OK, tack.
Har idag satt igång den Motorola G84 som jag gav min gamla mamma i julklapp förra året.
Tele2 är operatör.
Var galet nöjd med att jag, som är galet oteknisk och osäker, lyckades genomföra hela installationen med BankID och allt.
Till sist skulle jag bara kolla i Inställningar att VoLTE var påslaget. Men det står inte ett ord om VoLTE någonstans, vad jag kan se.
Ringde för övrigt
Tele2 redan för ett par dagar sedan, och frågade om Moto G84 kommer att blockeras.
Önskar att jag hade spelat in samtalet. Kvinnan jag pratade med visste betydligt mindre än vad jag vet om blockeringssituationen. Och jag vet ytterst lite.
"Ja alltså, det är ju INTE VI!!! som har hittat på det här. Utan Post- och Telestyrelsen. Öh.... ett ögonblick. Jag måste läsa på lite. Har varit på semester i en vecka, förstår du. (Lång paus.) Öh, Motorola verkar inte vara med i PTS lista på mobiler som blockeras. Det står bara en massa Doro och Huawei uppräknade där. Så... det borde väl... vara lugnt. Vadå? Jaha, din mammas mobil och surfplatta delar på surfen, och plattan har ett surfkort insatt. Ja du....eh... Ett ögonblick. Jag har varit på semester, som sagt. (Lång paus.) Det är ju inte SIM-korten som blockeras den 2 februari, vad jag förstår. Utan hårdvaran. Så, öh....eh.... OM jag skulle ha fel, och din mammas Moto G84 blir blockerad, så antar jag att surfplattan också blockeras."
Suck.
Click to expand...