone på tuben.

    Har inget emot iphone, men är jävligt trött på alla lama helt meningslösa appar, fattar inte ens hur de kan tillåta skiten att släppas. Sen att jämföra Iphone gaming mot PSP... no comment..
     
  13. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Yttligare tecken på att "big brother" bestämmer hur det ska vara...
     
  14. ktd

    ktd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Spelar ju ingen roll. SVT Play ser ut som skit på Android och bra på iPhone idag. Det är verkligheten.
    Vill man kolla på SVT Play idag och jämför telefonerna så är det just så det ser ut och om SVT Play är en deal breaker så "knäcker" iPhone Android idag på den punkten.


    Absolut! Det är jäkligt skönt att man kommit ifrån det.
     
    Last edited: 7 maj 2010
  15. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
  16. aethis

    aethis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    "Liknande appar har tidigare
    lanserats för Androidtelefoner." om man läser hela artikeln.
     
  17. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Efter att det påpekats i kommentarerna att det inte direkt är nån nyhet utanför den befästa "Fruktträdgården" ja... Dessutom är det ju först nu det blivit en superapp kan man tänka... ;)
     
  18. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja, jag har den själv installera på min Desire.. Kom med nåt nytt ja..
     
  19. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 016
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    hahaa, prisjakt. Den var ju ny :P
     
  20. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har haft dewn åtminstone ett halvår med streckod och allt men det är ju kul att det först är nu det kommer till ajfån.