Av-saknad av NEON, inte ett jätte problem.

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Cylon, 11 mar 2011.

1. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Vi har ju alla läst att det inte fins NEON i tegra2, min personliga tolkning är att det inte kommer speciellt stor roll, iaf inte det första året, däremot kommer nog dual-chanel memory spela större roll, men säkert kommer man inte se några större skillnad förens runt 3'e kvartalet om inte 4'e.

Tror inte vi kommer bli besvikna, och blir man det kan ju alltid sälja den till någon, men jag betvivlar att vi kommer bli missnöjda.

2. HDD_x8

HDD_x8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Recensionen påpekade att en videospelare med NEON stöd inte funkade när de körde specilversionen utan NEON, den andra var för långsam.
    Slutsatserna var att en av telefonens nackdelar är just dåligt stöd med olika HD mediaformat, som inte kan lösas med tredjepartsprogram pga NEON bristen.

"För att se om det gick att komma runt bristen på stöd för hårdvaruavkodning av MKV/x264-filmer testade vi ett antal videospelare som sköter avkodningen i mjukvaruväg. Däribland fanns VPlayer och yXplayer, förstnämnda spelade inte upp en enda film, trots att vi använda versionen som inte är kompilerad med NEON-stöd i åtanke och zYxplayer hackade något förfärligt och visade upp en rad färgfel."