Problem: Autosync funkar inte

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av martinn, 16 jul 2012.

1. martinn

martinn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Märkte idag att automatisk synkning av google-kontot inte fungerar längre. Går man in i settings och sedan under "Accounts" väljer google-kontot så står det "Sync is OFF" och det finns inget sätt att slå på det. Det går bara att synca manuellt del för del.

Det enda jag har gjort sedan igår är att installera friendcaster. Appen funkade bra och det gick att synca kontaktbilder etc med standard "people-appen". Ikväll slutade även det att funka utan att jag gjort något mer. Har avinstallerat friendcaster och startat om telefonen men fortfarande samma problem.

En sak jag har i minnet är att jag förut, innan friendcaster, såg att det fanns ett Facebook-konto under "Accounts" i inställningarna, det låg under google-kontot. Nu är även detta borta och det går inte att lägga till nytt.

Any ideas?

2. breakman

breakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
  3. martinn

martinn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nä, men tack för tipset iaf! Visste inte att den inställningen låg där.

Problemet låg i Widgetsoid. Löste det genom att jag la till en knapp med toggle-sync funktion och därefter slog jag på sync där. Sedan kunde jag ta bort knappen igen medan sync fortfarande funkade. Använder Widgetsoid i notifikationsfältet och det måste ha blivit nåt fel häromdagen, eller så har jag kommit åt toggle sync-knappen av misstag när jag varit inne och fipplat.