Avskalad Samsung

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av Mrv123, 29 jan 2025.

1. Mrv123

Mrv123 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Läste att Samsung bar om ursäkt för att bara ha en vinst på 70 miljarder istället för 80 miljarder.

En av orsakerna skulle jag säga är att man går i samma fälla som Iphone.

En av de största anledningen att jag valde Samsung istället för Iphone för många år sedan var att man inte kunde öppna IPhonen i den händelse att det kommit in t.ex fukt och sedan plocka ut batteriet och torka ut den. Dvs utan deras verktyg som man givetvis inte hade med sig(eller gem)
    Sedan dess har jag stillasittande garvat åt alla sanslösa idéer som Iphone fortsatt med...
    * ingen plats för extraminne så om man vill ha mer minne, byt telefon
    * inget uttag för hörlurar så man blir tvungen att köpa adapter
    * ingen laddare
    * ingen laddkabel som går att använda (endast en med usb 3 i bägge ändar)

Nyligen inköpte grabben en Galaxy A35 och hör och häpna när han kom hem hade Samsung plockat bort alla dessa delar som tidigare varit självklara
    Inte klokt
    Varför skall man nu köpa Samsung?
    Min egen A40 har allt detta förutom stängt skal

2. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 192
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.
    Telefon 2:
    Google Pixel 9 Pro.
    Platta:
    iPad
    Jag ser på min omgivning att Samsung har en rätt lojal användarbas som är ovilliga att byta
    /testa andra märken. Så det är väl en orsak till att det inte blir mer protester.

Sen har de flesta andra android märken gått samma väg. Finns vissa undantag som Sony som har kvar dessa funktioner. Men de säljer ju förhållandevis lite enheter.

Så bäst är väl att pricka in kampanjer och köpa en mobil med rejält minne från början.

Kristy gillar detta.
  3. DanielSundberg

DanielSundberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Ja det här gäller väl de flesta mobiler numera. Däremot ditt första problem borde det ju blivit bättre med då de flesta modeller åtminstone i det dyrare segmentet är mer eller mindre vattentäta numera.