Audio kvalitet i mobil med lurar? (saknas i mobiltester)

Diskussion i 'Allmänt' startad av Stemag64, 12 dec 2017.

1. Stemag64

Stemag64 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10 +
    Övrigt:
    Garmin Fenix 5X Plus Sapphire och galaxy gear S3 frontier
    Håller helt med, Spotify "räcker" nog förmodligen gott åt mig.

Problemet med extremläget är att det nästan kräver fri surf eller obegränsat lagringsutrymme?

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 277
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag skulle säga så här. Jag skulle nog personligen enbart överväga Tidal om man har en telefon med en bättre DAC såsom någon LG-telefon eller en Axon 7 till exempel. Visst hörs skillnaden på de flesta telefoner men vill man ha det där "lilla extra" så vill jag personligen att det ska göra så mycket som möjligt och skulle kännas aningen poänglöst om man ändå inte får den bästa kvalitén som man kan få.

En annan sak att överväga är appen i sig. Jag provade personligen Tidal i en månad för ett tag sedan men gick tillbaka till Spotify för att appen sög i jämförelse. Jag hade problem med musik som stannade mitt i låten, låtbyte kunde ta upp till 10 sekunder, allmänt trög app. Dessutom existerar ingen form av synk mellan deras desktopklient och androidklient vilket var en dealbreaker bara det.

doolar och Stemag64 gillar detta.
  3. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 341
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag skulle nog överväga bara om jag använde extern dac. Men skulle se till att använda tjänster som använder mp3 istället för ogg.

Stemag64 gillar detta.
  4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 277
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Beror på vad man har för extern DAC också. Min lilla Dragonfly Black får se sig besegrad av LG och Axon när det gäller ljudkvalité. Möjligt att den röda är märkbart bättre men jag vet faktiskt inte. Men den svarta är inte speciellt "luftig" då jag saknar en del av bredden i musiken med den. Testade att koppla in den i min V10 en gång och låta den ta över ljudet och det blev en direkt nedgradering.

Stemag64 gillar detta.
  5. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 341
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Självklart... spelar det roll vilken dac man använder.. man får lägg aner mkt tid på att leta rätt på de som låter bra. men den headstage arrow jag tipsa om vet jag låter väldigt bra, hitta den via mkt efterforskningar på head-fi forumet. Den ryms i backfickan... Problemet blir väl att få till alla kapplar på ett bra sätt..men det är något man får fixa själv.

Känns som folk brydde sig mer om bra ljud förut, när det spotify skiten som gäller och mediokert ljud och även skithörlurar som följer med telefonen som folk använder.

6. doolar

doolar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Håller med. Upplevde samma när jag provade Tidal gällande appens funktionalitet. Inte för att Spotify är perfekt, men en mycket bättre app på det stora hela.

7. doolar

doolar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Telia
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Ja så kan det ju vara, jag har 20 Gb data och brukar använda 5 av dom, jag lyssnar mycket. Men det blir ju mycket wifi för mig.

När jag är iväg på jobb eller reser brukar jag dra ned kanske fem-sex stora spellistor, har inte haft utrymmesproblem än.

Förra telefonen hade 32+64 Gb, nuvarande har 128 Gb. Men detta är ju helt individuellt så klart.

Stemag64 gillar detta.