Fråga: Avkinesifiera en M9 Plus?

Diskussion i 'One M9 (2015) - Allmänt' startad av d-b, 13 jun 2015.

1. d-b

d-b Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har köpt en HTC One M9 Plus via eBay från någon leverantör i Singapore eller så. Den fungerar bra osv men av naturliga skäl, den är officiellt bara släppt i Kina, använder den HTC Sense China. Detta innebär bland annat att jag bara har mandarin, kantonesiska och amerikansk engelska att välja på som språkt samt att appbutiken inte är den vanliga Google Play utan något kinesiskt, att en funktion för att välja plats för bostad resp arbete bara fungerar i Kina etc.

Finns det något sätt att "europeisera" min telefon? Jag har alltså laddat ner någon uppdatering som hette HTC Sense China, det antyder ju att det skulle finnas andra versioner, typ HTC Sense Global/USA/Europa - någon som vet?

(Och innan ni undrar, jag behövde ett specifikt chipset och detta var den enda high-end telefonen på marknaden som hade detta specifika chipset. I Europa fanns annars bara udda kinesiska lågpristelefoner.)

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 460
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det här känns ju spontant som vad du letar efter - vad tror du?

http://forum.xda-developers.com/one-m9/one-m9-general/rom-cleanslate-1-0-world-wide-edition-t3120017

I denna ROM har de försökt sitt bästa för att efterlikna den "internationella" versionen av One M9.

För att installera/flasha ROM:en förutsätts att du låst upp luren och flashat TWRP.

Instruktioner för att installera TWRP/custom recovery: http://forum.xda-developers.com/one-m9/one-m9-general/recovery-twrp-2-8-6-0-english-m9pw-t3116099

Last edited: 13 jun 2015
  3. indika

indika Custom Android Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Om inte bernards tips funkar så kan du också försöka ta bort säkerhetskollen i bootloqdern och flasha om hela luren. Vill du göra på det sättet så kan jag hjälpa dig. Jag har av olika anledningar alltid haft en htcenhet liggandes hemma så det är inga problem :)