Jag vet inte jag... Har ägnat några dagar åt att ordna så att min halvsenila granne, snart 91, har kunnat ringa och bli uppringd sedan
Telenor släckte ner. Hon har en gammal Doro från ca 2018 som granterat inte kommer att fungera. KANSKE har hon meddelats, men det har gått henne förbi i så fall. SMS tittar hon nog inte på, men jag kan inte heller se att det ligger några olästa SMS i mobilen. KANSKE har hon fått brev, men troligen inte då hon i så fall med största sannolikhet hade frågat mig eller döttrarna vad det var frågan om för hon hade inte förstått något av det.
Redan nu är det alltså nedsatt funktion med hennes Doro. Hon kan ringa med den, men inte bli uppringd. Så jag har satt SIM-kortet i min gamla Xiaomi Mi 9 så länge, tills döttrarna (på annan ort) kan fixa en ny mobil till henne. Mobilen fungerar lysande. Användaren fungerar något sämre...

(Noterade för övrigt att kunskapen, inte helt överraskande, i ortens mobilbutik verkar bristfällig. Jag var bortrest när nedstängningen var så med hjälp av en annan granne kom hon dit och deras besked var att det var SIM-kortet det var fel på. Så jag måste undra hur stor, eller liten, medvetenheten runt detta egentligen är.)
Click to expand...